Środa, 18.09.2019, Imieniny: Irena, Stanislaw, Józef
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Czy odcinek Elbląg-Pasłęk okaże się po raz kolejny najbardziej ruchliwą trasą w województwie?

22.01.2015, 12:00:06 Rozmiar tekstu: A A A
Czy odcinek Elbląg-Pasłęk okaże się po raz kolejny najbardziej ruchliwą trasą w województwie?
Fot. arch. redakcji
REKLAMA

Dziś, 22 stycznia, rozpoczyna się Generalny Pomiar Ruchu 2015, który ma ułatwić podejmowanie decyzji w sprawie remontu dróg i nowych inwestycji. W okolicach Elbląga znajdziemy 6 punktów pomiarowych, a w kierunku Małdyt kolejne 2.

Pomiary są dokonywane co pięć lat przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Nad naszym regionem piecze sprawuje olsztyński oddział.

Punkty pomiarowe w naszej okolicy pojawią się na drodze S7 oraz S22.

Lokalizację punktów podajemy poniżej :

1. Gronowo Górne - przy wjeździe od ul. Szafirowej
2. Jegłownik
3. ul. Nowodworska
4. Władysławowo - na wysokości Agromaxu
5. Nowe Pole - parking przy Nowej Holandii
6. Gronowo Górne - stacja paliw Lotos

Z wyników przeprowadzonych pięć lat temu wynika, że na Warmii i Mazurach najbardziej obciążoną ruchem drogą jest „siódemka”, na której średnie dobowe natężenie ruchu kształtuje się na poziomie kilkunastu tysięcy pojazdów na dobę. Największe natężenie ruchu zanotowano na odcinku Elbląg-Pasłęk. W 2010 roku przejeżdżało tam średnio na dobę 18 486 pojazdów.

Jak informuje nas Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA, pomiary te stanowią jedną z najbardziej istotnych informacji o zarządzanej sieci drogowej. - Są to podstawowe dane, na których bazujemy, by podejmować decyzje w sprawie budowy nowych dróg czy przeprowadzanych remontów.   
 

Magdalena Marcinkiewicz

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (8)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ kierowca
    Czwartek, 22.01

    Ten odcinek podobnie jak pozostała część s7 są nierówności i zmieniające się nachylenie poprzeczne, co przy prędkości ponad 100 km/h jest już uciążliwe a dla niedoświadczonych młodych kierowców niebezpieczne. Niedawno widziałem przed sobą wypadek, gdy Audi A3 jadące lewym pasem i wyprzedzające ciężarówkę (tworzącą wokół siebie jakby "chmurę deszczu", po wyprzedzeniu jej kilkanaście sekund później zjechała w lewo i uderzyła w barierę ochronną. Nic nikomu się nie stało, ale lewa strona auta była pognieciona i porysowana. Ta droga powinna zostać sfrezowana i pokryta nową warstwą płaskiego asfaltu, tak aby nie pasażerowie aut nie kiwali się w dół i w górę i przy zmianie pochylenia nawet o 1 stopień auto żeby nie znosiło na bok.

  2. 2
    0
    ~ kierowca
    Czwartek, 22.01

    Ten odcinek podobnie jak pozostała część s7 są nierówności i zmieniające się nachylenie poprzeczne, co przy prędkości ponad 100 km/h jest już uciążliwe a dla niedoświadczonych młodych kierowców niebezpieczne. Niedawno widziałem przed sobą wypadek, gdy Audi A3 jadące lewym pasem i wyprzedzające ciężarówkę (tworzącą wokół siebie jakby "chmurę deszczu", po wyprzedzeniu jej kilkanaście sekund później zjechała w lewo i uderzyła w barierę ochronną. Nic nikomu się nie stało, ale lewa strona auta była pognieciona i porysowana. Ta droga powinna zostać sfrezowana i pokryta nową warstwą płaskiego asfaltu, tak aby nie pasażerowie aut nie kiwali się w dół i w górę i przy zmianie pochylenia nawet o 1 stopień auto żeby nie znosiło na bok.

  3. 3
    0
    ~ kierowca
    Czwartek, 22.01

    Ten odcinek podobnie jak pozostała część s7 są nierówności i zmieniające się nachylenie poprzeczne, co przy prędkości ponad 100 km/h jest już uciążliwe a dla niedoświadczonych młodych kierowców niebezpieczne. Niedawno widziałem przed sobą wypadek, gdy Audi A3 jadące lewym pasem i wyprzedzające ciężarówkę (tworzącą wokół siebie jakby "chmurę deszczu", po wyprzedzeniu jej kilkanaście sekund później zjechała w lewo i uderzyła w barierę ochronną. Nic nikomu się nie stało, ale lewa strona auta była pognieciona i porysowana. Ta droga powinna zostać sfrezowana i pokryta nową warstwą płaskiego asfaltu, tak aby nie pasażerowie aut nie kiwali się w dół i w górę i przy zmianie pochylenia nawet o 1 stopień auto żeby nie znosiło na bok.

  4. 4
    +1
    ~ kierowca
    Czwartek, 22.01

    Przepraszam, coś tu się zacięło. Klikałem tylko odświeżanie strony, a tu mi się komentarz 3 raz zrobił. Ale chciałem jeszcze dodać, że wykonawcy takich dróg ekspresowych chyba nie wiedzą co to jest siła odśrodkowa. Chyba małą mają wiedzę z fizyki. Przy mniejszej prędkości nie ma to znaczenia, ale przy ponad 100 km/h przy łuku drogi np. w prawo nasze ciała w samochodzie jakby wychylają się w lewo w fotelach auta. Aby ten efekt złagodzić drogi na łukach powinny się pochylać w tą samą stronę co kierunek łuku, czyli jeśli droga skręca w prawo, to nachylenie powinno także łagodnie przechodzić w prawo. Tymczasem na tej drodze S7 jest wiele łuków, gdzie jest odwrotnie. Droga skręca w prawo, a powierzchnia pochyla się w lewo, co powoduje że można się ześlizdnąć z drogi. To jest niebezpieczne.

  5. 5
    +1
    ~ kierowca
    Czwartek, 22.01

    Nie mówię, że trzeba już tą drogę przerabiać. Raczej nie, bo to by drogo teraz kosztowało. Ale trzeba wyciągnąć wnioski i zrobić poprawki w projektowaniu przy kolejnych odcinkach. Wiemy, że niedługo będzie budowany odcinek drogi S7 z Elbląga do Gdańska. Ciekawe, czy znów ten sam błąd zostanie popełniony, czy może już będzie normalnie.

  6. 6
    +3
    ~ niedouczeni
    Czwartek, 22.01

    Ten odcinek drogi i Droga nr 7 jest nie na warmii i mazurach tylko na POWIŚLU -Żuławach -Wybrzeżu.

  7. 7
    +1
    ~ hałas
    Czwartek, 22.01

    Zróbcie pomiary na ul.Browarnej w Elblągu tu dopiero jedzie samochodów .

  8. 8
    +3
    ~ ket
    Czwartek, 22.01

    Żaden odcinek drogi nr 7 nie przebiega przez Warmię. Granice historyczne Warmii są dość dokładnie określone. Do dzisiaj istnieje znany mi znak graniczny mięzy Warmią a Mazurami.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2019 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.