Sobota, 4.04.2020, Imieniny: Waclaw, Izydor, Benedykt
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama

Czy uważasz, że należy wprowadzić kary pieniężne za niestawienie się do specjalisty na umówioną wizytę?

TAK powinno się karać - 74%

NIE to nie poważne działanie - 26%

Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Weź udział w ankiecie. Niesłowni pacjenci blokują miejsce innym. Za nieodwołanie wizyty zapłacą karę?

06.02.2020, 12:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Weź udział w ankiecie. Niesłowni pacjenci blokują miejsce innym. Za nieodwołanie wizyty zapłacą karę?

Kary za nieodwołanie umówionych wizyt u specjalistów zdyscyplinowałyby pacjentów i zmniejszyły kolejki? Nad wprowadzeniem takiego rozwiązania zastanawia się Ministerstwo Zdrowia. Z danych resortu wynika, że tylko w zeszłym roku z tego powodu lekarze nie udzielili 17 milionów porad. Jak się okazuje niesłowni pacjenci to również spory problem na elbląskim podwórku.

Od lat narzekamy na długie oczekiwanie na wizytę u lekarzy specjalistów czy na niektóre zabiegi. Jak się okazuje, kolejki to po części wina również samych pacjentów. Całkiem spora grupa na zapisane wizyty w oznaczonym czasie się nie stawia, nie informując o tym wcześniej, a więc pozbawiając inne osoby szansy na wcześniejszy termin. Jak wynika z danych Narodowego Funduszu Zdrowia, do których dotarł Fakt, w zeszłym roku z tego powodu nie odbyło się aż 17 mln wizyt. 150 tys. pacjentów nie stawiło się w poradniach ortopedii i traumatologii, a 90 tys. nie stawiła się na wizyty u kardiologów w 2019 r. w poradniach w całym kraju.

Z podobnym problemem zmagają się również szpitale i poradnie w Elblągu.

Pacjentów, którzy rejestrują się na wizyty w naszych poradniach, a następnie nie przychodzą, nie informując o tym, jest u nas bardzo dużo. Szacujemy, że jest to nawet co piąta, szósta osoba. W sytuacji, kiedy tak długo czeka się na wizytę do specjalisty, osoby takie po prostu blokują miejsca innym pacjentom, powodując sztuczne wydłużenie kolejek. Zdarza nam się również, że pacjenci nie stawiają się na umówione wcześniej zabiegi. W jednej z poradni mieliśmy ostatnio przypadek, że na pięć zaplanowanych w tym dniu do zabiegu osób zjawiły się tylko dwie

- mówi Anna Kowalska, rzecznik Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu.

Tacy niezdyscyplinowani pacjenci to problem, wobec którego jesteśmy bezsilni - podkreśla rzeczniczka szpitala - Oczywiście, zdarzają się nagłe sytuacje losowe, które całkowicie usprawiedliwiają nieobecność pacjenta. Bywa też, że pomimo dobrych chęci, pacjentowi nie uda się dodzwonić do poradni, aby odwołać wizytę. Pozostaje jednak znaczący procent pacjentów, którzy rezygnują z zaplanowanego spotkania ze specjalistą "tak po prostu".

Ministerstwo Zdrowia zastanawia się nad wprowadzeniem rozwiązania, które zdyscyplinowałoby niesłownych pacjentów. Jednym z nich, co potwierdził również minister zdrowia Łukasz Szumowski w rozmowie z Radiem Zet, miałoby być wprowadzenie kar pieniężnych za niestawienie się na umówioną wcześniej wizytę. Opłaty byłyby ustalane odgórnie. Miałyby je pobierać przychodnie albo szpitale.

Co o tym pomyśle sądzą Czytelnicy info.elblag.pl? To dobre rozwiązanie, które wpłynęłoby na zmniejszenie kolejek do specjalistów, czy też rząd próbuje w ten sposób wyciągnąć pieniądze z kieszeni obywateli?

Wyraź swoją opinię w poniższej ankiecie.

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Czy uważasz, że należy wprowadzić kary pieniężne za niestawienie się do specjalisty na umówioną wizytę?

