Poniedziałek, 29.04.2024, Imieniny: Piotr, Robert, Boguslaw
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLITYKA

KNP w Elblągu: Miasto nie powinno utrudniać dostępu do zawodu taksówkarza (opinia nadesłana)

22.12.2013, 10:30:55 Rozmiar tekstu: A A A
KNP w Elblągu: Miasto nie powinno utrudniać dostępu do zawodu taksówkarza
fot. archiwum redakcji

Regulacja przewozów taksówkowych służyła jak dotąd wyłącznie interesom taksówkarzy, a nie interesom mieszkańców, jednak wchodząca w życie od 1 stycznia 2014 r. ustawa deregulacyjna ma umożliwić zwiększenie konkurencji w tym zawodzie, a przez to obniżenie cen  przejazdów również dla mieszkańców Elbląga. Ustawa deregulacyjna daje jednak samorządom w miastach liczących pow. 100 tys. mieszkańców, prawo do podjęcia uchwały umożliwiającej wprowadzenie obowiązku odbycia specjalistycznego szkolenia dla kandydatów na taksówkarzy. Niestety elbląscy radni przymierzają się do podjęcia uchwały nakazującej kandydatom na taksówkarzy odbycie takiego szkolenia, przez co dostęp do zawodu taksówkarza będzie w Elblągu nadal mocno utrudniony, a ceny przejazdów pozostaną bez zmian.

Na najbliższą sesję Rady Miasta, 30 grudnia br. został już przygotowany projekt uchwały, który ustala zasady, przebieg i koszt całego kursu - za 15 godzin szkolenia zakończonego egzaminem przyszli taksówkarze mieliby zapłacić łącznie 700 zł (500 zł szkolenie, 200 zł egzamin). Jeśli uchwała wejdzie w życie, to z pewnością ograniczy ona w znacznym stopniu dostęp do zawodu taksówkarza wielu elblążanom (przy okazji warto zauważyć, że ta uchwała nie została w ogóle skonsultowana z mieszkańcami miasta i nie poprzedziło ją żadne badanie rynku taksówek).

Uchwała ma rzekomo służyć „zapewnieniu bezpieczeństwa w ruchu taksówek na terenie miasta”, jednakże według mnie prawda jest zupełnie inna. Przegłosowanie tej uchwały ma służyć przede wszystkim obronie interesów obecnych taksówkarzy, którzy panicznie boja się pojawienia nowej konkurencji. Warto zauważyć, że wielu z nich to emeryci mundurowi, którzy nie płacą ZUS-u, więc bankructwo i tak im nie grozi, a mimo to będą z pewnością zaciekle lobbować, aby wszystko pozostało po staremu. I wiele wskazuje na to, że ich cel zostanie osiągnięty, albowiem radni SLD wydają się być po ich stronie (a tym samym przeciwko mieszkańcom). Radny Horbaczewski raczył nawet stwierdzić, że „zawód taksówkarza, nawet po uwolnieniu to nie wolontariat i nie powinien być działalnością dostępną dla wszystkich”, co w mojej opinii jest myśleniem typowo komunistycznym. To nie radny Horbaczewski powinien decydować o tym, czy zdecydujemy się na kurs z taksówkarzem po egzaminie lub bez niego, tylko nasz wolny wybór - wybór wolnych ludzi na wolnym rynku.

Warto zauważyć, że np. w nieodległej Gdyni czy Sopocie kandydaci na taksówkarzy nie będą musieli odbywać kursu i przystępować do państwowego egzaminu z topografii czy prawa miejscowego. W mojej opinii Elbląg powinien iść dokładnie tą samą drogą i nie utrudniać dodatkowo życia osobom przedsiębiorczym, które chcą wziąć swój los we własne ręce.

 


Adrian Meger
Kongres Nowej Prawicy w Elblągu


 

Oceń tekst:

Ocen: 22

%86.4 %13.6


Komentarze do artykułu (30)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +7
    ~ K-kuba
    Niedziela, 22.12

    Jaki to zawód to są tylko rozwydrzeni kierowcy nie zwracający na nic, stoją gdzie popadnie ,nie liczą sie z przepisami drogowymi i.t.d. Powinna być duża selekcja

  2. 2
    --6
    ~ Taxówkarz
    Niedziela, 22.12

    Taxówek powinno być dużo więcej! Każda taxówka powinna mieć taki sam kolor,kierowcy powinni mieć jednolity strój.To wizytówka miasta,no i ceny obniżyć .Będzie większa konkurencja tym lepiej dla mieszkańców

  3. 3
    --7
    ~ na ulicy mówią
    Niedziela, 22.12

    Co za pajacowanie! Czy wszyscy moglibyście przestać bić piane-wieczni roszczeniowcy o bolszewickich zapędach. Zastanówcie się ile osób w skali roku wystąpi o pozwolenie 5,10 no 30? To jaki to jest problem w porównaniu do wysokości czynszów w ZBK lub ceny biletów. Te problemy dotyczą około 30 000 mieszkańców. Proponuję więc pajace zająć się bardzo ważnymi problemami dnia codziennego elblążan nie garstki osób!

