Czwartek, 25.04.2024, Imieniny: Marek, Jaroslaw, Wasyl
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

W Grzechotkach ruszyło największe przejście na granicy z Rosją

08.12.2010, 15:48:43 Rozmiar tekstu: A A A
W Grzechotkach ruszyło największe przejście na granicy z Rosją
Fot. Mateusz Milanowski

Mimo że nowe polsko-rosyjskie przejście graniczne Grzechotki – Mamonowo II otwarte jest już od kilku dni, dopiero wczoraj oficjalnie przecięto wstęgę po obu stronach granicy. Uroczystość zgromadziła wielu oficjeli, a także cieszyła się ogromnym zainteresowaniem polskich i rosyjskich mediów.

Podczas uroczystości podkreślano, że otwarcie tego przejścia wyjątkowo pozytywnie wpłynie na rozwój kontaktów polsko-rosyjskich. Dotyczy to zarówno wymiany gospodarczej, jak i sfery kontaktów społecznych. Dodatkowym elementem wzmocnienia tych kontaktów będzie z pewnością planowane wprowadzenie tzw. małego ruchu granicznego. Jest szansa, że przepisy będą dotyczyć całego Obwodu Kaliningradzkiego oraz całego województwa warmińsko-mazurskiego. Po stronie polskiej uroczystego przecięcia wstęgi dokonali podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji Piotr Stachańczyk i wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski.

- Jest to największe i najnowocześniejsze przejście drogowe na granicy z Federacją Rosyjską o strategicznym znaczeniu dla wymiany towarowej z Rosją. Wokół przejść granicznych zawsze tworzą się naturalne – mniejsze i większe centra aktywności gospodarczej – mówił podczas uroczystości wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski. - Jestem pewien, że tak będzie również i w tym przypadku. To ogromna szansa na znaczne ożywienie gospodarcze województwa warmińsko-mazurskiego i Obwodu Kaliningradzkiego, zwłaszcza w sektorze handlu i usług. Dzięki otwieranemu dziś przejściu na znaczeniu zyska również lokalna turystyka graniczna, firmy i potencjalni inwestorzy – krajowi i zagraniczni. Możemy dziś powiedzieć, że przejście graniczne Grzechotki – Mamonowo II jest nowoczesną, szeroko otwartą bramą między naszymi krajami i całą Europą.

Przejście w Grzechotkach jest dziś największym i najnowocześniejszym przejściem drogowym na granicy z Rosją. W ciągu roku służby graniczne będą mogły odprawić na nim ponad 1,8 mln samochodów osobowych i około 300 tys. ciężarowych.

Budowa nowego przejścia granicznego została sfinansowana ze środków krajowych z budżetu państwa oraz ze środków międzynarodowych pochodzących z Funduszu Phare. Całkowita wartość inwestycji do dnia 26 listopada br. wyniosła 127,7 mln zł, w tym z Funduszu Phare 13 mln 422 tys. euro, czyli  ok. 53 mln 687 tys. zł.

Polskie przejście graniczne w Grzechotkach zajmuje 30,3 hektarów powierzchni.  Składa się łącznie z 23 pasów odpraw, w tym na wjeździe: 2 pasy ruchu dla samochodów ciężarowych, 2 pasy dla autobusów, 5 pasów dla samochodów osobowych, 1 pas ruchu dla VIP-ów, 1 pas „zielony” (nic do oclenia)  i wyjeździe: 2 pasy ruchu dla samochodów ciężarowych, 2 pasy dla autobusów, 6 pasów dla samochodów osobowych, 2 pasy dla VIP-ów.

W ciągu doby na tym przejściu granicznym będzie można odprawić nawet 5 tysięcy samochodów osobowych, 300 autobusów i 800 ciężarowych. Przejście w Grzechotkach jest też przystosowane do przewozu odpadów (np. pozostałości z produkcji, produktów przeterminowanych).

