Poniedziałek, 29.04.2024, Imieniny: Piotr, Robert, Boguslaw
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Czytelnik pyta o "ogórki". "Dlaczego nie jeżdzą na 3 Maja i Grunwadzkiej?"

03.09.2017, 12:00:48 Rozmiar tekstu: A A A
Czytelnik pyta o "ogórki". "Dlaczego nie jeżdzą na 3 Maja i Grunwadzkiej?"
Fot. Ryszard Biel

Zgłosił się do nas czytelnik z zapytaniem, dlaczego tzw. "ogórki" nie jeżdżą na ul. 3 Maja i al. Grunwaldziej. - Tyle pieniędzy zostało wydanych na nowoczesne tramwaje, które nie jeżdżą w centrum miasta – mówił.


Popularnie nazywane „ogórki” to wagony typu 121 N. Zastępca dyrektora Tramwajów Elbląskim, Ryszard Murawski, wyjaśnia, że „ogórki” nie jeżdżą na trasach ul. 3 Maja i al. Grunwaldzkiej ze względu na zły stan torowiska na tych ulicach.

 
Wagony całkowicie niskopodłogowe, ze względów technicznych, wymagają dobrych i bardzo dobrych torowisk. Na torowiskach nie spełniających standardów jakościowych (tylko dostatecznych) zachodzi obawa, że mogą się wykolejać co stanowi zagrożenie dla pasażerów
 
– mówił Ryszard Murawski.

Skąd taka obawa? - Są to wagony o dużej masie i dużych naciskach jednostkowych koła na szynę (na granicy nacisków dopuszczalnych), a ich konstrukcja wymaga torów bez odkształceń poziomych i pionowych występujących na torowiskach tych ulic – wyjaśnia zastępca dyrektora Tramwajów Elbląskich. - Wyżej wymienione uwarunkowania powodują, że eksploatacja wagonów na liniach 1, 2, 4 mogłaby znacząco pogorszyć nie najlepszy stan techniczny torowisk.

To jednak nie jedyne aspekty tego tematu.
 
Na al. Grunwaldzkiej kursują wagony częściowo niskopodłogowe typu M8C zabezpieczające potrzeby między innymi osób starszych i niepełnosprawnych. W innych miastach Polski najnowsze nieniskopodłogowe wagony kursują tylko na niektórych liniach i specjalnie przygotowanych lub wybudowanych dla nich torowiskach, więc nie jesteśmy tu wyjątkiem
 
– zapewnia Ryszard Murawski.

 

 




Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 8

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (12)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +12
    ~ EuPi
    Niedziela, 03.09

    W Elblagu eliminuje sie osoby niepełnosprawne z możkiwości przejazdów. Wydłuza sie dojscia do pasów, likwiduje przystanki. Ot ,,dobra zmiana" działa!

  2. 2
    +15
    ~ Górecki wie lepiej
    Niedziela, 03.09

    Co tu pytać? ZKM to spółka z.o.o. s więc za nic nie odpowiada :)

  3. 3
    +18
    ~ Tomasz
    Niedziela, 03.09

    "W innych miastach Polski najnowsze nieniskopodłogowe wagony kursują tylko na niektórych liniach i specjalnie przygotowanych lub wybudowanych dla nich torowiskach, więc nie jesteśmy tu wyjątkiem." C Co to za tłumaczenie? Skoro inni mają tak, to my też możemy. Głupota, zamiast budować nikomu niepotrzebny kawałek torowiska, lepszym wyjściem była naprawa starych. Cóż z nowego odcinka, skoro i tka stare klamoty tam będą jeździć? Wstyd!

  4. 4
    +19
    ~ elblązanin
    Niedziela, 03.09

    to co robicie w tym kierunku żeby ten stan poprawić.A ogórki wykolejają się na nowych trasach sam widziałem chyba w tamtym roku na zakręcie koło Carfura

  5. 5
    +10
    ~ Bajki i tyle
    Niedziela, 03.09

    Dziwne ten tzw nowy żółty trwaj jezdzi na wszystkich trasach i może. Głupie tłoczenie. Klamoty te konstal jadą tylko nalinii nr 1 i denerwują. Poszli won z tym złomem a po strajku z dyrektorem. Nie nadaje się.

  6. 6
    +7
    ~ Robert Koliński
    Niedziela, 03.09

    @Tomasz - ma Pan oczywiście rację. Zamiast budować mało potrzebny łącznik szynowy i blokować remontami pół miasta trzeba było wydać te miliony na remont starych torowisk oraz odnowę znajdującego się w opłakanym stanie taboru komunikacyjnego oraz podwyżki dla zarabiających grosze pracowników TE właśnie - za głupotę i błędy trzeba teraz płacić. W październiku może się okazać, że prez. Wróblewski będzie otwierał z pompą łącznik, przez który nie pojadą żadne tramwaje, bo się zwyczajnie do tego czasu rozsypią - już dziś pracuje tylko 21 z niezbędnych do minimalnego pokrycia elbląskich tras 19 składów (teoretycznie jest ich prawie 40, ale większość w proszku). Brawo Tramwajarze, brawo związki zawodowe - nie popuszczajcie nieudolnym władzom miejskim i walczcie o swoje! Solidarność Naszą Bronią!

  7. 7
    +5
    ~ Elblągowicz
    Niedziela, 03.09

    Opisywanym w artykule w opłakanym stanie odcinkiem Królewieckiej "Światowid - Alstom" nadal jeżdżą tramwaje nowe i stare dewastując dalej pobliskie budynki i nawierzchnię (bo ulicą tych płyt i kawałka asfaltu nie można nazwać!) Ponadto czekam na spełnienie obietnicy o wyrównaniu poziomów płyt wobec siebie bo na chwilę obecną zakończyło się na obiecankach?!Chyba że mają pełnić funkcję spowalniaczy?

  8. 8
    --5
    ~ twój podpis
    Niedziela, 03.09

    Tak samo jest z drogami, ścieżkami rowerowymi, chodnikami. Wróblewski zamiast remontować to buduje nowe, bo miło jest polansować się przy wstędze a że sensu w tym większego nie ma to nic.

  9. 9
    +5
    ~ Anonimek1
    Poniedziałek, 04.09

    A ja mam pytanie do Pana Ryszarda Murawskiego: proszę o informację o ile Elbląg zakupi nowy tabor (było sporo artykułów o tym), to po których torach będzie on mógł jeździć ? Myślał Pan o tym ? Czy to za trudne dla Pana ? Bo patrząc na działania państwa to mam obawę, że jeśli do Elbląga trafią nowe tramwaje, to dopiero wtedy zaczniecie się zastanawiać, po których odcinkach one będą mogły bezpiecznie jeździć. Odnośnie stanu torów to czyja to wina ? Mieszkańców, czy osób odpowiedzialnych w Tramwajach Elbląskich ? A może tych zdezelowanych starych gruchotów, co już dawno powinny być oddane na złom, a Wy je z takim uśmiechem za grube pieniądze zakupiliście i ładujecie w ich utrzymanie/serwis ?

  10. 10
    +4
    ~ nie-tutejszy
    Poniedziałek, 04.09

    Pytanie jest. A które przedsiębiorstwo miejskie Elbląga ma dobrych managerów, takich z głową i pomysłem, i widać że się dobrze rozwija?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1873128414154