Piątek, 26.04.2019, Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Rowerzyści pojadą górą, piesi pójdą dołem. Prezydent objaśnia kontrowersyjny projekt

05.04.2018, 13:50:00 Rozmiar tekstu: A A A
Rowerzyści pojadą górą, piesi pójdą dołem. Prezydent objaśnia kontrowersyjny projekt
Fot. Ryszard Biel

Mnogość schodów na planie przejścia podziemnego dla pieszych i rowerzystów zdziwiła radnego Roberta Turleja. Swoimi spostrzeżeniami podzielił się z internautami, a na projekt inwestycji powiązanej z budową wiaduktu na Zatorze posypały się gromy, głównie ze strony miłośników jednośladów - To przejście tylko pieszych - wyjaśniał dzisiaj prezydent Witold Wróblewski, a wiceprezydent Janusz Nowak bił się w piersi i przekonywał, że niefortunna nazwa to jego błąd.

Budowę przejścia dla pieszych i rowerzystów pod linią kolejową w ciągu ul. Lotniczej miasto oszacowało na 5,6 mln zł. Przetarg na wykonanie zadania ogłoszono pod koniec marca. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. Projektowi przejścia przyjrzał się radny Robert Turlej (PO) i nie mógł wyjść ze zdziwienia.

Dramat! Przeglądam SIWZ na wykonanie przejścia podziemnego w ciągu Lotniczej. Jakiś czas temu przedstawiałem propozycje jak powinien wyglądać taki tunel, aby był przyjazdy pieszym i rowerzystom. Sami zobaczcie co powstanie za 5,5 mln złotych. Będą strome schody plus 2 windy. Oj będzie bezpiecznie

- tak radny komentował sytuację na Facebooku.

Do głosu radnego przyłączyli się również elblążanie nazywając plan budowy przejścia zwyczajnym bublem i podkreślając, że schody mogą być trudne pod pokonania między innymi dla rowerzystów. Głos w tej sprawie postanowił zabrać prezydent miasta.

Widzę, że niektórzy z państwa radnych, którzy powinni mieć więcej informacji na ten temat, delikatnie mówiąc, niekoniecznie rzetelnie je przekazują. Przejście pod torami będzie dla pieszych, a windy dodatkowo dla osób niepełnosprawnych. Dla rowerzystów będzie ścieżka rowerowa na wiadukcie

- przekonywał Witold Wróblewski, prezydent Elbląga, podczas konferencji prasowej.

Do sprawy odniósł się również wiceprezydent Janusz Nowak, który przyznał, że "niefortunna" nazwa przejścia w przetargu to jego błąd. Początkowo ratusz brał pod uwagę tunelu i dla pieszych i dla rowerzystów. Pomysł upadł, ale nazwa została.

W przetargu jest przejście pieszo-rowerowe. To niefortunna nazwa. Biję się w piersi. To mój błąd. Była taka przymiarka, aby tunelem poruszali się również rowerzyści. Z pomysłu zrezygnowano w momencie, gdy zauważyliśmy, że to byłyby większe koszty, przeprojektowania całej inwestycji, a nawet jej zatrzymania

- przekonywał Janusz Nowak.

Wiceprezydent podkreślał, że przeprojektowanie przejścia na obecnym etapie, wiązałoby się z ogromnymi kosztami i byłoby bardzo karkołomne.

Różnica poziomów między górą schodów a dołem w tym przejściu będzie wynosiła, 4,5 metra. Normy polskie mówią wyraźnie, że spadek nie może być większy niż 8 proc., a w przypadku rowerów 5 proc. Przy 4,5 metra, aby zachować spadek 5 proc., najazd powinien mieć 90 metrów. To nie wszystko. Tam, gdzie poruszają się piesi, droga ze spadkiem nie może być dłuższa jak 5 metrów, potem musi być spocznik. W takim przypadku to przejście musiałoby się zaczynać na wysokości Gildii Kupców Żuławskich a kończyć na wysokości ul. Fredry. To oznaczałoby całkowite przeprojektowanie inwestycji. Pytanie, czy robienie dwóch ciągów, dołem i górą, dla rowerów byłoby celowe. To są dodatkowe koszty. Według mnie to jest marnotrawstwo pieniędzy

- tłumaczył wiceprezydent.
 

