Sobota, 7.12.2019, Imieniny: Agata, Ambrozy, Marcin
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLITYKA

Senator Jerzy Wcisła: S16 sama w sobie generuje rozwój w regionie warmińsko-mazurskim

06.08.2019, 09:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
Senator Jerzy Wcisła: S16 sama w sobie generuje rozwój w regionie warmińsko-mazurskim
Zdjęcie stanowi jedynie ilustracje do artykułu (fot. archiwum redakcji)
- Od pewnego czasu walczę o to, by Polska tak prowadziła swoje inwestycje komunikacyjne i transportowe, by np. nie stawiać w uprzywilejowanej pozycji portu w Kłajpedzie w stosunku do portu w Gdańsku i w Gdyni, a tym samym i portu w Elblągu, który będzie naturalnym beneficjentem rozwoju portu gdańskiego – mówił senator PO Jerzy Wcisła podczas wczorajszej konferencji prasowej.
 
 
Mówiąc o Gdańsku i Kłajpedzie, mówimy o dwóch portach o podobnym potencjale, bezpośrednio z sobą rywalizujących o miano największego portu południowego Bałtyku. Port w Gdańsku dopiero w 2018 roku wyprzedził Kłajpedę w ilości przeładunków (Gdańsk – 49 mln ton, Kłajpeda – 46.6)
 
- dodał senator.
 
W maju Jerzy Wcisła zaapelował do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, by szybko skomunikował Via Carpatię z polskimi portami. - Nie powinien oddawać całej ściany wschodniej i połączeń transportowych wykonanych za polskie pieniądze – 30 mld zł – z Białorusią, Ukrainą i portami płd. Europy Kłajpedzie – zaznaczył senator PO. - Nie jestem w tych działaniach odosobniony. Port Gdańsk, Krajowa Rada Gospodarki Morskiej, Stowarzyszenie Bałtyk-Adriatyk też informują o poczuciu zagrożenia polityką infrastrukturalną.
 
28 czerwca senator otrzymał odpowiedź. - Wynika z niego, że polskie porty zostaną skomunikowane z Via Carpatią drogą ekspresową S7 koło Lublina. Z kilku powodów muszę uznać to rozwiązanie za złe. S7 nie posiada standardów drogi ekspresowej i plany brakujących odcinków wokół Płońska zakładają ich ukończenie w 2014 roku. Połączenie portów polskich ze ścianą wschodnią w okolicach Lublina, eliminuje ze sfery wpływu polskich portów Podlasie, Mazowsze oraz połączenia z Białorusią – wymieniał Jerzy Wcisła. - S16 sama w sobie generuje rozwój w regionie warmińsko-mazurskim (300 km, cztery z pięciu największych miast, połączenie z VC i A1) w takim samym stopniu jak VC dla Podlasia, wschodniego Mazowsza, Lubelszczyzny i Podkarpacia. 
 
 
O znaczeniu S16 dla naszego regionu świadczy fakt, że w ostatnim okresie otrzymałem prośby o apel o przyspieszenie modernizacji S16 od wielu samorządów i organizacji, m.in.: Białej Piskiej, Kętrzyna, Mrągowa, Orzysza, czy Warm.-Mazur. Klubu Biznesu. 2 sierpnia wystąpiłem do Ministra Infrastruktury o przyspieszenie budowy S16, niedopuszczenie do wykluczenia transportowego naszego regionu i niefaworyzowaniu portów innych krajów naszą polityką drogową
 
– podkreślił Jerzy Wcisła.
 
Senator PO zaznaczył, że obecna polityka jest bardzo niebezpieczna dla naszego regionu. - Podkreślam jeszcze raz: Via Carpatia jest dla ściany wschodniej potrzebna, ale tylko z S16 tworzy całość komunikacyjną – wspierającą Warmię i Mazury – oraz porty w Gdańsku i w Elblągu. Bez S16 korzyści z tej inwestycji będzie odnosiła Kłajpeda. Będę ten temat drążył, tak jak drążyłem sprawę pogłębienia port w Elblągu i dziś, po trzech latach, rząd już nie twierdzi, że to nie jego sprawa, chociaż nadal nie pokazuje pieniędzy. To wszystko dzieje się w czasie, gdy parlament przyjmuje ustawę o portach i przystaniach morskich, mocą której Państwo może przejąć zarządzanie drogami, jeśli mają one strategiczne znaczenie dla polskich portów – stwierdził Jerzy Wcisła.
 
Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 3

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (9)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +14
    ~ Kat Na Idiotów
    Wtorek, 06.08

    Już tego nie czytam! DOŚĆ molestowania psychicznego!

  2. 2
    +9
    ~ ALEXA
    Wtorek, 06.08

    PO to zawsze coś załatwia, ale nigdy jeszcze nic nie udało jej się załatwić, bierzcie przykład z PIS, mówi i robi, a nie jak Wy kończy zawsze się na mówieniu.

  3. 3
    +14
    ~ tomek
    Wtorek, 06.08

    Żaden kandydat z KO nie chwali się zarejestrowaną działalnością gospodarczą zatrudnianiem własnych pracowników , braniem kredytów inwestycyjnych na własne nazwisko i spłaconych z zysków firmy. Ci kandydaci ciągle tylko dzielą cudze pieniądze nic innego nie potrafią, a czasy idą ciężkie potrzeba ludzi którzy będą umieli mnożyć ,a nie dzielić pieniądze. To żadne autorytety.

  4. 4
    --5
    Robert Koliński
    Wtorek, 06.08

    A tu akurat senator Wcisła ma najzupełniej rację, bo ten pomysł PiS na S16 jest zwykłym bublem transportowo-organizacyjnym oraz strategiczną głupotą, podobnie jak np. wyłączenie Elbląga (jedynego miasta ponad z 100 tys. mieszkańców) z sieci kolejowej projektowanej do Centralnego Portu Komunikacyjnego - brawo za wypominanie tego partactwa i gospodarczego szkodnictwa!

  5. 5
    +1
    ~ aaaakl
    Wtorek, 06.08

    S7 nie posiada standardów drogi ekspresowej i plany brakujących odcinków wokół Płońska zakładają ich ukończenie w 2014 roku. Kiedy to było pisane?

  6. 6
    --2
    ~ wist
    Wtorek, 06.08

    @ALEXA ~ no to powiedz ile to km autostrad i dróg ekspresowych w latach 2015-2019 oddał PiS? 0 ...?

  7. 7
    +7
    ~ ferty
    Wtorek, 06.08

    nieee, no dosyć tego, dlaczego wiecznie lansujecie tego kogoś, wstyd!

  8. 8
    +4
    ~ Czlowieku
    Wtorek, 06.08

    Jaka Warmia i mazury Elbląg, ile klas ukończyłeś. Elbląg to Żuławy i Powiśle a ta warmia i mazury od olsztyna do Suwałk . Do szkoły jeszcze raz i to do zerówki.

  9. 9
    +1
    ~ Elblążanin
    Wtorek, 06.08

    Panie Koliñski. Elbląg już od dawna nie ma 100tysięcy mieszkañcòw...

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2019 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.