Czwartek, 28.03.2024, Imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLECANE

Gdy mamy obcojęzyczną instrukcję obsługi

02.03.2006, 01:04:00 Rozmiar tekstu: A A A
REKLAMA

Jak postąpić, gdy wraz z zakupionym telewizorem otrzymamy obcojęzyczną instrukcję obsługi? - Na to pytanie odpowiada Radosław Rzepecki, pracownik elbląskiej delegatury Inspekcji Handlowej.

Zgodnie z ustawą z 27.07.2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (…) instrukcje obsługi czy konserwacji powinny być sporządzone w języku polskim, a gdy rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, nazw handlowych, znaków towarowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii  naukowej i technicznej.

Nie otrzymanie  instrukcji w języku polskim może być podstawą  do złożenia reklamacji z żądaniem jej wydania. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. W przypadku nie wykonania żądania i nie dostarczenia  instrukcji w języku polskim konsument ma podstawę  do rozwiązania umowy sprzedaży. Należy podkreślić, że co do zasady nie ma zwrotów towarów pełnowartościowych, lecz w tym przypadku rozwiązanie umowy wiąże się ze zwrotem gotówki za pełnowartościowy towar.

Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (2)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ Nieprzystosowany
    Czwartek, 02.03

    Pan Radosław to jest szczęściarz który żyje z naszych podatków na ciepłej państwowej posadzie i udziela nam porad jak mamy sobie poradzić z nierzetelnymi handlowcami. Zamiast poprostu podać swój numer telefonu i poprosić aby w przypadku zauważenia takich nieprawidłowości natychmiast go powiadomnić, a on sprawę załatwi od ręki i kompetentnie bo to jego podstawowy obowiązek wobec społeczeństwa. Ale Pan Radosław nie jest głupi ( głupka by przecież nie zatrudnili ) przecież nie będzie sobie wynajdywał roboty. Jak Pan Radosław zna się na doradztwie to może by mi podpowiedział jak pozbyć się z naszego życia takich fachowców jak on, policjantów którzy radzą jak zabezpieczyć samochód,mieszkanie przed złodziejem, strażaków ktorzy radzą samemu wlać kilka wiader wody do płonącego śmietnika bo się nie opłaca wysyłać wozu. Z góry serdecznie dziękuję.

  2. 2
    0
    ~ anonim
    Piątek, 03.03

    telefon do Inspekcji Handlowej jest powszechnie dostępny a dla przypomienia 0 55 641 78 80

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1888179779053