Środa, 25.06.2025, Imieniny: Danuta, Emilia, Jan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Elbląg: Na Mierzeję Wiślaną bez korków? Są dwa warianty nowej drogi

24.06.2025, 18:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
Elbląg: Na Mierzeję Wiślaną bez korków? Są dwa warianty nowej drogi
Fot. ZDW Gdańsk/remont mostu w Rybinie

Droga na Mierzeję Wiślaną, szczególnie w sezonie wakacyjnym, to koszmar kierowców. Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej 502 i mostów w Rybinie ma to zmienić. Są dwa warianty trasy i tydzień na zgłaszanie uwag.

 

 


Główną trasą prowadzącą na Mierzeję z kierunku Elbląga jest droga wojewódzka 502. Przebiega ona również przez dwa mosty zwodzone w Rybinie (gmina Stegna), znajdujące się nad Wisłą Królewiecką i Szkarpawą. Ruch w tym miejscu często odbywa się z utrudnieniami. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku planuje budowę nowego odcinka 502, który ominie zabytkowe przeprawy.

 

 


 

Mosty w Rybinie to obiekty zabytkowe z ograniczeniami tonażu samochodów. Nie ma tam miejsca na ścieżkę rowerową czy przejście dla pieszych z prawdziwego zdarzenia. Dodatkowo wszystkie prace muszą być uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 502 pozwoliłaby ominąć obie te przeprawy

 

 

- mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy ZDW w Gdańsku.

 

 

 

Inwestycja jest na bardzo wstępnym etapie. Aktualnie powstaje jej studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - na zlecenie ZDW wykonuje je Muticonsult Polska. Warianty nowej drogi są dwa, krótszy (1,6 km) i dłuższy (3 km). Oba zakładają również budowę dwóch dodatkowych mostów nad Wisłą Królewiecką i Szkarpawą. Szczegółowe informacje na temat znajdziemy tutaj.

 

 

 

Do 1 lipca można zgłaszać uwagi i wnioski do zaproponowanych rozwiązań. Następnym krokiem będzie opracowanie raportu. Na początku przyszłego roku powinniśmy poznać wariant, który technicznie, ekonomicznie i środowiskowo będzie najbardziej opłacalny

 

 

- dodaje Piotr Michalski.

 

 


Jak wyjaśnia Zarząd Dróg Wojewódzkich, inwestycja pozwoli m.in. na ominięcie dwóch zabytkowych mostów zwodzonych w Rybinie, których kompleksowa przebudowa zapewniająca standardy drogi wojewódzkiej nie jest możliwa z uwagi na ograniczenia płynące z ich historycznego charakteru, stworzenie bezpiecznego nowego odcinka drogi wojewódzkiej, spełniającego wymagania techniczne oraz usprawnienie ruchu drogowego o adekwatnych prędkościach podróżnych na kierunku Nowy Dwór Gdański – Stegna i odciążenie miejscowości Rybina od ruchu tranzytowego, zwłaszcza od ruchu turystycznego zmierzającego na Mierzeję Wiślaną.

 

 

 

Źródło: www.zdw-gdansk.pl

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (2)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +1
    ~ Stefan Rembelski
    Godzinę temu

    Ten projekt jest zupełnie bez sensu ponieważ w żaden sposób nie rozwiązuje problemu korków bo nie zmniejsza strumienia pojazdów jadących na mierzeję. Problem może rozwiązać nowa trasa przez Elbląg , Nowakowo, Kępiny, Osłonka i Sztutowo. Ta trasa wymaga budowy też dwóch mostów - w Kepinach ( tam gdzie był prom ) i w Osłonce. Wszyscy turyści jadący do Stegny Jantara i Mikoszewa wybiorą trasę przez Rybinę. Ci którzy jadą do Sztutowa Kątów Rybackich i Krynicy wybiorą trasę przez Elbląg Nowakowo Kepiny Osłonkę. Takie rozwiązanie zmniejszyć ruch na każdej drodze o połowę. Skorzystałby na tym rozwiązaniu Elbląg w dwójnasób ponieważ była by szaansa że turyści jadący przez Elbląg zatrzymali by się na starym mieście i zostawiliby jakieś pieniądze. Droga z Krynicy do Elbląga była by o 20 km krótsza i byłaby krótsza niż do Gdańska co dawałoby fory w przypadku pogody nie plażowej aby wpaść na zwiedzanie Elbląga Kadyn Tolkmicka Fromborka. Powstała by pętla rowerowa wokół zalewu - z Fromborka do Krynicy promem. Władze Elbląga i gmin nadzalewowych oraz sejmik W-M powinny lobbować za tym rozwiązaniem i nawet zaproponować partycypację finansową w tym projekcie . To były ożywiło turystycznie druga stronę zalewu - również finansowo. Panie prezydencie Elbląga do dzieła. Taka okazja drugi raz się nie zdarzy.

  2. 2
    0
    ~ Geniusz
    Godzinę temu

    Poprowadzic droge na Mierzeje przez Elblag .... hahahahahahaha Przepraszam, ale ... hahahahaha

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1851539611816