„Poradnia Konsumencka” to kolejny pomysł Elbląskiego Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej. Od 1 marca pokrzywdzeni lub nieświadomi swoich praw klienci będą mogli zasięgnąć opinii ekspertów oraz złożyć wniosek o przeprowadzenie kontroli w nieuczciwych punktach sprzedaży towarów lub usług. Fachową pomoc uzyskają np. kierowcy, którzy zatankowali samochody paliwem złej jakości.
Elbląskie Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej dotychczas informowało konsumentów przede wszystkim o postępowaniach reklamacyjnych i gwarancyjnych. Konieczne było także przedstawianie podstawowych obowiązków sprzedawców czy usługodawców. Od marca Elbląskie Centrum skupi się na jakości produktów spożywczych czy przemysłowych.
Porady będą udzielane telefonicznie, za pomocą poczty tradycyjnej i elektronicznej oraz bezpośrednio w Elbląskim Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej, mieszczącym się przy ul. Stefczyka 7-8 lok. 6.
Samorząd Województwa przekaże placówce 29,8 tys. zł jako dotację celową na wykonanie zadań publicznych w zakresie upowszechniania i ochrony praw konsumentów.
"będą mogli zasięgnąć opinii ekspertów oraz złożyć wniosek o przeprowadzenie kontroli w nieuczciwych punktach sprzedaży towarów lub usług." Co z tego że złożą wniosek o kontrolę, która nic nie wykryje bo każda kontrola jest zapowiedziana więc właściciel ma czas aby szybko usunąć nieprawidłowości.
Brawo! Może lawinowy przyrost (bo nie wątpię że już na tą chwilę jest znaczny) skarg na, na ten przykład, chamów wprowadzających w sklepach spożywczych itp. jakieś wyimaginowane regulacje prawne uniemożliwiające zakupy o wartości do np 20zł przy płatności kartą, spowoduje jakieś kontrole i w ich konsekwencji kary.
...wystarczy aby dystrybutory prawidłowo "wlewały:" 1 litr , a nie np. 0.95 - i jakość paliwa sie poprawi :) Paliwo jest OK , ale ilość wlanego paliwa już nie. Sprawdziłem kiedyś na jednej ze stacji w Polsce - pracownicy kazali do szefa dzwonić i dziwnie uciekli.
A to dobre : "PORADNIA ZDROWEGO TANKOWANIA " -na zdrowie !