Wtorek, 31.03.2020, Imieniny: Balbina, Beniamin, Gwidon
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Co pracownikom spółki Tramwaje Elbląskie przyniósł czwarty dzień strajku?

20.02.2020, 16:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Co pracownikom spółki Tramwaje Elbląskie przyniósł czwarty dzień strajku?
Fot.Ryszard Biel

Tłusty czwartek na razie chudy dla strajkujących pracowników Tramwajów Elbląskich. Czwarty dzień strajku nie przyniósł na razie żadnych rozwiązań pozwalających na jego zakończenie. Związkowcy wystąpili jednak do dyrektora Spółki z nowa propozycją.


Elblążanie, którzy na co dzień przemieszczają się po mieście komunikacją tramwajowa, z uwagą śledzą doniesienia ze spółki Tramwaje Elbląskie. Czwarty dzień strajku w pełni. Strajkujący z optymizmem oczekują na decyzję dyrekcji.


 Na razie stoimy. Zaproponowaliśmy dzisiaj dyrektorowi nowe rozwiązanie wrzucenia dodatków do płacy zasadniczej. W tej chwili mamy 3 procentową premię za frekwencję miesięczną i  3 procentową, mniej więcej taką, kwartalną. Zaproponowaliśmy wrzucenie tych dodatków do płacy zasadniczej i zejście z limitów nadgodzin, bo też są pieniądze zarezerwowane na to

 

– mówi Roman Kluczyk, przewodniczący Zakładowej Organizacji Związkowej Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w RP.


Aktualnie limit nadgodzin w spółce wynosi 380 godzin rocznie. Związkowcy chcą jej zmniejszenia do 150, ale bez utraty dochodu. Rozumieją, że zmniejszenie ilości nadgodzin, to również niższe zarobki. Chcą również zabezpieczyć się przed praca w nadgodzinach jedynie za wolny dzień.


-  Kodeks pracy przewiduje, że za nadgodziny może być oddany dzień wolny w zamian za pracę w ponadnormatywnym czasie pracy. Można te pieniądze (zabezpieczone na nadgodziny – przyp.red.) przeznaczyć już na  podwyżki płac. Dyrektor, po wczorajszej naszej propozycji, mówił o tym, że koszt wprowadzenia podwyżek to byłoby 750 tysięcy złotych w tym roku. My uważamy, że te pieniądze mogłyby jakoś zmniejszyć tę kwotę, plus trzeba coś tam jeszcze znaleźć. Taka propozycja poszła i czekamy teraz na odpowiedź – stwierdza Roman Kluczyk.


Czy na czas podjęcia decyzji przez zwierzchników związkowcy przewidują zawieszenie strajku? - My już tu stoimy czwarty dzień i nie zawiesimy strajku, żeby sobie pogdybać. Musimy mieć jasną deklarację, że strona pracodawcy jest gotowa do kompromisu takiego, jaki zaproponowaliśmy i wpisania tego do porozumienia zawieszającego spór zbiorowy. Bo, tak jak mówiliśmy, możemy tę podwyżkę podzielić na pół. Ta pierwsza część, od pierwszego stycznia, od początku roku, natomiast ta druga nie później niż na początku drugiej połowy roku, i możemy zawiesić strajk, i zawiesić spór zbiorowy do momentu wypłacenia nam wszystkich punktów, które będą zapisane w tym porozumieniu – wyjaśnia przewodniczący Zakładowej Organizacji Związkowej Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w RP.


Nie wszyscy związkowcy przystąpili do strajku, natomiast biorą w nim udział również pracownicy do związku zawodowego nie należący.

   

Musieliśmy się z tym liczyć, ze nie  wszyscy przystąpią do strajku. Referendum wykazało, że na 90 osób uczestniczących 60% opowiedziało się za strajkiem. Natomiast musze powiedzieć, że my, jako organizacja związkowa, zrzeszamy tutaj tylko 40 członków w zakładzie, natomiast uczestników strajku mamy  60 osób. Są tacy związkowcy, którzy nie strajkują, ale to jest wszystkich wolna decyzja. To są dorośli ludzie, sami decydują o tym jak podchodzą do sprawy naszych płac, do sprawy naszych podwyżek. Niektórzy się boją, niektórzy może nie chcą nas poprzeć, ale to jest normalna rzecz. To jest demokracja

 

– dodaje  Roman Kluczyk.


