Sobota, 21.05.2022, Imieniny: Tymoteusz, Wiktor, Kryspin
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INTERWENCJE INFO

Placówka banku do likwidacji. Klienci: "Nikt nas o tym nie informował"

05.12.2013, 12:42:45 Rozmiar tekstu: A A A
Placówka banku do likwidacji. Klienci: "Nikt nas o tym nie informował"
fot. AS

"Ile czasu potrzebuje bank, żeby powiadomić klientów o zamknięciu swojego jedynego oddziału w mieście? Odpowiedź: bardzo długo, albo... wcale" - z takim problemem zwróciła się do nas czytelniczka-klientka banku Citi Handlowy, którego placówka zostanie w naszym mieście zlikwidowana - Co jednak z klientami; nikt z nas - a byliśmy na początku tygodnia w banku całą grupą - nie został poinformowany o likwidacji oddziału - opowiada nam czytelniczka - Co z naszymi kontami, lokatami i pieniędzmi? Gdzie będziemy obsługiwani; mówi się o tym, że najbliższy oddział banku jest dopiero w Gdańsku. Jesteśmy załamani polityką informacyjną banku - z rezygnacją kończy kobieta. Co na to sam bank?

W Elblągu, jeszcze niedawno wydawało się, że w centralnych punktach miast zabraknie miejsca dla handlu i gastronomii, bo wszystko wynajmą bankowcy i aptekarze. I o  ile tych ostatnich w mieście nie ubywa, o tyle placówki bankowe w naszym mieście są likwidowane. Ostatnio dotknęło to oddział banku Citi Handlowy, znajdujący się na Starym Mieście. Niby nic nadzwyczajnego, ale co się w takiej sytuacji stanie z obsługą klientów? Chodzi także o pieniądze, kredyty i lokaty, a po ostatnich doświadczeniach z Amber Gold, konsumenci stali się ostrożniejsi i baczniej pilnują swoich pieniędzy.

Czytelniczka wskazuje nam, że Citi Handlowy zamyka swój oddział 13 grudnia br, ale klienci do tej pory nie dostali pism informacyjnych w tej sprawie. Co innego twierdzi rzecznik prasowy banku, Dorota Szostek-Rustecka. Bank miał powiadamiać klientów o zamknięciu placówki w naszym mieście z dniem - jak sie okazuje, 16 grudnia - już w październiku. W dużym uproszczeniu; Citi Handlowy likwiduje oddział m.in. w Elblągu, gdyż w obsłudze klienta chce postawić na bankowość mobilną, w tym na tzw. placówki Smart - Dzisiaj niemal 90% transakcji bankowych realizowanych jest przez Citibank Online i Citi Mobile, a jedynie 2% w oddziałach (dane z czerwca 2013), stąd decyzja o przedefiniowaniu roli tradycyjnych placówek i ograniczeniu ich liczby - mówi Dorota Szostek-Rustecka. - Dodatkowo, bank podjął taką decyzję na podstawie doświadczeń ubiegłego roku, kiedy bank wyszedł z 65 lokalizacji i utrzymał ponad 90% klientów.

Tyle informacji mobilnych. Ale co z tradycyjnym powiadamianiem klientów? Rzeczniczka prasowa wskazuje nam, że bank wywiesił plakaty informujące o zamknięciu placówki w Elblągu, w dniu 22 listopada 2013 roku - Na plakatach znajduje się nie tylko informacja o dacie zamknięcia, ale także informacja, z jakich kanałów dostępu klienci będą mogli teraz korzystać - tłumaczy Szostek-Rustecka.

Klienci Citi Handlowego mieli być również informowani listownie o zamknięciu placówki co najmniej jeden raz w ciągu ostatnich trzech miesięcy - W liście bank podobnie jak na plakacie informuje o samej dacie zamknięcia, ale także o kanałach dostępu z jakich klienci będą mogli korzystać tak, by nie przerywać relacji z bankiem - mówi rzecznik prasowy. - Od momentu podjęcia decyzji o wyjściu z lokalizacji w Elblągu, pracownicy placówki aktywnie informują też klientów odwiedzających oddział o dacie zamknięcia oddziału oraz o tym, w jaki sposób klienci będą mogli kontynuować bankowanie z Citi Handlowy.

Lepsza wizyta w oddziale czy bankowość mobilna?