TAK powinno się karać - 74% (głosów: 225)

NIE to nie poważne działanie - 26% (głosów: 80)


   Suma głosów: 305

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (17)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +28
    ~ ...
    Środa, 05.02

    W styczniu miałem umówiona wizytę u okulisty . Ponieważ wcześniej odebrałem poradę w gabinecie prywatnym , zadzwoniłem do rejestracji aby odwołać wizytę i zwolnić komuś swoje miejsce w kolejce , odczekałem 20 minut słysząc w słuchawce , że jestem - trzecim , drugim i pierwszym dzwoniącym , a potem nastąpił zwykły sygnał telefoniczny w oczekiwaniu na odbiór który nie nastąpił . W tej samej placówce tylko w innej rejestracji , na pytanie dlaczego nie odbierają telefonów usłyszałem mało finezyjny , a mocno zagadkowy zagadkowy tekst - a widzi pan tutaj osobę do odbierania telefonów ? To ja teraz pytam , czy Min. Zdrowia zastanawia się nad karaniem niesolidnych pracowników , czy ktoś kontroluje przebieg pracy osób odpowiedzialnych za kontakt z pacjentem ?

  2. 2
    +20
    ~ Elblag
    Środa, 05.02

    Jednoczesnie nalezy karac pacjentów za to, ze nie odwoluja wizyt i jednoczesnie poradnie za to, ze nie mozna sie do nich dodzwonic. Takim moim przykladem z przed okresu trzech lat i dalej była poradnia ortopedyczna na Królewieckiej... Dzwoniac do poradni do Gdanska zawsze sie dodzwonie, jak to jest?

  3. 3
    +2
    ~ Okulista raz
    Środa, 05.02

    może jeszcze lekarza ukarac? Brawo Ministerstwo Zdrowia. Kary to rozwiązanie kolejek? To może jeszcze kara za to że płacimy składki po to by w godnych warunkach się leczyć. Bierzecie duże pieniądze więc zaproponujcie dobre rozwiązanie. Wystarczy podpatrzeć jak to robia inni.

  4. 4
    +16
    ~ Rychu
    Środa, 05.02

    Przecież często nie sposób się do nich dodzwonić !!!

  5. 5
    +11
    ~ koper
    Środa, 05.02

    Dostaję termin powiedzmy za dwa lata. Za dwa lata najprawdopodobniej nie pamiętam, że w ogóle gdzieś byłem zapisany, o ile w ogóle żyję...

  6. 6
    +15
    ~ Nagel
    Środa, 05.02

    Ciekawe, ile z tych osób nie dożyło swoich terminów? Do tego problemy z kontaktem z poradniami. Póki nie będzie powszechnego systemu rejestracji elektronicznej to takie sytuacje będą się zdarzać.

  7. 7
    +8
    ~ pat
    Środa, 05.02

    ja na swoją wizytę czekałem 1,5roku w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w E-gu, nawet nie mogłem zapisać terminu w kalendarzu bo jeszcze nie miałem na kolejne lata (swoją drogą można by na ten cel produkować takie kalendarze) ale miła pani dała mi karteczkę, którą celebrowałem cały ten czas i na wizytę dotarałem, cóż mam dopiero 50 lat. Nasuwa się jednak pytanie czy jeżeli pacjent umrze oczekując na wizytę, czy kara będzie dziedziczona przez dzieci, za nie przyjście na wizytę???

  8. 8
    +13
    ~ K45
    Środa, 05.02

    Do przychodni medicus na krolewieckiej też nie sposób się dodzwonić. Żadna z zapracowanych pań nie raczy odebrać telefonu nawet kiedy nie ma kolejki przy okienku. Sprawdzone.

  9. 9
    +9
    ~ emeryt
    Czwartek, 06.02

    Najpierw należy wyleczyć chorą służbę zdrowia i chore procedury, a potem karać.

  10. 10
    +8
    ~ A jednak
    Czwartek, 06.02

    A moze po prostu niech panie pracujace w rejestracji, dzwonia do pacjentow na pare dni przed umowiona wizyta? Choc nieprawdopodobne, to z paru poradni moja mama dostaje takie telefony.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2020 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.