Sobota, 27.04.2024, Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii OPINIE NADESŁANE

"Próby uspokojenia ruchu w naszym mieście są kategorycznie i bez zastanowienia odrzucane" (opinia nadesłana)

14.11.2013, 09:09:01 Rozmiar tekstu: A A A
"Próby uspokojenia ruchu w naszym mieście są kategorycznie i bez zastanowienia odrzucane"
fot. archiwum redakcji

Po ukazaniu się artykułu dotyczącego strefy tempo 30, który został opublikowany na łamach info.elblag.pl 4 listopada br., nasz czytelnik Karol Gorobec w nawiązaniu do artykułu przesłał nam swoje stanowisko, zapraszając jednocześnie do rozpoczęcia dialogu w sprawie poprawy bezpieczeństwa na elbląskich drogach. Poniżej publikujemy treść wiadomości od naszego czytelnika.

Nie tylko 30km/h

Szkoda, że kolejny raz doszło do zohydzenia idei uspokojenia ruchu w naszym mieście. Skróty myślowe są niebezpieczne dla debaty publicznej. Sugerowanie zmniejszenia dopuszczalnej maksymalnej prędkości do "5,5km/h i ani 1km więcej" to prosty sposób na zbagatelizowanie argumentów rozmówcy.

Zagadnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego są mi bliskie od dłuższego czasu. Żałuję zatem, że próby uspokojenia ruchu w naszym mieście są kategorycznie i bez zastanowienia odrzucane. Próby uspokojenia ruchu z Zatorza powinny być zwielokrotniane w innych częściach miasta, oczywiście w drodze rzetelnych i uczciwych konsultacji (nie plebiscytu!).

Jak słusznie zauważył (mimo, że inny komentujący tego nie dostrzegli) Oficer Rowerowy Marek Kamm, że pod pojęciem "tempo 30" nie mieści się tylko i wyłącznie ślepe ograniczenia prędkości do 30km/h. To szereg innych działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego - nas wszystkich. Wydaje mi się, że sugestie dotyczące korków w centrum miasta, spowodowanych przez tempo 30, to po prostu brak wiedzy. Przecież nikt o zdrowym umyśle nie ograniczałby prędkości do 30km/h na szerokich ulicach jak ul. 12-go Lutego czy ul. płk. Dąbka! W procesie uspokajania ruchu nazywanym, być może zbyt prosto, strefą tempo 30 nie zawsze i nie tylko chodzi o ograniczanie prędkości, ale też m.in. na zastępowaniu skrzyżowań z pierwszeństwem przejazdu skrzyżowaniami równorzędnymi lub rondami (tak chwalonymi przez komentujących!), na podwyższeniu poziomu przejścia dla pieszych (przed którymi kierowcy muszą zwolnić, inaczej "polecą" jak Piotr Żyła, ale do śmiechu wtedy nie będzie...) czy też esowanie toru jazdy (dużo skręcania, więc czujność musi być zachowana w stu procentach).

Znaki to nie wszystko i nie można się do nich ograniczać. Niestety, ale polscy i elbląscy kierowcy z zasady są egoistyczni na drodze. Celem nie jest uprzykrzanie życia temu czy innemu, ale zwiększenie bezpieczeństwa wszystkim po równo - kierowcy, kierowców za tym kierowcą i tych z naprzeciwka, rowerzystów i przede wszystkim pieszych. Co trzeci zabity pieszy to Polak, średnio codziennie w Polsce ginie troje pieszych. Jak zmienić te statystyki jak nie właśnie wymaganiem od kierowcy czujności?

Jakie działania spowalniające ruch znalazłyby wśród elblążan uznanie i poparcie? Czy poza wszystkimi miejskimi głównymi arteriami mogłyby być tylko skrzyżowania równorzędne? Czy skrzyżowania z ruchem okrężnym muszą być tylko z okazałymi wyspami? Może separatory ruchu U25 też mogłyby spełnić rolę wyspy na takich skrzyżowaniach? Gdzie warto zainstalować progi zwalniające? Co zrobić z niebezpiecznymi przejściami dla pieszych, jak to przy ul. Grota Roweckiego i ul. Traugutta? Może powinno ono być progiem zwalniającym? Co z przyzwyczajeniami pieszych, np. przechodzeniem w miejscu zlikwidowanego przejścia przez ul. Armii Krajowej? Wlepianie mandatów na pewno nie są tutaj rozwiązaniem.

Chciałbym rozpocząć konstruktywny dialog. Być może elbląskie media dołączą się wyłapując i prezentując łebskie i rozwinięte opinie?

