Czwartek, 22.10.2020, Imieniny: Halki, Filipa, Przybyslawa
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Radny: Przebudowanie tego skrzyżowania spowoduje zmniejszenie korków

27.09.2020, 16:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Radny: Przebudowanie tego skrzyżowania spowoduje zmniejszenie korków
Fot. Adrian Sajko
Zdaniem radnego Andrzeja Tomczyńskiego należy przebudować część skrzyżowania przy zjeździe z mostu w kierunku Malborka. Na czym miałaby polegać przebudowa?
 
- Przebudowa miałaby polegać na przesunięciu krawężnika na łuku ok. 15 m bieżących w prawo Warszawska- Nowodworska, usunięciu części wysepki ze znakiem nakazu, ominięcia wysepki po prawej stronie, wymalowanie znaków poziomych - strzałek określających kierunek jazdy. Strzałka Warszawska - Malborska i strzałka w prawo, kierunek Warszawska- Nowodworska - tłumaczy Andrzej Tomczyński.
 
Zdaniem radnego wpłynie to na przepustowość w tym miejscu. - Nie trzema tłumaczyć, że miasto stołeczne Elbląg "korkuje" się na głównych, ale nie tylko, ciągach komunikacyjnych. Jestem przekonany, że przebudowa części tego skrzyżowania spowoduje duże udrożnienie i zmniejszenie "korków" w kierunku Malborka - zaznaczył.
 
 
Argumentem do przebudowy jest zamknięcie dla ruchu kołowego Niskiego Mostu przy Żegludze
 
- dodał radny.
 
 
Jak zapewnia Wiceprezydent Elbląga Janusz Nowak obecne rozwiązanie geometryczne skrzyżowania al. Kardynała Stefana Wyszyńskiego z ul. Warszawską, a w szczególności wlot al. Kardynała Wyszyńskiego zdeterminowane jest szerokością mostu na rzece Elbląg oraz jego odległością od tego skrzyżowania.
 
 
Na proponowane przez pana radnego wydzielenie pasa do skrętu w prawo w ulicę Warszawską, brakuje miejsca. Aby spełniał on swoje zadanie musi mieć odpowiednią odległość. Taką, aby pojazdy skręcające w kierunku Malborka nie blokowały możliwości jego wykorzystania
 
- zaznaczył Janusz Nowak.
 
 
Co ciekawe w przeszłości był tam wydzielony pas do skrętu w prawo. - Dodatkowo pas ten ograniczał promienie łuków wyokrąglających krawężniki i były one, jak również słupy oświetleniowe nagminnie uszkadzane przez pojazdy - podkreślił Janusz Nowak. - Trzeba było więc z tego pasa zrezygnować i wykonać korektę geometrii skrzyżowania od stanu obecnego.
 
- Skrzyżowanie to pokonuje wiele pojazdów nienormatywnych, dla których muszą być zachowane odpowiednie promienie łuków. Przyczyną ograniczenia przepustowości na głównym kierunku tego skrzyżowania w godzinach szczytu porannego i popołudniowego jest sygnalizacja świetlna. Nie jest możliwe jej wyłączenie przy obecnej geometrii skrzyżowania, bo odbyłoby się to kosztem pogorszenia bezpieczeństwa - podkreślił Janusz Nowak.
 
Wiceprezydent Elbląga stwierdził, że optymalnym rozwiązaniem byłaby całkowita przebudowa skrzyżowania w celu prowadzenia ruchu okrężnego. - Zaplanowanie realizacji takiej przebudowy będzie m.in. rozważane na etapie przygotowania projektu na rok 2021 i uzależnione jest od możliwości finansowych Miasta - dodał.
 

 

 

Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 3

%66.7 %33.3
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 4 ) Fot. Adrian Sajko


Komentarze do artykułu (29)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +19
    ~ zez
    Niedziela, 27.09

    Skrzyżowanie bezwzglednie trzeba ,jak najszybciej przebudować , bo jest felerne w wielu elementach i o tym wiedzą kierowcy i wcale nie musi się to podobać panu nowakowi , bo nie jest on dla nas żadną wyrocznią w tych tematach .