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 4

%75.0 %25.0


Komentarze do artykułu (33)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +9
    ~ elblązanin
    Czwartek, 05.04

    wszystko co zrobi Nowak jest do dupy!! dziadostwo jak za komuny w końcu komuchem jest!!1

  2. 2
    +11
    ~ Fan Gargamela
    Czwartek, 05.04

    Pozdrawiam wszystkich normalnych i zalecam patrzeć co się czyta!

  3. 3
    +9
    ~ j23
    Czwartek, 05.04

    jest taki radny pracownik pewnej uczelni oraz mieszkaniec osiedla Zawada co zapewne jest rasowym inżynierem , a może tylko od ławeczek i pikników...., nadchodzą wybory to się ujawniają , niech radny zadba o dziurawe ulice na naszym osiedlu,sygnalizację świetlną prze CH Ogrody idąc z osiedla Zawada w kierunku CH Ogrody zielone światło to jest dla biegnących , a nie dla idących......, może zacznie się interesować własnym podwórkiem ......

  4. 4
    +8
    ~ marek w.
    Czwartek, 05.04

    Zrobic kladke nad torami.Taniej w realizacji i uzytkowaniu(brak koniecznosci oswietlenia w dzien),bezpieczniej.W tunelu bedzie naszczane,nas..ane i będzie walić jak z murzyńskiej chaty(tunel na dworcu pkp), nie raz ktoś w łeb zarobi i 100% bedzie basen po opadach deszczu.Nie dopuśćcie do tej idiotycznej decyzji dopóki jeszcze można temu zaradzić.Piesi będą mogli sie poruszać nowym wiaduktem,tylko trzeba było zrobić chodniki po obu stronach i zejście za przejazdem na wysokości Gildii,ale o ile dobrze pamiętam ciąg pieszo-rowerowy jest wyłącznie od strony dworca.

  5. 5
    +5
    ~ Minus
    Czwartek, 05.04

    Najpierw trzeba skończyć te inwestycję, a znając niektórych malkontentów, to jakby nie było zrobione to zawsze będzie źle. Panie elblążaninie, skończ pan już z tym komuszeniem, trochę powagi.Gdyby nie obecnie rządzący to nie wiadomo czy ten obiekt w ogóle by powstał.

  6. 6
    --4
    ~ mieszkaniec
    Czwartek, 05.04

    Panie Wróblewski chwała dla Pana! My mieszkańcy Zatorza staniemy za Panem murem i oddamy na Pana głosy!

  7. 7
    +1
    ~ zatorzanin
    Czwartek, 05.04

    Brawo Panie Prezydencie. Jako mieszkańcy Zatorza ma Pan Nasze głosy! Inni obiecali, Pan zrobił! Teraz inni bedą Pana opluwać a my będziemy na Pana głosować!

  8. 8
    --3
    ~ turban
    Czwartek, 05.04

    ludzie litości!!! pogońmy ropucha pogońmy tego jego pryncypala co sie stylizuje na slonine z jego lat w wieku produkcyjnym. Ile jeszcze elblagiem bedzie zarzadzal postkomunityczny beton? i blagam nie glosujcie na kolejnego kandydata wystawianego przez jurka wcisle. wcisla wciska wam tandete, byl nowaczyk, jest ropuch. obaj sie nie sprawdzili. jurek nie ma nosa do polityki.

  9. 9
    0
    ~ wist
    Czwartek, 05.04

    p. Wróblewski lepiej i dla pana / nie będziesz się pan męczył / i dla mieszkańców Elbląga bo nie będą mieli "takiego" włodarza, będzie rezygnacja z ponownego startu na fotel do UM.

  10. 10
    +3
    ~ lokalny patriota
    Czwartek, 05.04

    Po jaką cholerę tunel pod wiaduktem????? Czy nie można zorganizować ruchu pieszego i rowerowego na wiadukcie?! A tak 5,5 mln pójdzie w .... no chyba, że jest to nasz elbląski Miś https://www.youtube.com/watch?v=PgCcsXJAga0

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2019 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.