Nie powiódł się przetarg, który Urząd Miejski zorganizował w sprawie wyłonienia wykonawcy opracowania strategii promocji miasta. Do przetargu stanęły trzy firmy, jednak wszystkie zaproponowały zbyt wysokie stawki. Miasto ma zamiar ogłosić kolejny przetarg.
Wygląda na to, że nasze miasto nie będzie stać na usługi dużych, ogólnopolskich agencji, które zajmują się przygotowywaniem strategii promocji miast. Magistrat musiał unieważnić przetarg na wykonanie takiego dokumentu, ze względu na to, że oferenci zaproponowali zbyt wysokie stawki.
W mediach pojawiły się spekulacje, czy w takim wypadku Ratusz nie powinien zlecić wykonanie takiego dokumentu jednej z elbląskich firm działających w podobnej branży. Problem jednak w tym, że w naszym mieście takiej agencji, która udźwignęłaby tego typu zlecenie, po prostu nie ma.
Jednak do takiego pomysłu przekonany jest radny Robert Turlej, który mocno interesuje się tym tematem.
- Wydział Komunikacji Społecznej za główny cel postawił sobie, aby strategię promocji stworzyła wielka znana firma, krążyły nawet plotki, że miała to być Grupa Eskadra, która "zasłynęła" m.in z logotypu Białegostoku – mówi radny Turlej. - Nie mnie osądzać, czy lepiej dla Elbląga byłoby gdyby to właśnie ktoś znany przygotował strategię czy może lokalna firma. Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki z ust dyrektora Siedlera padły słowa "dlaczego, my sami nie możemy stworzyć strategii tak jak Ostróda?", nad którymi uważam, że warto się zastanowić.
Ostatni przetarg na wykonawcę strategii został unieważniony ponieważ oferenci złożyli oferty, które znacznie przekroczyły zakładany budżet.
- Osobiście obstaję, że były to kwoty rzędu 300 tys. zł., choć nie ujawniono kto złożył oferty, a także na jakie kwoty. Co dalej? Czy zostanie ogłoszony drugi przetarg? Wszystko wskazuje na to, że tak – mówi radny Turlej. - Uważam, że można było pokusić się, i własnymi siłami stworzyć strategię promocji miasta. Grupa ekspertów - przedstawiciele lokalnych agencji, branż turystycznych, na pewno znałaby lepiej specyfikę naszego miasta, niż firma zewnętrzna.
Jak informuje Kamil Czyżak z Biura Prasowego UM, przetarg na opracowanie strategii promocji miasta zostanie ogłoszony ponownie.
Wygląda na to, że nasze miasto nie będzie stać na usługi dużych, ogólnopolskich agencji, które zajmują się przygotowywaniem strategii promocji miast. Magistrat musiał unieważnić przetarg na wykonanie takiego dokumentu, ze względu na to, że oferenci zaproponowali zbyt wysokie stawki.
W mediach pojawiły się spekulacje, czy w takim wypadku Ratusz nie powinien zlecić wykonanie takiego dokumentu jednej z elbląskich firm działających w podobnej branży. Problem jednak w tym, że w naszym mieście takiej agencji, która udźwignęłaby tego typu zlecenie, po prostu nie ma.
Jednak do takiego pomysłu przekonany jest radny Robert Turlej, który mocno interesuje się tym tematem.
- Wydział Komunikacji Społecznej za główny cel postawił sobie, aby strategię promocji stworzyła wielka znana firma, krążyły nawet plotki, że miała to być Grupa Eskadra, która "zasłynęła" m.in z logotypu Białegostoku – mówi radny Turlej. - Nie mnie osądzać, czy lepiej dla Elbląga byłoby gdyby to właśnie ktoś znany przygotował strategię czy może lokalna firma. Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki z ust dyrektora Siedlera padły słowa "dlaczego, my sami nie możemy stworzyć strategii tak jak Ostróda?", nad którymi uważam, że warto się zastanowić.
Ostatni przetarg na wykonawcę strategii został unieważniony ponieważ oferenci złożyli oferty, które znacznie przekroczyły zakładany budżet.