Skutkiem zamknięcia oddziału w Elblągu będzie za to likwidacja wpłatomatu w placówce. Co w tej sytuacji pozostaje konsumentom indywidualnym banku? Bezprowizyjne wpłaty na konto w Citi Handlowym poprzez wpłatomaty Euronetu - W przypadku klientów z segmentu mikroprzedsiębiorców taka wpłata kosztuje zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji (0,4% wpłacanej kwoty) - dodaje Dorota Szostek-Rustecka.

Oddział w Elblągu przestanie działać 16 grudnia. Czy zatem jego klienci będą obsługiwani w placówkach w Gdańsku? W ostateczności - zapewne tak. Wszystkie usługi, związane nawet z zakupem nowego produktu, będą bowiem załatwiane zdalnie - za pomocą bankowości elektronicznej, telefonicznej i mobilnej, dostępnej 24 godziny na dobę - Cóż z tego; dla wielu z nas bankowość mobilna to jeszcze kompletna abstrakcja - mówi nasza czytelniczka. - Dla nich internet nie jest w stanie całkowicie zastąpić kontaktu osobistego z przedstawicielem banku w oddziale, szczególnie w zakresie bardziej skomplikowanych rozwiązań, czy tworzenia długofalowych strategii finansowych. Teraz to my będziemy sobie z tym sami musieli poradzić - kończy kobieta.
 

Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 12

%83.3 %16.7


Komentarze do artykułu (16)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +17
    ~ Machupichcę
    Czwartek, 05.12

    Też mi dramat. W 25-iu pozostałych bankach już ręce zacierają na te 10 % nieszczęśliwców.

  2. 2
    --2
    ~ pajacyki
    Czwartek, 05.12

    Dramat to się zacznie jak wam te banki całkiem przestaną cokolwiek wypłacać. Będziecie stali przed nimi po własne pieniądze jak te pajace z Amber Gold .... ale ja wiem, wam to nie grozi bo wy macie gwarantowane :-) Tak samo gwarantowane jak ci na Cyprze albo w OFE :-DDD

  3. 3
    +3
    ~ olo
    Czwartek, 05.12

    "Bankowce i Biedronki i Lombardy" chciała Pani Aleksandra napisać.

  4. 4
    +8
    ~ Xxx
    Czwartek, 05.12

    A nikt nawet nie wspomniał o pracownikach oddziału którzy zostaną bez pracy... To jest dramat :(

  5. 5
    +10
    ~ Przykre
    Czwartek, 05.12

    Bo to też miejsce pracy, ciekawa jestem ile osób zasili zacne grono bezrobotnych i jeszcze przed świętami odwiedzi UP??

  6. 6
    +10
    ~ Realista
    Czwartek, 05.12

    To zapewne początek likwidacji placówek bankowych w wielu miastach.Informatyzacja i obniżanie kosztów ich działalności wymusi kolejną racjonalizację.Przecież prezesi nie będą zaczynali od obniżania sobie niekiedy kilkusettysięcznych wynagrodzeń miesięcznych.Tak jest przecież logika kapitalizmu.

  7. 7
    +16
    ~ Klienci,NIE JESTES NIEWOLNIKIEM TEGO BANKU,ZMIEN BANK,TO PROSTE !
    Czwartek, 05.12

    Pp ostatnich dziwnych seriach systemow bankowych w kraju,proponuje by....klienci banku Citi masowo zamykali konta,przenosili swoje pieniądze na konta w innych bankach. Ta masowka zniszczy Citi Bank doszczętnie. Pokazcie ludzie,ze skoro bankierzy tegi banku maja Was gdzieś to i Wy miejcie ten bank w dupie.

  8. 8
    +9
    ~ marecki
    Czwartek, 05.12

    Nie ma co sie dziwic to NAJGORSZY bank z jakim mialem do czynienia.

  9. 9
    +9
    ~ fafik
    Czwartek, 05.12

    Tuż za rogiem, w budynku Poczty jest oddział Banku Pocztowego. Przemiła (i miła dla oka obsługa ;), dostępne produkty, brak kolejek. Ja już dawno korzystam, citi przestało mnie interesować ponad dwa lata temu.

  10. 10
    +3
    ~ xxx
    Piątek, 06.12

    problem będzie miał UM i podległe placówki, przenieśli się z Millenium za namową Pewnego Doradcy, a teraz z ręką w nocniku.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2022 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1688239574432