Miejski rzecznik konsumentów w Elblągu ostrzega przed firmą z Pruszcza Gdańskiego, której udało się już oszukać kilku elblążan. - Stosuje bardzo nietypowe praktyki – zaznaczył Paweł Rodziewicz. - Gdy zostają wpuszczeni do mieszkania, bez pytania zrywają uszczelki z okien i proponują zamontowanie nowych! W trakcie montażu klienci dowiadują się, że za usługę będą musieli zapłacić 2500 - 3000 zł!
Jak działa ta firma? - Na terenie Elbląga postanowiła swoją działalność prowadzić firma z Pruszcza Gdańskiego, która stosuje bardzo nietypowe praktyki. Sposób działania jest prosty – zapewnia Paweł Rodziewicz. - W godzinach przedpołudniowych odwiedzają konsumentów w ich domach i rozpoczynają rozmowę o uszczelkach w oknach.
Gdy zostają wpuszczeni do mieszkania, bez pytania zrywają uszczelki z okien i proponują zamontowanie nowych! W trakcie montażu klienci dowiadują się, że za usługę będą musieli zapłacić 2500 - 3000 zł
- podkreślił Paweł Rodziewicz.
Niestety kilku elblążan zostało już tak oszukanych. - Ostatnie zgłoszenia w tej sprawie do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Elblągu wpłynęły od mieszkańców ul. Robotniczej w Elblągu – przyznał Paweł Rodziewcz. - Zapraszam do kontaktu wszystkie osoby, które miały styczność z przedsiębiorcą stosującym takie praktykami.
Sugeruję daleko posuniętą ostrożność przy wpuszczaniu obcych ludzi do domu. Jeżeli ktoś bez naszej zgody niszczy elementy wyposażenia naszego mieszkania należy wezwać go do natychmiastowego naprawienia szkody. W przypadku braku chęci nieodpłatnego naprawienia szkody, należy wezwać Policję. Bardzo proszę o przekazanie dalej tych informacji. Być może uda się zapobiec zawarciu kolejnych, niekorzystnych umów
– zaznaczył Paweł Rodziewicz.
Rzecznik przypomina, że według Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym: Art. 4. [Nieuczciwa praktyka rynkowa – definicja] 1. Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. 2. Za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się w szczególności praktykę rynkową wprowadzającą w błąd oraz agresywną praktykę rynkową, a także stosowanie sprzecznego z prawem kodeksu dobrych praktyk.
Natomiast według Kodeksu cywilnego Art. 388. [Wyzysk] § 1. Jeżeli jedna ze stron, wyzyskując przymusowe położenie, niedołęstwo, niedoświadczenie lub brak dostatecznego rozeznania drugiej strony co do przedmiotu umowy, w zamian za swoje świadczenie przyjmuje albo zastrzega dla siebie lub dla osoby trzeciej świadczenie, którego wartość w chwili zawarcia umowy przewyższa w rażącym stopniu wartość jej własnego świadczenia, druga strona może według swego wyboru żądać zmniejszenia swego świadczenia lub zwiększenia należnego jej świadczenia albo unieważnienia umowy. § 11. Jeżeli wartość świadczenia jednej ze stron w chwili zawarcia umowy przewyższa co najmniej dwukrotnie wartość świadczenia wzajemnego, domniemywa się, że przewyższa je w stopniu rażącym.
Pogratulować ortografii :) I to sama Pani Redaktor, nono ...
Kto wpuszcza do domu obcych? Seniorom powinno odebrać się prawa wyborcze.
@dede - poczekaj jeszcze troszkę, a sam będziesz seniorem. A jeśli twoi bliscy mają podobne myślenie jak ty, to możesz nie doczekać - przecież starych należy zutylizować
Upadł francuski rząd. Teraz czas na Polskę!