- Osobiście obstaję, że były to kwoty rzędu 300 tys. zł., choć nie ujawniono kto złożył oferty, a także na jakie kwoty. Co dalej? Czy zostanie ogłoszony drugi przetarg? Wszystko wskazuje na to, że tak – mówi radny Turlej. - Uważam, że można było pokusić się, i własnymi siłami stworzyć strategię promocji miasta. Grupa ekspertów - przedstawiciele lokalnych agencji, branż turystycznych, na pewno znałaby lepiej specyfikę naszego miasta, niż firma zewnętrzna.
Jak informuje Kamil Czyżak z Biura Prasowego UM, przetarg na opracowanie strategii promocji miasta zostanie ogłoszony ponownie.
I co dzieje się coś ? Tsunami ?
Jak się jest gołodupcem, to po co sięgać po firmy o krajowej rozpoznawalności. Chyba faktycznie lepiej dać szansę lokalnej firmie, albo i własnym sumptem, ale porzuciwszy poprzedni schemat mało ambitnych rozmachem wydarzeń.
Zawracanie głowy ,strategia inne pierdoły a po miejskich drogach nie idzie jeżdzić.Gdyby wszyscy ci ,którzy uszkodzili sobie samochody skrzyknęli się to suma odszkodowań była by większa niż zapłata dla Agencji za opracowanie strategi .Weście się do roboty i podejmijcie jakieś decyzje bo ludzka cierpliwość się kończy Pchaliście się do władzy to róbcie coś ,samym gadaniem ,zmianami na stanowiskach i obiecywaniem nic się zmieni.
strategię rozwoju miasta zrobią tylko elblążanie bo oni tu mieszkają,, zróbcie konkurs dla mieszkańców i organizacji pozarządowych i będzie zarys bez wydawania ogromnych kwot które pójdą w błoto, podać do ogólnej wiadomości nazwisko osoby zbierającej wszelkie "tematy", to musi być osoba dyspozycyjna 24h/dobę i mieszkająca w elblągu min 20 lat.
Mamy wybraną Radę i pełen ratusz urzędników, czy to jest po to żeby teraz wydawać dużą kasę na jakieś firmy, które są znane z tego, że są znane. W Elblągu jest dosyć firm i reklamowych i produkcyjnych żeby sprostać zadaniu. Wystarczy tylko zdolny człowiek z wyobraźnią, aby to skoordynować. Jedyna przeszkoda, to niekompetencja ewentualnych decydenttów, którzy są w stanie wszystko sprowadzić do parteru.
Zgadzam się Panem Turlejem. Może warto powołać grupę ekspertów i zrobić to samodzielnie. Na pewno taniej i pieniądze zostaną w Elblągu. Wydawca info.pl firma Gabo też zapewne chętnie by do takiej grupy dołączyła, pomimo iż jej dziennikarze nie bardzo wierzą w siły firmy która ich zatrudnia :)
Do Piotra to że określona firma ma w nazwie Agencja Reklamowa nie świadczy o tym ,że zajmuje się wszystkim i każdą zachcianką
Ekadra to ludzie z Elbląga dla, których był "za ciasny" ogłaszam konkurs : Proszę podać bez zaglądania do internetu logotyp Białegostoku. Jak nie wiesz to jusz wiesz ile warta jest promocja
Jest tylu młodych wykształconych ludzi z Elbląga a ciągle patrzymy na osoby które już były i nic nie zrobiły.Kiedy w Ratuszu zmiany bo nie widać tego.Ciągle w każdym pokoju jak w ulu a gdzie komputeryzacja.Jest jedno ale co w tym Elblągu reklamować bidę ,zacofanie,brak perspektyw.Pochylnie to Ostróda rekwiruje bo ma statki a Elbląg nic nie ma nawet obiektów rekreacyjnych,centr handlowych,galerii ,to po co tu mają przyjechać.ZACZNIJCIE BUDOWAĆ I POKAZYWAĆ W TELEWIZJI POLSKIEJ WTEDY KTOŚ PRZYJEDZIE.Jak na razie to o Elblągu jest głośno po akcji z kibicami.
Do ary! Logo Białegostoku jest rozpoznawalne:) Szumnie było, kiedy ktoś porównał je do loga organizacji homoseksualnych. Ale fakt, że przypomina pozostawię bez komentarza. Co do pomysłów Pana Turleja podpisuję się obiema rękoma:)