Niedziela, 5.05.2024, Imieniny: Irena, Waldemar, Iryda
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Bezpieczne place zabaw i wyposażenie świetlic czyli Radosna Szkoła

16.07.2009, 00:40:13 Rozmiar tekstu: A A A
Bezpieczne place zabaw i wyposażenie świetlic czyli Radosna Szkoła
Szkolne miejsce zabaw przykładowa wizualizacja (fot. www.men.gov.pl)

Rada Ministrów przyjęła 7 lipca program rządowy „Radosna szkoła”, dzięki któremu do 2014 roku w każdej szkole podstawowej w Polsce może powstać bezpieczny plac zabaw, a do świetlic zostać kupione wyposażenie. To takie „edukacyjne orliki” – docelowo 14 000 szkół z placem zabaw w konkretnym, rozpoznawalnym kodzie kolorystycznym (pomarańczowo – granatowym) z tabliczką, że współfinansowany z programu „radosna szkoła” a w środku świetlica z wyposażeniem do zabaw ruchowych.

Rząd przyjął program „Radosna szkoła”,  zakładający wsparcie  dla szkół na zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole i na urządzenie szkolnego placu zabaw.

Rada Ministrów przyjęła program rządowy „Radosna szkoła”, który ma zapewnić wsparcie finansowe dla szkół, przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole i na urządzenie szkolnego placu zabaw.

- Aby zapewnić najmłodszym uczniom właściwy rozwój psychofizyczny, warto zadbać o to, aby szkoła podstawowa dobrze zaspokajała ich potrzeby ruchowe. Temu właśnie ma służyć program „Radosna szkoła”. Jego intencją jest stworzenie w szkołach warunków do aktywności ruchowej, porównywalnych ze standardami wychowania przedszkolnego - wskazuje Edyta Wrotek rzecznik prasowy wojewody warmińsko-mazurskiego. - Program zakłada wsparcie finansowe dla organów prowadzących szkoły na zakup - lub zwrot kosztów zakupu - pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole i na urządzenie szkolnego placu zabaw (obejmujące, między innymi, koszt zagospodarowania terenu, koszt bezpiecznej nawierzchni oraz zakup i instalację sprzętu rekreacyjnego - dodaje Edyta Wrotek.

Koszt całego programu wynosi 2 miliardy 438 milionów złotych, z czego 1 miliard 278 miliony złotych pochodzić będzie z budżetu państwa, a 1 miliard 160 milionów złotych stanowić będzie finansowy wkład własny organów prowadzących.

W 2009 roku na realizację programu przeznacza się w budżecie państwa kwotę 40 milionów złotych, w 2010 roku - 150 mln zł, w roku 2011 - 150 mln zł, w 2012 roku - 488 mln zł, w 2013 roku - 234 mln zł, a w roku 2014 kwotę 216 milionów złotych.

Organy prowadzące szkoły są obowiązane wykazać finansowy wkład własny w wysokości 50 procent kosztów urządzenia szkolnego placu zabaw, natomiast koszt zakupu pomocy dydaktycznych będzie finansowany w całości z budżetu państwa do kwoty 6 lub 12 tys. zł, w zależności od liczby uczniów w klasach I-III.

Wsparcie finansowe dla organów prowadzących na urządzenie szkolnych placów zabaw wynosi do 63 tys. 850 zł lub do 115 tys. 450 zł, w zależności od liczby uczniów w klasach I-III.

W pierwszej kolejności wsparcie finansowe dla organów prowadzących szkoły będzie przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole. Natomiast wsparcie finansowe z przeznaczeniem na urządzenie szkolnych placów zabaw organy prowadzące będą mogły otrzymać pod warunkiem, że w następstwie podziału środków budżetu państwa z przeznaczeniem na pomoce dydaktyczne, środki budżetu państwa zaplanowane na dany rok budżetowy nie zostaną wyczerpane.

Dyrektorze zgłoś swoją szkołę do uczestnictwa w tym programie

Aby otrzymać wsparcie finansowe w ramach programu rządowego „Radosna szkoła” w 2009 roku dyrektorzy szkół muszą do 20 lipca złożyć wnioski o dotację na wyposażenie swoich szkół podstawowych lub szkół muzycznych pierwszego stopnia.

