Piątek, 26.04.2024, Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLITYKA

Mieszkańcy skarżą się również oficjalnie. W ubiegłym roku do UM wpłynęło 28 pism z zastrzeżeniami

22.04.2015, 10:11:00 Rozmiar tekstu: A A A
Mieszkańcy skarżą się również oficjalnie. W ubiegłym roku do UM wpłynęło 28 pism z zastrzeżeniami
Fot. arch. redakcji

We wtorek, 21 kwietnia na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej przedstawiono sprawozdanie ze sposobu rozpatrzenia skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim w Elblągu w ubiegłym roku. Wynika z niego, że mieszkańcy miasta nie boją się wnosić uwag do chociażby niewłaściwego zachowania pracowników czy organizacji pracy w kasach instytucji. Czy UM ma jakieś pomysły na podniesienie jakości obsługi klientów?

Do Centralnego Rejestru Skarg Urzędu Miejskiego w ubiegłym roku wpłynęło 28 skarg. Zastrzeżeniami ze strony mieszkańców zajął się Prezydent Miasta oraz Rada Miejska.

Radnym przypisanych zostało dziesięć skarg. Wśród nich znalazł się anonim, który nie podlegał rozpatrzeniu. Rada musiała zająć się  zgłoszeniami dotyczącymi działań Prezydenta oraz wykonywania obowiązków przez Dyrektorów szkół : SP nr 1 oraz SP nr 6, Zespołu Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących, Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych oraz Dyrektora Zarządu Budynków Komunalnych.

Z kolei do zadań Prezydenta Miasta należało rozpatrzenie 17. skarg, a dotyczyły one pracy poszczególnych departamentów Urzędu Miejskiego. Elblążanie skarżyli się chociażby na organizację pracy kas w instytucji, niewłaściwe zachowanie pracowników Departamentu Dochodów Budżetowych, braku odpowiedzi na pismo przez urzędników z Departamentu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji czy refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla skierowanego przez PUP bezrobotnego.

Po wnikliwej analizie stwierdzono, iż najczęstszymi powodami wnoszenia skarg są brak dostatecznego wyjaśnienia klientowi przepisów i procedur, błędna interpretacja przepisów prawnych przez klientów, jak również nieprzestrzeganie przez pracowników administracji zasad dotyczących terminowości oraz pisemności w prowadzonych postępowaniach.

Wszystkie czynności prowadzone przez Prezydenta Miasta zostały zakończone w 2014 r. Rada Miejska zajmuje się jeszcze dwoma postępowaniami z ubiegłego roku.

Departament Organizacji i Nadzoru Urzędu Miejskiego zaproponował podniesienie standardu obsługi klienta poprzez wzmocnienie systemu kontroli zarządczej oraz przestrzegania norm ISO-9001. Zasugerował także podniesienie wiedzy i kompetencji kadry urzędniczej poprzez szkolenia, a także zintensyfikowanie wewnętrznych działań kontrolnych.

Magdalena Marcinkiewicz

Oceń tekst:

Ocen: 1

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (1)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +2
    ~ a co z
    Środa, 22.04

    Nadal w tym UM pali sie za dużo żarówek w pokojach gdy jest widno.Przykład :Piętro pierwsze pokój oświetlony że widniej jak od słońca -od strony ul.Kosynierów Gdyńskich ostatnio zasłaniają się roletami - co prawda kole w oczy????????????A może urzędnicy niech płaca za prąd jak chcą tak być oświetleni.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2893180847168