Dobry nastrój pracowników Tramwajów Elbląskich nie opuszcza i wierzą, że uda się uzyskać kompromis pozwalający na polepszenie ich wynagrodzeń i  powrót do pracy.

 

 

 

 

 

 

KS

Oceń tekst:

Ocen: 1

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (27)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +9
    ~ Naród
    Czwartek, 20.02

    Wywalczcie dobry procent Zapis w porozumieniu o corocznej waloryzacji procentowej względem inflacji oraz najniższej krajowej 2021- 3100,2022 -3600 zł brutto 2023 -4000. Zawsze 300 -500 zł powinniście mieć więcej jak najniższa.w koncu odpowiadacie za sprzęt wart miliony i bezpieczenstwo podróżnych w Służbie Narodu

  2. 2
    --9
    ~ Elblążanin
    Czwartek, 20.02

    Strajkujcie dalej - ciekawe, jak długo wytrzymacie bez wypłaty. ...pieniądze przeznaczone na nadgodziny można przeznaczyć na podwyżki płac... - genialna propozycja, tylko dla kogo? Chyba najlepszym wyjściem jest zamknąć TE i utworzyć jedno Przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej w miescie.

  3. 3
    +14
    ~ Jedynie
    Czwartek, 20.02

    Duży szacunek dla was .

  4. 4
    +12
    ~ Elblazanin 76
    Czwartek, 20.02

    Proszę was nie wymiękaj ie. Wy do nich wychodzicie z propozycjami a oni mają was głęboko w....

  5. 5
    +7
    ~ Wspieramy strajkójących w TE.
    Czwartek, 20.02

    Mieszkańcy Miasta Elbląga ,spotkajmy i wesprzyj my strajkujących ,bądźmy solidarni w ich walce o godne zarobki.

  6. 6
    +5
    ~ Gru
    Czwartek, 20.02

    A teraz wiadomości z Olsztyna https://olsztyn.tvp.pl/46748260/strajk-w-tramwajach-elblaskich-pracownicy-chca-rozmawiac-z-ratuszem

  7. 7
    +13
    ~ Czas się obudzić !
    Czwartek, 20.02

    Prezydent miasta kompletnie nie radzi sobie z zarządzaniem miastem w tym spółkami . Taka prawda , problemy w mieście nie narodziły się dzisiaj , ani wczoraj . Tak jest z oczyszczalnią ścieków , basenem otwartym , a już nie wspomnę o centralnym ogrzewaniu dla miasta . Za to ma czas na bardzo aktywne współdziałanie z PO , SLD i PSL , ale czy sprawie rozwiązywania bieżących problemów Elbląga . Czy w antypisowkiej polityce ?? Bo skoro tak , to pomylił Ratusz z Sejmem na Wiejskiej .

  8. 8
    --13
    ~ LosPasażeros
    Czwartek, 20.02

    Co przyniósł 4 dzień strajku ? Ano coraz dobitniej pokazuje, że bez tramwajów można sobie świetnie poradzić. Bezpieczniej się zrobiło, bo pasażerowie wysiadają z autobusów prosto na chodnik, a nie na różnego rodzaju wysepki, skąd trzeba pokonać jezdnię. Kierowcy czują się spokojniejsi, bo nie muszą z każdej strony wypatrywać wielkich, zielonych i wiecznie uprzywilejowanych wozów. Same plusy.

  9. 9
    --6
    ~ xxx
    Czwartek, 20.02

    Zabetonować tory, a konstale na złom ogórki na sprzedaż.

  10. 10
    +7
    ~ Taa ..jasne .
    Czwartek, 20.02

    Tak... faktycznie bezpiecznie akurat jechałem z Bema T - 3 błądził jak tylko mógł po mieście , daleko od przystanków tramwajowych . Jak wjechał w Giermków to ją praktycznie zakorkował . Dojeżdżając do Zawady , zamiast wjechać w Obr. Pokoju poleciał dalej Mazurską ..bez sensu !

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2020 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.