Wtorek, 26.08.2025, Imieniny: Maria, Sandra, Ireneusz
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii SŁUŻBA ZDROWIA

Elbląg: Szpital reaguje na zarzuty wobec SOR-u? "Planujemy szkolenia w zakresie praw pacjenta"

26.08.2025, 18:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Elbląg: Szpital reaguje na zarzuty wobec SOR-u? "Planujemy szkolenia w zakresie praw pacjenta"

Czy Wojewódzki Szpital Zespolony zamierza zareagować na niepokojące doniesienia w sprawie elbląskiego SOR-u? – Obecnie zaplanowane są szkolenia pracowników SOR oraz innych oddziałów szpitala w zakresie praw pacjenta – informuje rzeczniczka placówki.

 

 


Program "Uwaga! TVN" w swoim poniedziałkowym (25 sierpnia) odcinku zajął się funkcjonowaniem Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu. Reportaż wstrząsnął lokalną społecznością. Opinie elblążan są jednak podzielone. Część osób, m.in. również w komentarzach pod artykułem na info.elblag.pl, zgadza się z rodzinami pacjentów, których historie przedstawiono w programie. Inni dzielą się własnymi pozytywnymi doświadczeniami z wizyty na SOR-ze.

 

 

 

Co na to sam szpital? Zapytaliśmy rzeczniczkę prasową placówki, czy w związku z zaistniałą sytuacją wprowadzone zostały jakiekolwiek zmiany w funkcjonowaniu oddziału ratunkowego.

 

 

 

Obecnie zaplanowane są szkolenia pracowników SOR oraz innych oddziałów szpitala w zakresie praw pacjenta, realizowane we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta. Ponadto każda skarga jest dokładnie analizowana i omawiana z personelem, którego dotyczy, co pozwala na bieżące wprowadzanie działań podnoszących jakość opieki i komunikacji z pacjentami

 

 

– odpowiada na pytanie info.elblag.pl Aleksandra Szymańska z Biura Prasowego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu.

 

 

 

Jak wyjaśnia rzeczniczka, postępowania wewnętrzne w sprawie pani Ewy i pana Ryszarda nadal trwają. – W Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Elblągu nadal prowadzone jest postępowanie wyjaśniające, obejmujące analizę dokumentacji medycznej i przebiegu udzielonych świadczeń. Po jego zakończeniu rodziny pacjentów otrzymają pełne informacje – dodaje. 

 

 

 

Okazuje się, że to nie jedyne niepokojące sytuacje, które w tym roku były zgłaszane przez pacjentów lub ich bliskich w związku z funkcjonowaniem elbląskiego SOR-u.

 

 

 

W pierwszej połowie 2025 roku, do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu wpłynęło łącznie siedem takich skarg. Sześć z nich było bezzasadnych, jedna skarga była zasadna

 

 

– wyjaśnia Aleksandra Szymańska.

 

 

 

Przypomnijmy, w poniedziałkowym odcinku programu "Uwaga! TVN" przedstawiono historie dwójki pacjentów – pana Ryszarda i pani Ewy – którzy zmarli w elbląskim szpitalu tego samego dnia. Ich bliscy twierdzą, że nie zapewniono im odpowiedniej opieki na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym, co miało doprowadzić do tragedii.

 

 

 

Pan Ryszard, uskarżający się na ostry ból, w ciągu jednej doby aż trzykrotnie był przewożony karetką na SOR. Dwukrotnie został odesłany, dopiero za trzecim razem został przyjęty na oddział, gdzie – jak ustalili reporterzy „Uwaga! TVN” – po badaniach wykryto ostre zapalenie pęcherzyka żółciowego oraz rozwijającą się sepsę. W programie zaprezentowano również tragiczną historię pani Ewy, która również zmarła tego samego dnia. Kobieta cierpiała na choroby serca i nerek. Tego dnia zgłosiła się na dializę, jednak z powodu złego samopoczucia została przetransportowana przez ambulans na SOR w Elblągu. Po trzech godzinach została wypisana do domu. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

 

 

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (26)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +13
    ~ Haha
    2 godziny temu

    Dobre zarty- szkolenie. Wszystkich wywalić Ryba psuje się od głowy

  2. 2
    +13
    ~ Wolne zarty
    2 godziny temu

    Komicy-;)))

  3. 3
    +18
    ~ obowiązki i przysięga medyka!!
    2 godziny temu

    To, Quźwa, pracownik medyczny nawet zasranego szczebla nie zna swoich obowiązków i praw pacjenta? Czy pracownik medyczny zasranego szczebla przechodzi badania psychologiczne i czy jest uczciwie oceniany cyklicznie przez uczciwego szefa? Sosnowski "będzie się przyglądał" a Ela będzie szkoliła personel medyczny nie z etyki zawodowej i przysięgi Hipokratesa a z praw pacjenta by ten nie dostał czegoś przez uczciwego medyka. Najpierw potrzebne jest tygodniowe szkolenie kierownictwa szpitala i oddziałów z prokuratorem i to w szpitalu a nie na wyjeździe. Tym zamiarem pouczenia noszowych że pacjent ma prawo do nich przyjść i wyjść nogami do przodu , folwark ukazuje dno poziomu etyki, empatii, nawet obawy przed prawem. Dziwicie się że ktoś nachlany czasem da im po gębie?

  4. 4
    +19
    ~ Śmiechu warte
    2 godziny temu

    Reakcją POwinna być dymisja starszej pani !

  5. 5
    +13
    ~ Instruktor z empatii
    Godzinę temu

    Niech nie robią jaj z pogrzebu!

  6. 6
    +15
    ~ Zaściankowo
    Godzinę temu

    Są tak samo załatwiane i zamiatane pod dywan jak sprawy o mobbing , jedno wielkie zaklamanie i patologia działania, tu się nic nie zmieniło i nie zmieni

  7. 7
    +12
    ~ cyrk
    Godzinę temu

    W myśl tego,co się dzieje z pacjentem,to nie ma On praw,jest traktowany jak śmieć,intruz itd. A za szkolenia,to zapłacą podatnicy,co tu szkolić,to znaczy,że pracują niewykwalifikowani ludzie?!

  8. 8
    +65
    ~ Won z PO
    Godzinę temu

    Gelert i nissan do dymisji! Natychmiast na co wy czekacie? ! Suweren domaga się waszych głów!

  9. 9
    +12
    ~ ja ignacy
    Godzinę temu

    tzw. Szpital Wojewódzki , to umieralnia ! .....

  10. 10
    +10
    ~ Łoj
    Godzinę temu

    "rzecznik prasowy szpitala", "biuro prasowe szpitala" - czy komuna skończyła się na pewno? Po co te głupie etaty na koszt podatnika?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.5862770080566