Poniedziałek, 4.08.2025, Imieniny: Dominika, Jan, Protazy
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

„Lata z Radiem i Telewizją Polską” kosztowały Miasto 700 tys. zł. Rezultaty przewyższają poniesione koszty?

04.08.2025, 13:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
„Lata z Radiem i Telewizją Polską” kosztowały Miasto 700 tys. zł. Rezultaty przewyższają poniesione koszty?

O wydatki, jakie poniosło Miasto na imprezę kulturalną „Lato z Radiem i Telewizją Polską” pytała radna Elżbieta Banasiewicz. - Jaki był całkowity koszt tego wydarzenia w 2024 r. i 2025 r.? - dopytywała.
 

 


 

 

W związku z różnymi informacjami dotyczącymi imprezy „Lato z Radiem i Telewizją Polską” w Elblągu w 2024 r., jak i w obecnym 2025 r. proszę o szczegółową informację dotyczącą wydatków z budżetu miasta, jak i wkładu sponsorów oraz kwotowej wielkości, którą zapewnia same radio, telewizja

 

- stwierdziła Elżbieta Banasiewicz.

 



Radna chciała wiedzieć, jakie wydatki poniosło Miasto na zorganizowanie „Lata z Radiem i Telewizją Polską” w 2024 r. i 2025 r. - Jaki był całkowity koszt tego przedsięwzięcia? - dopytuje Elżbieta Banasiewicz. - Jaki był udział sponsorów?

 



Prezydent Elbląga poinformował, że z kasy Miasta w 2025 r. na „Lato z Radiem i Telewizją Polską” przeznaczono ponad 450 tys. zł. - Kwota ta obejmowała przede wszystkim koszty działań promocyjnych oraz zabezpieczenia organizacyjno-logistycznego – stwierdził Michał Missan. - W ramach współpracy Telewizja Polska i Polskie Radio, gwarantowały szeroką obecność Elbląga w ogólnopolskich programach, audycjach i blokach oprawowych.

 


Natomiast w 2024 r. koszty związane z tym wydarzeniem wyniosły ok. 250 tys. zł. - Niższe wydatki wynikały z faktu, iż wówczas partnerem projektu był Samorząd Województwa Warmińsko- Mazurskiego, który współfinansował część działań promocyjnych wynikających z umowy zawartej z Telewizją Polską – wyjaśniał Michał Missan.

 


Prezydent podkreślił, że Miasto Elbląg nie ponosiło kosztów związanych z organizacją koncertu. - Wydatki dotyczące gaż artystów, scenotechniki, obsługi technicznej i prowadzących zostały pokryt w całości przez Telewizję Polską S.A. - zaznaczył. - Udział Elbląga w tym wydarzeniu opierał się zatem na modelu współpracy, który pozwolił na szeroką promocję miasta przy ograniczonym zaangażowaniu środków własnych, gwarantując jednocześnie mieszkańcom Elbląga i regionu, a także turystom bezpłatny udział w dużym wydarzeniu z udziałem gwiazd polskiej sceny muzycznej.

 

 

Przedsięwzięcie miało istotny wymiar medialny. Zgodnie z danymi Telewizji Polskiej, koncert transmitowany z Elbląga obejrzało w szczytowym momencie ponad 1,2 mln widzów na antenach TVP2 i TVP Polonia, co uczyniło go jednym z najchętniej oglądanych programów weekendu

– dodał Michał Missan.

 



Jak podaje Prezydent Elbląga, plenerowe wydanie „Pytania na Śniadanie” zgromadziło 393 tys. widzów. - Oczekujemy jeszcze na dane dotyczące programu „Polska na TAK” emitowanego w TVP Info oraz pełne wyliczenia ekwiwalentu reklamowego – jednak już dziś można stwierdzić, że ich wartość znacząco przewyższy koszty poniesione przez Miasto – zapewniał Michał Missan. - Wydarzenia tego typu wpływają również na rozwój lokalnej gospodarki – w szczególności sektora HoReCa (hotelarstwo, gastronomia), a także wzmacniają pozytywny wizerunek Elbląga w oczach mieszkańców, turystów oraz potencjalnych inwestorów.
 