  2. 2
    +1
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Niedziela, 27.09

    Oczywiscie radny ma rację ale jak może, jak śmie ją mieć. To przecież tylko radny a jego rolą nie jest manie racji tylko podnoszenie ręki na tak lub na nie gdy chce tego pan prezydent. Brawo panie wiceprezydencie Januszu Nowaku za danie słusznego odporu anarchiscie. Nie będą nam tu jakieś obce elementy burzyć ustalony porządek rzeczy i wychylac się ze swoimi racjami!

  3. 3
    +3
    ~ miasto stołeczne Elbląg
    Niedziela, 27.09

    brzmi dumnie :D

  4. 4
    +6
    ~ Brawo
    Niedziela, 27.09

    Tyle lat potrzebowal zeby wpasc na ten genialny pomysl?

  5. 5
    0
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Niedziela, 27.09

    No nie mogłem się powstrzymać. Musiałem jeszcze coś dopisać. To jak to? Na powiększenie łuku zjazdu z mostu miejsca nie ma ale na rondo jest? Na rondo duże, bo przecież tam jeżdżą pojazdy wiekogabarytowe czyli rondo przynajmniej takie jak dwa następne na Warszawskiej. I w ogóle rondo na rondzie powstaje, pod tym względem staje się Elbląg najbardziej urondowionym miastem w kraju. Pod wieloma względami odstajemy ale pod względem ilości rond na 1ha, na głowę mieszkańca i wgl jesteśmy the Best!

  6. 6
    +6
    ~ Bzdury
    Niedziela, 27.09

    Tu powinien być wybudowany drugi most szeroki lub obok tego . Na dodatek ulice powinny być poszerzone. Jadąc do ul. Tysiąclecia miejsce po lewej stronie JEST, wystarczy jeden dom rozebrać.

  7. 7
    --6
    ~ Kierowca
    Niedziela, 27.09

    Tam to trzeba zrobić światła bez kolizyjne z każdej strony a nie wypadki są albo kolizje skandal i zmniejszyć górę bo samochody. Bo masakra jakaś jest

  8. 8
    +13
    ~ mieszkaniec
    Niedziela, 27.09

    Pan radny Tomczyński przez wiele kadencji nie wniósł żadnych wyjątkowych pomysłów dla rozwoju miasta. Ostatnim pomysłem było obniżenie diet. Pomysł całkiem rozsądny tyle że zgłoszony chyba w tak przemyślanym terminie aby zaistniał ale nie zdążył wejść pod obrady rady. Jeśli chodzi o skrzyżowanie to ekspertem od rozwiązań drogowych Pan Tomczyński raczej nie jest. Aby rozwiązać problem trzeba znaleźć źródło finansowania i prawdziwego eksperta a nie domorosłych geniuszy.

  9. 9
    +9
    ~ Chodnik dla pieszych.
    Niedziela, 27.09

    A kiedy wreszcie ktoś z radnych czy innych osób zobowiązanych do usprawniania i dbania o ruch uliczny w mieście zajmie się i to skutecznie bezprawiem na naszych chodnikach i ciągach pieszych. Aktualnie samowola kierowców prakujących z jawnym pogardzaniem pieszych oraz bezczelność rowerzystów i użytkowników hulajnog sprawia, że jedyny i właściwy ich użytkownik jest stale narażony na urazy bądź nawet poważną utratę zdrowia. Czas też na analizę elbląskich ścieżek rowerowych, bo praktycznie w obrębie miasta żadna z nic nie spełnia wymogów ustawowych w zakresie bezpieczeństwa.

  10. 10
    +8
    ~ kiki
    Niedziela, 27.09

    A kiedy to się pan panie radny "obniżka" wywiąże się z zapowiedzi o obniżeniu diet radnych?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2020 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.5452058315277