Służby graniczne przewidują, że drogowe przejście graniczne w Grzechotkach powinno odciążyć ruch komunikacyjny na pozostałych polskich przejściach granicznych z Federacją Rosyjską. Na większości przejść granicznych z Rosją obowiązują ograniczenia dla samochodów transportowych. Otwarcie nowego przejścia w Grzechotkach powinno zmniejszyć te obciążenia na pozostałych polsko-rosyjskich przejściach granicznych.

Dotychczas granicę polsko-rosyjską można przekraczać m.in. w Bezledach (przejście drogowe), w Gołdapi (przejście drogowe), w Gronowie (przejście drogowe), w Braniewie (przejście kolejowe), w Skandawie (przejście kolejowe) oraz w Elblągu i we Fromborku (przejścia morskie).

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Galeria / Otwarcie przejścia granicznego w Grzechotkach ( zdjęć 37 )
Dodano: 2010-12-08 | Fot. 1-18 Mateusz Milanowski, 19-37 Rafał Kadłubowski
0

Komentarze do artykułu (6)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    matti01
    Środa, 08.12

    Sądzę , że puki co to przejście jest w oczekiwaniu na etapie testowania ,ponieważ trzeba się rozejrzeć który ile bierze ,na razie nic nie wiadomo jakie są stawki >Należy poczekać życie samo pisze scenariusze .PoŻywiom uwidzim

  2. 2
    +2
    ~ sucha_woda
    Środa, 08.12

    stawiać na współpracę z Rosją... Od paru miesięcy obserwuje na 'siódemce' coraz więcej sąsiadów zza wschodniej granicy, którzy jadą do trójmiasta. Same nowe auta na rosyjskich rejestracjach(żadna mafia itd.) Parę razy miałem okazje z nimi porozmawiać i prawda jest taka, że Kaczyński pluł bezpodstawnie na Rosjan. Dobrze, że teraz to się zmienia. Na co dzień mieszkam w Gdańsku i muszę powiedzieć, że coraz mniej gdańszczan boi się interesów z Rosjanami. Tego również życzę przedsiębiorcom z Elbląg. Pozdrawiam wszystkich (pieniaczy również) :-)

  3. 3
    --1
    ~ as
    Czwartek, 09.12

    Do matt01: najpierw naucz sie gramatyki dyslektyku jebany.

  4. 4
    0
    ~ king
    Czwartek, 09.12

    a tobie as chyba zjadla sie jedna literka i powinno byc ass :)

  5. 5
    0
    ~ SKARPETA
    Czwartek, 09.12

    skarpeta z blachara wszystko ustala

  6. 6
    0
    ~ Verlorene Geld!
    Piątek, 10.12

    Miliony wyrzucone w błoto - Przejście Heiligenbeil II - Rehfeld (Mamonowo II - Grzechotki). Takie przejścia po upadku komunizmu w Bloku Wschodnim budowano na granicy ze Słowacją, Czechami i Niemcami (Jędzrychowice/Ludwigsdorf, Świecko/Frankfurt am Oder, Kostrzyn/Köstrin, Chojna/Schwedt, Kołbaskowo/Pomellen, Lubieszyn/Linken - SUPER NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA GRANICZNA TEŻ BYŁA NA TYCH PRZEJŚCIACH - a dzisiaj? Dzisiaj tam dosłownie psy ....mi szczekają, puste hale, puste budynki, walające się papiery i śmieci ..... Przecież już wiadomo, że Unia Europejska chce krok po kroku włączyć Enklawę Królewiecką (Königsberger Gebiet), dawną północną część Prus Wschodnich (Nordliche Ostpreußen) - do UNII EUROPEJSKIEJ - podobnie jak wyspę Hainan, czy kiedyś Honkong. Tak więc w realnych czasie ok. 5-10 lat to przejście będzie wyglądało podobnie jak dzisiaj przejście w Świecku!!!!

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


2.8406038284302