 

Karol Gorobec
Forum Rozwoju Elbląga

Oceń tekst:

Ocen: 9

%55.6 %44.4


Komentarze do artykułu (18)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +2
    ~ jak to?
    Wtorek, 12.11

    to już nie jest pan w EKO? co się stało ? jakie to nieszczęście spowodowało, że ewakuował się z EKO i zostawił komitet niczym sierotę w lesie na pożarcie wilków ?

  2. 2
    +10
    ~ WYBORCA
    Wtorek, 12.11

    Panie Karolu. Dopóki w ratuszu będą siedzieć urzędasy mający małe pojęcie o ruchu drogowym i mentalności z innej epoki i innej strefy klimatycznej wszelki dyskurs z nimi nie ma sensu bo ono wie wszystko lepiej. Obecne władze zamiast ich wyrzucić za bramę i wprowadzić świeży powiew do ratusza dokonują wewnętrznych roszad , które g...wno dają. Przykładem jest młody Pan dzindzinier od dróg ( awansowany przez Prezydenta Wilka) , który nic nie może a właściwie nie chce podjąć nawet próby dyskusji upłynnienia ruchu w ciągu ul. Grunwaldzkiej - zatory jakie tam powstają są wynikiem radosnej twórczości ratuszowych urzędasów od dróg. Ps. Ciekawe czy w tej materii będzie jakiś odzew ratusza , który ma tylu specjalistów od komunikacji ze społeczeństwem.

  3. 3
    +8
    ~ adas
    Wtorek, 12.11

    Panie Karolu, a co z rowerami? Rowerzysci pędzą więcej niż 30km! NIE POSIADAJĄ ANI OC ANI AC! SĄ SPRAWCAMI POŚREDNIMI WYPADKÓW!

  4. 4
    +3
    ~ Ali
    Wtorek, 12.11

    Możecie sobie stawiać znaki "30 km/h". Tylko, kto będzie je respektował? Którzy kierowcy jeżdżą 20 km/h w strefach zamieszkania, albo czy w ogóle wiedzą, że pieszy ma tam pierwszeństwo przed pojazdami? Pozostają chyba tylko progi lub "S-ki", tylko w przemyślanych miejscach. Żeby później pół miasta nie miało "spowalniaczy".

  5. 5
    +2
    ~ biker
    Wtorek, 12.11

    adas: A wiesz, że rowerzyści pędzą też 40 km/h, a nawet 50 km/h! Oczywiście rowerzyści są sprawcami pośrednimi większości wypadków, bezpośrednimi wszystkich a do tego jeżdżą pijani. Oj, Adasiu, Adasiu :-)

  6. 6
    +1
    ~ @biker
    Wtorek, 12.11

    To ze jeżdżą pijani to wszyscy wiedzą, ale nie mają polis ubezpieczeniowych. Po wypadku nie ma możliwości ściągnięcia kosztów z takiego pata lacha.

  7. 7
    +3
    ~ grono
    Wtorek, 12.11

    Karlolu to nie są "Próby uspokojenia ruchu" tylko Próby Zatrzymania ruchu w Elblągu

  8. 8
    +1
    ~ biker
    Wtorek, 12.11

    Wypadki z rowerzystami są faktycznie istotnym problemem: idą w tysiące, a straty siegają setek milionów złotych. ;-). Droga sądowa zawsze jest możliwa i dosć skuteczna- może nie najszybsza, ale cóż - takie życie. Odszkodowanie z OC sprawcy wypadku ( kierwcy) też szybko nie wpłynęło. I co Adasiu teraz napoiszesz? Nie widzisz absurdalności twojego sposobu myślenia? Pewnie nie :-))

  9. 9
    +6
    ~ WYBORCA
    Wtorek, 12.11

    ~biker. Aby zmniejszyć ilość wypadków z udziałem rowerzystów należy na ścieżkach rowerowych pobudować progi zwalniające ( szczególnie przed przejściami dla pieszych) - wtedy nie będą pędzić jak szaleni ze słuchawkami w uszach. Pijaństwo rowerzystów to oddzielny problem.

  10. 10
    0
    ~ biker
    Wtorek, 12.11

    Ech, a ten dalej. Ilość wypadków z udziałem rowerzystów jest w Elblągu pomijalnie mała z tym co wyczyniają kierowcy. I to za nich i za ich ograniczanie należy się wziąść jak najszybciej. Problem pijaństwa na rowerach to też wydumana kwestia w porównaniu z piajństwem samochodziarzy. Czy masz jeszcze jakieś głębsze i twórcze przemyślenia? :-))

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1376760005951