O wydatki, jakie poniosło Miasto na imprezę kulturalną „Lato z Radiem i Telewizją Polską” pytała radna Elżbieta Banasiewicz. - Jaki był całkowity koszt tego wydarzenia w 2024 r. i 2025 r.? - dopytywała.
W związku z różnymi informacjami dotyczącymi imprezy „Lato z Radiem i Telewizją Polską” w Elblągu w 2024 r., jak i w obecnym 2025 r. proszę o szczegółową informację dotyczącą wydatków z budżetu miasta, jak i wkładu sponsorów oraz kwotowej wielkości, którą zapewnia same radio, telewizja
- stwierdziła Elżbieta Banasiewicz.
Radna chciała wiedzieć, jakie wydatki poniosło Miasto na zorganizowanie „Lata z Radiem i Telewizją Polską” w 2024 r. i 2025 r. - Jaki był całkowity koszt tego przedsięwzięcia? - dopytuje Elżbieta Banasiewicz. - Jaki był udział sponsorów?
Prezydent Elbląga poinformował, że z kasy Miasta w 2025 r. na „Lato z Radiem i Telewizją Polską” przeznaczono ponad 450 tys. zł. - Kwota ta obejmowała przede wszystkim koszty działań promocyjnych oraz zabezpieczenia organizacyjno-logistycznego – stwierdził Michał Missan. - W ramach współpracy Telewizja Polska i Polskie Radio, gwarantowały szeroką obecność Elbląga w ogólnopolskich programach, audycjach i blokach oprawowych.
Natomiast w 2024 r. koszty związane z tym wydarzeniem wyniosły ok. 250 tys. zł. - Niższe wydatki wynikały z faktu, iż wówczas partnerem projektu był Samorząd Województwa Warmińsko- Mazurskiego, który współfinansował część działań promocyjnych wynikających z umowy zawartej z Telewizją Polską – wyjaśniał Michał Missan.
Prezydent podkreślił, że Miasto Elbląg nie ponosiło kosztów związanych z organizacją koncertu. - Wydatki dotyczące gaż artystów, scenotechniki, obsługi technicznej i prowadzących zostały pokryt w całości przez Telewizję Polską S.A. - zaznaczył. - Udział Elbląga w tym wydarzeniu opierał się zatem na modelu współpracy, który pozwolił na szeroką promocję miasta przy ograniczonym zaangażowaniu środków własnych, gwarantując jednocześnie mieszkańcom Elbląga i regionu, a także turystom bezpłatny udział w dużym wydarzeniu z udziałem gwiazd polskiej sceny muzycznej.
Przedsięwzięcie miało istotny wymiar medialny. Zgodnie z danymi Telewizji Polskiej, koncert transmitowany z Elbląga obejrzało w szczytowym momencie ponad 1,2 mln widzów na antenach TVP2 i TVP Polonia, co uczyniło go jednym z najchętniej oglądanych programów weekendu
– dodał Michał Missan.
Jak podaje Prezydent Elbląga, plenerowe wydanie „Pytania na Śniadanie” zgromadziło 393 tys. widzów. - Oczekujemy jeszcze na dane dotyczące programu „Polska na TAK” emitowanego w TVP Info oraz pełne wyliczenia ekwiwalentu reklamowego – jednak już dziś można stwierdzić, że ich wartość znacząco przewyższy koszty poniesione przez Miasto – zapewniał Michał Missan. - Wydarzenia tego typu wpływają również na rozwój lokalnej gospodarki – w szczególności sektora HoReCa (hotelarstwo, gastronomia), a także wzmacniają pozytywny wizerunek Elbląga w oczach mieszkańców, turystów oraz potencjalnych inwestorów.
- Dla szerszego kontekstu warto przytoczyć dane z całego okresu promocyjnego od 1 maja 2024 r. do 30 kwietnia 2025 r. – w tym czasie Miasto Elbląg przeznaczyło na działania promocyjne, w tym udział w ogólnopolskich programach telewizyjnych, ponad 770 000 zł, natomiast szacowany ekwiwalent medialny wyniósł ponad 71,5 mln zł. Oznacza to ponad stukrotny zwrot z inwestycji promocyjnej – stwierdził Michał Missan.
Zdaniem Prezydenta wydarzenie warte były poniesionych przez Miasto kosztów. - Należy podkreślić, że rezultaty osiągnięte przez Miasto zdecydowanie przewyższają poniesione koszty, a organizacja wydarzeń takich jak „Lato z Radiem i Telewizją Polską” jest skutecznym narzędziem budowania rozpoznawalności Elbląga w skali krajowej – dodał.
Co nam ta promacja miasta dała, nie zauważyłem więcej turystów, by ich przyciągnąć, tu trzeba zrobić coś innego, coś więcej...
Coo? No chyba ktos na głowę upadl!!
Świetna promocja miasta
Co to jest "ekwiwalent medialny" ? Chcecie powiedzieć że zyski z reklam trafiły do kasy miejskiej a nie TVP ? Z tych tekstów nie można dowiedzieć się NIC konkretnego. A jaki był " ekwiwalent medialny " z transmisji powodzi w Elblągu ?
Widzę że autor tego artykułu wolał się pod nim nie podpisywać pełnym imieniem i nazwiskiem.
W kontekście ostatnich wydarzeń , ktore ukazaly wieloletnie zaniedbania ważnych spraw słabo to wygląda niestety
Fryta ma rację. Co missan uważa za pojęciem "ekwiwalent medialny" i jak on wyliczył te miliony??? Jak zarobił tyle milionów, to gdzie one są, bo miasto na szlamie z powodzi stoi, bezrobocie szaleje i nic poza tym!
pani radna co widać i słychać to by chciała by nasze miasto było głębokim zaściankiem. Czy nie ma pani chociaż w sobie odrobiny życzliwości by nasz Elbląg rozwijał się turystycznie, by coraz więcej było odwiedzających? Czy pani wie że miasto nie inwestujące m.in. w promocję jest skazane na niebyt. A ile to pani otrzymała jako radna z naszych / publicznych pieniędzy / i jakie mamy z pani korzyści jako mieszkańcy Elbląga, no co?
@~ Arc~ skąd ty człowieku czerpiesz te dane, bo wystarczy zajrzeć do budżetu miasta / dostępny na stronie UM /, a nie operować przekazem dnia?
Po prostu mega turystyczne miasto! Kiedyś namiętnie Elblag odwiedzali starzy Niemcy drepcząc po swoich kątach , a dziś kto ma tu przyjeżdżać? Owszem jadąc na mierzeję na kawę mozna zajechać i popatrzeć na Starówkę, ale robienia mega turystycznego miasta to zdecydowanie przesada,