Piątek, 26.04.2024, Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii KORONAWIRUS

Czy elbląskie przychodnie mają w ofercie e-wizyty?

14.03.2020, 15:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Czy elbląskie przychodnie mają w ofercie  e-wizyty?

Kolejki do lekarzy, zwłaszcza w okresie częstszych zachorowań na grypę, nie są niczym niezwykłym. Opanowanie ich wydaje się niemożliwe, jak ongiś recykling surowców wtórnych. Nadzieją dla pacjentów miały być e-wizyty. Czy weszły one w życie i czy elbląscy pacjenci mogą z nich korzystać?


W listopadzie ubiegłego roku pojawiły się informacje o wprowadzeniu e-wizyt, czyli porad lekarskich przez telefon.  W ramach cyfryzacji służby zdrowia pojawiły się już e-recepty i e-zwolnienia. Pandemia koronawirusa to dobry moment na wprowadzenie  e-wizyt.


W projekcie nowelizacji rozporządzenia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej  przewidywano możliwość świadczenia usług medycznych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych i systemów łączności. Na początku z takiej możliwości mieli skorzystać  pacjenci lekarzy pierwszego kontaktu, w tym lekarzy rodzinnych i  pediatrów. Szybko okazało się, że z tego rodzaju usługi mogą skorzystać wyłącznie pacjenci chorzy przewlekle, których stan zdrowia opisany jest w karcie.

 
Jak w dzisiejszych realiach wygląda e-wiyta w elbląskich przychodniach? Te, do których udało nam się dodzwonić deklarowały możliwość skorzystania z konsultacji lekarskiej przez telefon bądź zapowiadały wprowadzenie takiej usługi od przyszłego tygodnia.

To dopiero będzie. W związku z tym, że jest teraz więcej zachorowań, to lekarze mają komplet pacjentów. Możliwe, że w poniedziałek od 15:00 do 18:00 będzie można skorzystać z takiej formy kontaktu z lekarzem

 

– informuje pracownica przychodni przy ul. Żeromskiego.

My stosujemy takie wizyty dla swoich pacjentów. Pielęgniarki zbierają wywiad, jeżeli jest coś poważniejszego, przekierowują rozmowę do lekarza. Wszelkie dyspozycje wydaje lekarz

 

– mówi pielęgniarka z przychodni przy ul. Bażyńskiego.


Z e-receptą nie ma też  problemu w przypadku osób starszych, które zadzwonią do przychodni przy ul. 1000-lecia.

Pacjenci, zwłaszcza starsze osoby, które nie mogą wyjść z domu, dzwonią, podają leki, my bierzemy kartę, porównujemy czy są w niej wpisane lekarstwa tej danej osoby. Potem  podajemy kod dostępowy i z tym kodem dostępowym w aptece mogą zrealizować receptę. Mogą też podać kod i swój numer pesel zaufanej osobie, która taką receptę zrealizuje

– wyjaśnia pani z recepcji.


 O tym jak  wizyta przez telefon wygląda w praktyce opowiedziała nam lekarz Bogumiła Piwowarska przyjmująca w NZOZ  „Ostoja”.

 Na podstawie rozmowy, jeżeli to są typowe objawy, tłumaczę co pacjent ma robić, ewentualnie e-receptę wystawiam. Najczęściej nie ma e-recepty, bo w początkach choroby jest to najczęście zwykły wirus, a na wirusa nie ma antybiotyku. Jeżeli jest coś niepokojącego, to albo proszę, żeby przyszła taka osoba na daną godzinę do przychodni, jeżeli może, nie czeka wówczas  w kolejce i nie ma kontaktu z innymi ludźmi, albo jedziemy na wizytę domową, jeżeli jest taka potrzeba, żeby lekarz obejrzał, stwierdził czy nie ma zapalenia płuc. Bo przez telefon tego nie stwierdzimy. W każdym razie jest taka możliwość, żeby bez przyjścia do przychodni uzyskać poradę. Dzisiaj też kilku osobom  powiedziałam co mają zrobić.  Wystawiłam też e-zwolnienia. W tej chwili to każda infekcja wirusowa kwalifikuje się do zwolnienia, żeby reszta nie zachorowała

- stwierdza lekarz Bogumiła Piwowarska.


W czasach przed koronawirusem  Japonia przodowała w odpowiedzialnym podejściu obywateli do powtarzających się epidemii grypy lub innego wirusa. W relacjach medialnych widać było licznych japończyków, którzy w miejscach publicznych poruszali się zaopatrzeni w maski chroniące przed rozprzestrzenianiem wirusów. W Polsce na razie maski pojawiały się w miastach, w których stwierdzone było wysokie zapylenie. Czy koronawirus zmieni nasze podejście do problemu, jakim niewątpliwie jest swobodne rozprzestrzenianie się infekujących cząsteczek zakaźnych, i maseczki będą „cool”?

KS

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (11)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +2
    ~ kierownik
    Sobota, 14.03

    Na1000 lecia po 2 dniach i to po 15godz też mo szybko!?mozna przedłużyć leki

  2. 2
    +2
    ~ Szok
    Sobota, 14.03

    W tej przychodni za dużo jest osób w rejestracja ,np u góry siedzą na dole mogły by pomóc. Przychód,a na godz 7.00 i pół godziny ploteczki a od 7.30 zaczynają pobierać krew itd.

  3. 3
    +4
    ~ KierowcaAutobusu
    Sobota, 14.03

    Ja już do roboty nie idę , za duże ryzyko dla moich bliskich

  4. 4
    +2
    ~ a psik
    Sobota, 14.03

    To Myliusa jest w tyle?

  5. 5
    +6
    ~ Romanek
    Sobota, 14.03

    Rodacy, musimy to wspólnie przetrwać i się w miarę wszyscy wspierać. Zobaczycie, że to wszystko minie i znowu będziemy się cieszyszyc życiem..

  6. 6
    +7
    ~ (@
    Sobota, 14.03

    Na Jasminowej staneli w rozwoju i tam to 19 wiek. Problem ze wszystkim. Nawet strony nie maja.

  7. 7
    +3
    ~ Madrala
    Sobota, 14.03

    W tv wypowiadal się ten z sanepidu z olsztyna że tak szybko robi a testy . To czemu olsztyn nie bierze do swoich szpitali chorych na koronawirusa. Maja nowe szpitale, najnowszy sprzęt ,co boją się czyli cykoria. Wysyłają do Ostródy chorych na wirusa a gdzie mają się leczyć mieszkańcy Ostródy.

  8. 8
    +2
    ~ Myliusa
    Sobota, 14.03

    Przychodnia na Myliusa już od kilku tygodni udziela teleporad, pacjenci mogą podczas rozmowy z lekarzem uzyskują kod do e-recepty oraz informację jak z takiej recepty skorzystać

  9. 9
    +3
    ~ Mosa
    Niedziela, 15.03

    Wszędzie specjaliści wypowiadają się że zdrowe osoby nie powinny nosić maseczek bo to może zaszkodzic A Państwo napisali że maseczki powinny być cool i powinno się je nosić. Masakra, kompletny brak wiedzy.

  10. 10
    +4
    ~ Pacjentka
    Niedziela, 15.03

    Należę do przychodni Ostoja. Zadzwoniłam do rejestracji, powiedziałam że jestem mocno przeziębiona i potrzebuję 2 dni zwolnienia czy mogę to załatwić przez tel. bo nie chcę ryzykować czekając w przychodni na wizytę to Pani w rejestracji prawie że mnie wysmiala, powiedziała że mylę przeziębienie z koronawirusem i nie ma możliwości pomocy przez telefon.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2117211818695