W odpowiednim wniosku (dostępnym na stronie internetowej MEN pod adresem www.men.gov.pl) powinien znaleźć się opis potrzeb szkoły, dotyczących wyposażenia miejsc zabaw w budynku szkoły lub urządzenia szkolnego placu zabaw.

Takie same wnioski o wsparcie finansowe w ramach programu „Radosna szkoła” na kolejny, 2010 rok, będą przyjmowane przez organy prowadzące do 10 października 2009 roku (program realizowany będzie do roku 2014).

Jednocześnie informujemy, że informacje o programie rządowym „Radosna szkoła” są zamieszczone w uruchomionej dzisiaj specjalnej zakładce na stronie internetowej MEN www.men.gov.pl Można się na nią dostać poprzez umieszczony na stronie głównej banner.

Harmonogram realizacji programu rządowego „Radosna szkoła” w 2009 roku

- Do 20 lipca 2009 r. - dyrektorzy szkół podstawowych składają do organów prowadzących wnioski dotyczące potrzeb w zakresie miejsc zabaw w szkole lub szkolnego placu zabaw;

- Do 3 sierpnia 2009 r. - organy prowadzące będące jednostkami samorządu terytorialnego, innymi osobami prawnymi lub osobami fizycznymi, składają wnioski do wojewodów o udzielenie wsparcia finansowego;

- Do 14 sierpnia 2009 r. - przekazanie przez wojewodów Ministrowi Edukacji Narodowej informacji o łącznej wysokości wnioskowanych przez organy prowadzące kwot wsparcia finansowego;

- do 14 sierpnia 2009 r. - przekazanie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wniosku o dofinansowanie prowadzonych przez niego szkół do Ministra Edukacji Narodowej;

- do 28 sierpnia 2009 r. - wystąpienie Ministra Edukacji Narodowej do Ministra Finansów z wnioskiem o uruchomienie środków budżetu państwa zaplanowanych w rezerwie celowej, zawierającym propozycję podziału środków pomiędzy poszczególne województwa oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego;

- do 11 września 2009 r. - dokonanie przez wojewodów oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego złożonych przez organy prowadzące szkoły oraz dokonanie podziału środków. Dokonanie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oceny wniosków szkół przez niego prowadzonych oraz podział środków;

- do 18 września 2009 r. - przedłożenie do Ministra Finansów przez wojewodów oraz przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wniosków o zwiększenie budżetu, z podaniem klasyfikacji budżetowej;

- do 15 października 2009 r. - przekazanie przez wojewodę wsparcia finansowego organom prowadzącym będącym jednostkami samorządu terytorialnego, innymi osobami prawnymi lub osobami fizycznymi oraz przekazanie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego środków szkołom przez niego prowadzonym;

- do 15 grudnia 2009 r. - przekazanie wojewodzie sprawozdań przez organy prowadzące objęte programem rządowym w danym roku;

- do 15 grudnia 2009 r. - przekazanie Ministrowi Edukacji Narodowej sprawozdania przez Ministra Kultury Dziedzictwa Narodowego;

- do 31 stycznia 2010 r. - przekazanie przez wojewodów sprawozdań Ministrowi Edukacji Narodowej;

- do 30 kwietnia 2010 r. - analiza i ocena realizacji programu rządowego na terenie kraju przez Ministra Edukacji Narodowej.

Na stronie www.men.gov.pl  są informacje, wizualizacje świetlic i placów zabaw oraz wzory wniosków o dotację do ściągnięcia i inne szczegóły programu. Dodatkowych informacji na ten temat udziela Grzegorz Żurawski rzecznik prasowy Ministra Edukacji Narodowej, tel. 605 844 418.

MB

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (1)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ Arti
    Czwartek, 16.07

    szkoda artykułu - Elbląg pewnie za "radą" salcesona tak jak w "orlikach piłkarskich" tak i w tych nie weźmie udziału.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0032179355621