  4. 4
    --6
    ~ KIEROWCA zawodowy
    Niedziela, 22.12

    Jak dalej tak będzie to taksówek nie będzie . Obecnie ten zawód to koniec życia , to jest wegetacja, godzina stania i kurs za7 lub 10 złotych utargu .

  5. 5
    --6
    ~ taryfiarz
    Niedziela, 22.12

    Zawsze popierałem KNP, ale po tym artykule stwierdziłem, że ludzie z elbląskiego komitetu KNP na wszystkim znają się najlepiej nie zapoznając się wcześniej ze sprawami o ktorych piszą. Nie ma konkurencji? w Egu jezdzi 270 taksowek. Konkurencja miedzy nimi nie polega na cenie ustawionej na taksometrze a na dogadaniu sie z kierowcami. Większość taksowkarzy to emeryci i byli ubecy? Kiedy Panstwo jechali ostatnio taksówką? 70% taksowkarzy placi caly zus. Pomyslcie lepiej o tych ktorzy musza utrzymac rodziny. Zeby na taryfie zarobic 2500 na miesiac trzeba stac 12h dziennie i w weekendy zarywac nocki. Konkurencja to jest teraz i to powazna. Ceny byly ostatnio zmieniane 6 lat temu kiedy paliwo bylo po 3.80 dzisiaj wszyscy jezdza na ruskim zeby wyjsc na to samo.

  6. 6
    +10
    ~ dzik
    Niedziela, 22.12

    Tak was boli, ze trepy dorabiaja na taryfie? to na cholere dzwonicie do mivico? w ktorym 90% taksowkarzy to dawne wojsko i ubecja.

  7. 7
    --7
    ~ smiechnasali
    Niedziela, 22.12

    Miasto utrudnia?! co wy gadacie? Ponad polowa osob na kursie na taksowke ma oplacony kurs z egzaminem z urzedu pracy. Miasto tu w niczym nie pomoze, nie sfinansuje kasy, badan i innych potrzebnych rzeczy do rozpoczecia jazdy. Najpierw zapoznajcie sie z tematem wezcie dane z wordu, z postoju a nie suche dane cenowe ze stron internetowych.

  8. 8
    +10
    ~ Ginger
    Niedziela, 22.12

    Większość z was chyba nie rozumie treści artykułu... Komuchy siedzą w radzie miasta i będą chcieli dalej kraść pieniądze pod nazwą "bezpieczny Elbląg". W Trójmieście prawie każdy taksówkarz ma GPS i nie musi znać topologii miasta, w którym zaczyna pracę... Zobaczycie jak wprowadzą ten egzamin, to będą myśleć nad okradaniem np prywatnych firm kurierskich, bo przecież „zawód kuriera, nawet po uwolnieniu to nie wolontariat i nie powinien być działalnością dostępną dla wszystkich”. Komunizm, komunizm, komunizm...

  9. 9
    +10
    ~ emeryt
    Niedziela, 22.12

    kIEROWCA TAKSÓWKI TO JEST OSTATNI KAWAŁEK CHLEBA . ZA KOMUNY BYLI PANOWIE TAKSÓWKARZE . PRZYCHODZILI POCIĘGI TO PASAŻEROWIE KLAMKI URYWALI PRZY SAMOCHODACH , A DZIŚ KIEROWCY SPIĄ NA POSTOJU ,ALBO CZYTAJĄ PRASĘ , TO JEST PRAWDZIWY POSTÓJ . OTO WALCZYLI CI , CO NIE WIEDZIELI CO BĘDZIE, MYSLELI ŻE BĘDZIE RAJ . A JEST BIEDA .

  10. 10
    --7
    ~ złotówa
    Niedziela, 22.12

    taryfiasz w której firmie jeżdzisz to może i mnie przymiecie ! Ja dymam za kólkiem 12g dziennie (na taxi) i 2500 (słownie dwa tys.pięćset zł) na czysto dawno na oczy nie widziałem.Zaznaczam ,że wg ZUS jestem zdrowy na ciele i umyśle . Nie wiem czemu ten artykuł ma słuzyć,chyba temu aby jątrzyć . Taxi nigdy nie będzie tańsza niż autobus.Skończyłem osiem klas szkoły podstawowej iiiiiiiiiii liczyć potrafie .Zaznaczam,że nie mam nic przeciwko konkurencji tylko ona ma być zdrowa..............

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1606497764587