 


- Dla szerszego kontekstu warto przytoczyć dane z całego okresu promocyjnego od 1 maja 2024 r. do 30 kwietnia 2025 r. – w tym czasie Miasto Elbląg przeznaczyło na działania promocyjne, w tym udział w ogólnopolskich programach telewizyjnych, ponad 770 000 zł, natomiast szacowany ekwiwalent medialny wyniósł ponad 71,5 mln zł. Oznacza to ponad stukrotny zwrot z inwestycji promocyjnej – stwierdził Michał Missan.

 


Zdaniem Prezydenta wydarzenie warte były poniesionych przez Miasto kosztów. - Należy podkreślić, że rezultaty osiągnięte przez Miasto zdecydowanie przewyższają poniesione koszty, a organizacja wydarzeń takich jak „Lato z Radiem i Telewizją Polską” jest skutecznym narzędziem budowania rozpoznawalności Elbląga w skali krajowej – dodał.

Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (15)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +7
    ~ Xyx
    2 godziny temu

    Co nam ta promacja miasta dała, nie zauważyłem więcej turystów, by ich przyciągnąć, tu trzeba zrobić coś innego, coś więcej...

  2. 2
    +2
    ~ Nic nie zmienilo
    2 godziny temu

    Coo? No chyba ktos na głowę upadl!!

  3. 3
    +3
    ~ Zainteresowana
    Godzinę temu

    Świetna promocja miasta

  4. 4
    +8
    ~ Fryta
    Godzinę temu

    Co to jest "ekwiwalent medialny" ? Chcecie powiedzieć że zyski z reklam trafiły do kasy miejskiej a nie TVP ? Z tych tekstów nie można dowiedzieć się NIC konkretnego. A jaki był " ekwiwalent medialny " z transmisji powodzi w Elblągu ?

  5. 5
    +1
    ~ Fr
    Godzinę temu

    Widzę że autor tego artykułu wolał się pod nim nie podpisywać pełnym imieniem i nazwiskiem.

  6. 6
    +7
    ~ Budzi zażenowanie
    Godzinę temu

    W kontekście ostatnich wydarzeń , ktore ukazaly wieloletnie zaniedbania ważnych spraw słabo to wygląda niestety

  7. 7
    +5
    ~ Arc
    57 minut temu

    Fryta ma rację. Co missan uważa za pojęciem "ekwiwalent medialny" i jak on wyliczył te miliony??? Jak zarobił tyle milionów, to gdzie one są, bo miasto na szlamie z powodzi stoi, bezrobocie szaleje i nic poza tym!

  8. 8
    --3
    ~ kij
    49 minut temu

    pani radna co widać i słychać to by chciała by nasze miasto było głębokim zaściankiem. Czy nie ma pani chociaż w sobie odrobiny życzliwości by nasz Elbląg rozwijał się turystycznie, by coraz więcej było odwiedzających? Czy pani wie że miasto nie inwestujące m.in. w promocję jest skazane na niebyt. A ile to pani otrzymała jako radna z naszych / publicznych pieniędzy / i jakie mamy z pani korzyści jako mieszkańcy Elbląga, no co?

  9. 9
    --2
    ~ okkj
    45 minut temu

    @~ Arc~ skąd ty człowieku czerpiesz te dane, bo wystarczy zajrzeć do budżetu miasta / dostępny na stronie UM /, a nie operować przekazem dnia?

  10. 10
    +5
    ~ Cyrus
    39 minut temu

    Po prostu mega turystyczne miasto! Kiedyś namiętnie Elblag odwiedzali starzy Niemcy drepcząc po swoich kątach , a dziś kto ma tu przyjeżdżać? Owszem jadąc na mierzeję na kawę mozna zajechać i popatrzeć na Starówkę, ale robienia mega turystycznego miasta to zdecydowanie przesada,

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


2.1064848899841