Poniedziałek, 22.10.2018, Imieniny: Halki, Filipa, Przybyslawa
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Niebezpieczne zakręty na drodze do Malborka zostaną "wyprostowane". Na jakim etapie jest inwestycja?

18.09.2018, 07:00:03 Rozmiar tekstu: A A A
Niebezpieczne zakręty na drodze do Malborka zostaną "wyprostowane". Na jakim etapie jest inwestycja?
Na trasie do Malborka dochodzi do wielu wypadków/fot. R.Biel

Na wąskiej i pełnej ostrych zakrętów drogdze z Elbląga do Malborka wiele osób straciło już życie. Najniebezpieczniejszy odcinek tej trasy ma zostać "wyprostowany". Rozpoczęcie prac planowane jest najszybciej za kilkanaście miesięcy. Na jakim etapie inwestycja jest w tej chwili?

Odcinek krajowej "22" prowadzący z Elbląga do Fiszewa wśród kierowców cieszy się wyjątkowo złą sławą. Bardzo często dochodzi tu do kolizji i wypadków, często tragicznych w skutkach. W ubiegłym roku minister infrastruktury zatwierdził rozbudowę tej trasy. Zadanie o długości 14,2 km będzie realizowane w ramach Programu Działań na Sieci Drogowej, którego celem jest dostosowanie sieci dróg krajowych do wymagań unijnych. To oznaczam m.in., że jezdnia w tym miejscu zostanie poszerzona do 7 m, wzmocnione zostanie podłoże, a łuki przejdą korektę.

Inwestycja zapewni dostosowanie całego warmińsko–mazurskiego odcinka DK 22 do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Będzie też stanowić kontynuację zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim, pomiędzy granicą województwa a autostradą A1. Szacunkowy koszt przebudowy tego odcinka DK 22 to ok. 118 mln zł

- informuje Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Według planu rozbudowa odcinka Elbląg-Fiszewo powinna rozpocząć się już w 2019 roku, jej zakończenie przewidziane jest na 2021 rok. To czy zostanie on zrealizowany, w dużej mierze zależy od tego, czy uda się pozytywnie sfinalizować trwające obecnie postępowanie. W maju tego roku GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla tego zadania. Do przetargu stanęły cztery firmy. Ceny złożonych ofert kształtują się od 2 mln 140 tys. zł do 5 mln 642 tys. zł (brutto).

Otarcie ofert mamy już za sobą. W tej chwili są one sprawdzane. Myślę, że wyłonienie wykonawcy projektów jest kwestią kilku tygodni

- dodaje Karol Głębocki.

Przebudowa DK 22 Fiszewo - Elbląg to kontynuacja zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim. W 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie tej drogi krajowej. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za ok. 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg DK 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś.

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 3

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (14)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +8
    ~ jjj
    Wtorek, 18.09

    ciekawe ktoredy bedziemy jezdzic do Malborka w czasie remontu?? To nie zakrety zabily tych ludzi tylko ich brawura i glupota!!!! Kolejny poroniony pomysl ktorego nigdy nie zrealizuja!!!!

  2. 2
    +4
    ~ Jez
    Wtorek, 18.09

    Czas nawyzszy tyle ludzi tam zginelo

  3. 3
    +17
    ~ Daro
    Wtorek, 18.09

    Do ~jjj S7 do Nowego Dworu Gdańskiego i na Malbork, najszybsza droga omijająca przyszłe roboty drogowe.

  4. 4
    +8
    ~ komu zawdzięczam?
    Wtorek, 18.09

    Pytam - komu zawdzięczamy to "prostowanie"? Czy jest to Słońce Elbląga czy pak wilka? Dlaczego nikt się nie chwali i nie udziela wywiadu? Przecież sam pomysł o "prostowaniu to olbrzymi wysiłek, dużo większy niż reforma oświaty. Ktoś zaniedbał nie udzielając wywiadu. Należy dodać, że Fiszewka będzie połączona przekopem z głównym przekopem - już widziałem wilka jak rył Mierzeję z watahą dzikich świń elbląskich. Prostowanie potrwa dłużej niż budowa S7 z Elbląga do Kiezmarku. Po "prostowaniu" tiry pojadą szybciej i trupów będzie więcej. Rozumny i teraz jedzie bezpiecznie. "Prostowanie " nie zwiększy bezpieczeństwa, ale przebudowa da rozsądnym większy komfort. Budujcie.

  5. 5
    +5
    ~ RAMBO 11
    Wtorek, 18.09

    Kiełbasa wyborcza- was tylko interesuje wygranie wyborów,oj nie chce uczciwie się pracować (UWAGA ZA TYDZIEŃ ZAPISY NA DARMOWE LOTY NA MARSA )tylko po wyborach.

  6. 6
    +6
    ~ turban
    Wtorek, 18.09

    najpierw trzeba wypieprzyc wszystkich nieudacznikow z polskiego parlamentu ktorzy do tej pory nie wybudowali drogi s22 w takiej postaci jaka miala być w założeniu niemieckim. droga ta miała przebiegać od malborka do wezla elblag wschod rownolegle do torow kolejowych. obecny format tej drogi to jakas farsa. ta droga spelniala swoja role w 18 wieku.

  7. 7
    +7
    ~ Ja
    Wtorek, 18.09

    Do jjj. Masz rację. Co prawda ta droga na prawdę wymaga przebudowy (takie plany były w 80latach, tylko strajki I stan wojenny to zatrzymał), ale tak jak wspomniałeś, brawura i hamstwo, to największe problemy. Niestety, ale Polacy coraż gożej jeżdżą. Brak także kulury. Proszę, przepraszam, dziękuję. To słyszę tylko od nie wielu ludzi.

  8. 8
    +6
    ~ kierowca
    Wtorek, 18.09

    Na prostej też giną ludzie. To nie wina tej drogi tylko braku umiejętności, myślenia i nadmiernej prędkości. Większość kierowców ma o sobie mniemanie, że są mistrzami kierownicy. I mamy tego skutki w postaci kolizji drogowych i wypadków.

  9. 9
    --1
    ~ karabinreczno-automatyczny
    Wtorek, 18.09

    d****e:) maruderzy z wiosek niedaleko. Po 1 urzad miasta nie ma nic do tego ciemnoto, w artykule jest. Po drugie nie moze to byc kiełbasa wyborcza skoro juz otworzono koperty z ofertami. Przetarg to co innego jak wino na zeszyt.

  10. 10
    --4
    ~ do debila o niku ~jjj
    Wtorek, 18.09

    ~jjj , a dociera do twojej tępej łepetyny, że na tej drodze zginęli również ludzie nie z powodu swojej głupoty i brawury, a przez to, że inny kretyn najechał na nich, na przykład, ciężarówką ? Obyś nie miał okazji tego przetestować, gdy będziesz przepisowo jechał łukami tej drogi, a naczepa ciągnika siodłowego, jadącego z przeciwnej strony, nagle wyjedzie na twój pas ruchu, BARANIE !

  11. 11
    +1
    ~ KK
    Wtorek, 18.09

    W końcu się za to wezmą...

  12. 12
    +1
    ~ Jamaleg
    Środa, 19.09

    Gdzie tam jest mowa o prostowaniu , o poszerzeniu drogi , korekcie łuków przeczytałem ale nic o prostowaniu

  13. 13
    +1
    ~ nord
    Miesiąc temu

    jak tę drogę się wyprostuje to będzie dluzsza

  14. 14
    0
    ~ kierowca
    Tydzień temu, Niedziela, 14.10

    Szwedzi pomiędzy pasy wstawili słupki czemu u nas tego nie robią

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2018 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.