Czwartek, 28.05.2020, Imieniny: Augustyn, Jaromir, Wilhelm
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Przekop Mierzei Wiślanej: Koronawirus nie zatrzymał inwestycji. Zobacz zdjęcia i film z budowy.

21.04.2020, 16:50:00 Rozmiar tekstu: A A A
Przekop Mierzei Wiślanej: Koronawirus nie zatrzymał inwestycji. Zobacz zdjęcia i film z budowy.
Fot. Materiały prasowe NDI/Besix

Trwają prace przy inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską". Aktualnie toczą się roboty kafarowe, polegające na pogrążaniu ścianki szczelnej nabrzeża południowego. Trwają tam także roboty pogłębiarskie i prace zasypowe. W miejscu gdzie powstaje Kanał Żeglugowy trwają wykopy, a urobek z nich jest transportowany i hałdowany w południowej części przekopu. Zostanie on bowiem wykorzystany do budowy obwiedni sztucznej wyspy.

Zakończyliśmy już budowę drogi dojazdowej do tymczasowego nabrzeża przeładunkowego. To tu będą dostarczane drogą morską i rozładowywane transporty materiału koniecznego do realizacji projektu. Wykonujemy też prace związane z umocnieniem powstałej grobli. Wbiliśmy już pale pod podpory mostów południowego i północnego

 – mówi Dominik Wróblewski kierownik budowy konsorcjum NDI/Besix.
 

Na budowie wykonano kolejne prace elektryczne i techniczne. Zakończono przewierty, aby usunąć kolizje w części południowej inwestycji. Wkrótce rozpocznie się usuwanie kolizji z liniami średniego napięcia. Rozbudowywana jest sieć dla potrzeb zasilania placu budowy.
 

Rozpoczynamy roboty kafarowe przy falochronie zachodnim. Pogłębiamy też basen wodny. W tym trudnym czasie staramy się, przede wszystkim dbając o bezpieczeństwo naszych pracowników i podwykonawców, zapewnić im wszystkie możliwe środki ochrony i kontynuować zaplanowane roboty. Mamy środki dezynfekujące, środki ochrony osobistej. Pracujemy w dwóch zespołach, zmianowo, tydzień na tydzień. Na budowie pracuje aktualnie około 150 osób, 40 jednostek sprzętowych. Zatrudniamy około 30 firm podwykonawczych, a zdecydowana większość pochodzi z regionu

  – mówi Jacek Szymański dyrektor projektu z konsorcjum NDI/Besix.
 

- Prace na budowie trwają. Tak jak we wszystkich innych aspektach działalności, zarówno naszej jak i wykonawcy, wdrożone zostały wszelki rekomendacje Głównego Inspektora Sanitarnego oraz innych organów państwowych – mówi kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni. - Aktualnie wykonawca przygotowuje projekty technologiczne dla śluzy, obudowy kanału żeglugowego oraz falochronu wschodniego.
 

W ramach zawartej umowy realizowana jest cz. I przedsięwzięcia, która obejmuje:
 

· budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej,

· budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz oznakowaniem nawigacyjnym, budynkami technicznymi (wraz z instalacjami), parkingami, punktem widokowym, nowym układem drogowym z dwoma ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, ujęcia wody podziemnej,

· budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym.

Całe przedsięwzięcie inwestycyjne obejmuje ww. zadania w ramach Części I oraz:

· przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe wałów ziemnych oraz budowy przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki; budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, wraz ze zmianami układu drogowego – Część II;

· budowę toru wodnego na Zalewie Wiślanym - Część III.
 

Urząd Morski w Gdyni obecnie finalizuje dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na Część II inwestycji (przebudowa rzeki Elbląg z umocnieniami brzegów i most w Nowakowie).
 

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,880 km (w tym przejście przez Zalew Wiślany - 10,176 km; Rzekę Elbląg – 10,381 km; pozostałe 2,323 km to odcinek stanowiska postojowego, śluzy i portu zewnętrznego), a jej głębokość 5 m. Docelowo ma ona umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4-4,5 m, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą konsorcjum firm NDI i Besix.​

Aktualny stan terenu inwestycji można zobaczyć na zdjęciach i filmie z budowy (materiały prasowe NDI/Besix).
 

Magdalena Kierzkowska
Rzecznik Prasowy/Asystent Dyrektora
Urząd Morski w Gdyni
 

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0
GALERIA ARTYKUŁU ( zdjęć 10 )


Komentarze do artykułu (11)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --9
    ~ Zygmunt
    Wtorek, 21.04

    Szkoda tych pieniędzy na przekop. Lepiej je było wydać na budowę zbiorników retencyjnych. Lepiej Polsce by służyły.

  2. 2
    +16
    ~ caryca
    Wtorek, 21.04

    Zbiorniki retencyjne tez powinny byc i przekop tez.

  3. 3
    0
    ~ Homo
    Wtorek, 21.04

    Najlepiej przelać kasę na konto Pana Zegmunta 😋

  4. 4
    --1
    ~ Zygmunt
    Wtorek, 21.04

    Ja nie chcę tych pieniędzy. Wolę, żeby zostały przeznaczone na projekt "zbiorniki retencyjne+". Sądzę, że zasoby słodkiej wody są dla Polaków ważniejsze niż przekop.

  5. 5
    +7
    ~ wow
    Wtorek, 21.04

    co za technika - szacun.

  6. 6
    --3
    ~ Kryśka 123 głosy .
    Środa, 22.04

    Zygmunt widzisz dlaczego tych zbiorników nie wybudowało PO w czasie swych ośmioletnich rządów ?? Pewnie teraz by się przydały , to jedno z wielu rzeczy których PO nie zrobiło .

  7. 7
    --2
    ~ lol
    Środa, 22.04

    @Kryśka 123 głosy czy za PO były takie upały i susze jak za PiSu? NIE! To jest kara od boga że głupi Polacy głosowali na pis. Kolejny rok z rzędu będzie susza a PiS ma to gdzieś już od 5 lat. Jak ludziom zacznie brakować wody w kranach to dopiero się obudzą kogo wybrali.

  8. 8
    --6
    ~ BODZIO
    Środa, 22.04

    Przekop dla Bogatych Polaków,Niemców,Będą swoimi jachtami wypasionymi pływać.Dziękujemy Bogatej Polsce.

  9. 9
    +2
    ~ SPRAWIEDLIWY
    Środa, 22.04

    Przekop musi być ,bo inaczej całe życie i każdy nasz ruch ten morski też ,będzie uzależniony od zgody i chęci byłego ZSRR(obecnie niby Rosji) !!!

  10. 10
    +2
    ~ Radzim
    Środa, 22.04

    Jest czas by pogłębiać rzekę Elbląg . Jest czas by budować obietnicę i pomyśleć o nowych miejscach postojowych dla statków. Może warto obejrzeć film MIASTO Z MORZA tak budowali Gdynia pory morski. A w Elblągu nic cisza.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2020 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.