Od sześciu lat w Elblągu działają firmy zajmujące się wynajmem hulajnóg elektrycznych za pomocą aplikacji mobilnych. Niestety pojazdy te często pozostawiane są w przypadkowych miejscach, nieprzystosowanych do tego celu co negatywny wpływa na bezpieczeństwo mieszkańców oraz ład przestrzenny miasta – stwierdził radny Tomasz Budziński. Co to się zmieni?
Radny stwierdził, że konieczne jest uregulowanie statusu takich pojazdów na terenie Elbląga oraz wyznaczenie wyłącznych stref przeznaczonych do ich parkowania. - Coraz więcej polskich miast decyduje się na wprowadzenie takich rozwiązań, dlatego również Elbląg powinien podjąć działania w tym kierunku – zaznaczył.
W tym celu miasta zawierają porozumienia z firmami prowadzącymi działalność w zakresie wynajmu hulajnóg
– dodał Tomasz Budziński.
Na podstawie takich porozumień, jak zauważa radny, firmy zobowiązują się do uiszczania corocznej opłaty na rzecz budżetu miasta w zamian za wyznaczenie i przygotowanie odpowiednich stref parkingowych.
Przykładowo w Poznaniu utworzono w centrum miasta 270 punktów mikromobilności Hop&Go, które są oznaczone w aplikacjach operatorów hulajnóg. System uniemożliwia pozostawienie pojazdu poza wyznaczonymi miejscami
– podkreślił Tomasz Budziński.
Zdaniem radnego do czasu uchwalenia przez Sejm ogólnokrajowych przepisów dotyczących hulajnów elektrycznych, takie rozwiązanie byłoby najkorzystniejsze do wdrożenia również w Elblągu. Radny chciał wiedzieć, czy Prezydent Elbląga Michał Missan podejmie rozmowy z firmami zajmującymi się wynajmem hulajnóg elektrycznych w celu zawarcia porozumienia, które pozwoli uporządkować zasady ich użytkowania na terenie Elbląga.
Czy zdaniem naszych czytelników takie rozwiązanie powinno zostać wprowadzone w Elblągu? Do tematu powrócimy.





















