Czwartek, 2.05.2024, Imieniny: Anatol, Zygmunt, Anastazy
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii OPINIE NADESŁANE

Stanowisko Klubu Radnych PiS dotyczące nowego logotypu Elbląga (opinia nadesłana)

05.04.2012, 10:32:40 Rozmiar tekstu: A A A
Stanowisko Klubu Radnych PiS dotyczące nowego logotypu Elbląga
fot. Kamila Jabłonowska

Pragniemy zwrócić uwagę, że logo i hasło promujące Elbląg powinno być elementem strategii promocji a ta powinna być częścią "dużej” Strategii rozwoju miasta, która jest obecnie na początkowym etapie – czyli opracowaniu „Analizy społeczno-gospodarczej Elbląga”.  Wszystkie tego typu dokumenty powstają w większości przypadków w Urzędzie Miejskim lub są zlecane do opracowania wybranej firmie branżowej, następnie przygotowane projekty są konsultowane w różnych środowiskach (uczelnie, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, mieszkańcy itp…).

Następnie wraz z poprawkami trafia taki dokument do Prezydenta, który wraz z fachowcami opracowuje ostateczną jego wersję, która z kolei przedkładana jest Radzie Miejskiej i opiniowana na poszczególnych komisjach. Ostatecznie "Strategia” czy to promocji czy to rozwoju trafia jako gotowy dokument na wyznaczoną sesję Rady Miejskiej, gdzie jest po debacie przyjmowana przez radnych w formie Uchwały RM.

W taki sposób należy stanowić prawo i tak nakazują zasady jego stanowienia i dobre obyczaje.

W przypadku Elbląga, władze miasta "poszły na skróty” i doszły do wniosku, że skoro mają uchwalony budżet, w tym na promocję,  to mogą go wydawać w dowolny, nie zawsze rozsądny sposób. Stąd ta dziwaczna kolejność – pokazanie loga i hasła na Festiwalu Promocji Warmii i Mazur i przez takie fakty dokonane pokazanie, kto rządzi w naszym mieście.

Kto rządzi już wiemy ale czy mądrze i czy racjonalnie wydaje nasze wspólne pieniądze to można już mieć duże wątpliwości.

Zgadzamy się, że w Elblągu tkwi ukryty potencjał, a  Elbląg jest miastem pełnym energii, gotowym do zmian na lepsze, lecz zdaniem mieszkańców, internautów oraz naszym, logo tej energii nie przekazuje. W ostatnim czasie w rozmowach z przyjaciółmi, sąsiadami, znajomymi czy mieszkańcami Elbląga słyszeliśmy różne określenia, nadmieniamy, że nie były zbyt miłe na temat naszego nowego logo. Nie były one na pewno kojarzone z energią. Najczęściej padało określenie porównujące nasze logo do ślimaka, który raczej z przyśpieszaniem się nie kojarzy lub do psiej kupy na śniegu. Drugą kwestią jest brak „ą” w słowie Elbląg. Władze miasta tłumaczą się, że nie stosowanie polskich znaków w logotypie ułatwi promocję za granicą. Dziwne, skoro miasta z zagranicy takie jak na przykład Düsseldorf stosują „umlaut” w artykułach promocyjnych i nie przeszkadza im to w promocji, również za granicą. Jeżeli chodzi o kolorystykę, to nie tylko naszym zdaniem ale również zdaniem mieszkańców Elbląga jest ona za mdła i rozmyta.

A biała flaga kojarzy się jednoznacznie i nie jest to nic przyjemnego, to raczej rezygnacja i poddanie się niż energia i radość. Generalnie pytano nas czy te flagi zostały wywieszone z okazji wizyty pana Janusza Palikota, bo kolory pasują do jego barw partyjnych.

Szkoda, że władze naszego miasta nie wykorzystują herbu Elbląga, który jest mocny, prosty  i łatwo zapadający w pamięć i to zarówno ten obecny, wzorowany na krzyżu maltańskim  jak i ta historyczna "koga” z pierwszej pieczęci naszego miasta. Dlaczego włodarze Elbląga wymyślają coś nowego bez poszanowana tradycji. Tradycji w postaci herbu miasta. Powinniśmy być dumni z tego kim jesteśmy, z języka, którym mówimy i piszemy oraz z historii i symboli naszej Ojczyzny,  regionu czy miasta.

Czy hasło promujące Elbląg jest plagiatem?

Władze Elbląg prezentując nowe hasło mówiły, że to nie jest pusty slogan, tylko początek drogi, która nas czeka, którą pokaże nam strategia promocji miasta na lata 2012-2014. Według włodarzy Elbląga, nasze miasto ma być postrzegane jako miasto dynamiczne, energetyczne, kreatywne i inspirujące. To bardzo dobrze, że władze myślą pozytywnie, natomiast mieszkańcy oczekują od nich wykonywania jak najlepszej pracy na rzecz naszego miasta, bo my jako podatnicy za nią płacimy. W tej dziedzinie należy ich wspierać, szkoda tylko, że tym hasłem mogli Oni wyrządzić Elblążanom szkodę. Jak już zdążyło zauważyć wielu internautów nasze nowe hasło mówi nie wiele, a do tego zostało zaczerpnięte ze sloganu wyborczego Piotra Grzymowicza, który brzmiał „Olsztyn przyspiesza”. Jak dobrze sobie przypominamy, z tego hasła korzystały też niektóre firmy, na przykład Poczta Polska. 

Jeżeli Urząd Miasta chciał już przyspieszać to lepiej byłoby wykorzystać energię  Elblążan i ogłosić konkurs na logo i hasło albo alternatywnie przedstawić mieszkańcom kilka propozycji do wyboru. Można było także wykorzystać talenty i zdolności studentów naszego Instytutu Informatycznego PWSZ w Elblągu i wśród nich ogłosić konkurs na hasło i logo a nagrodami mogłyby być, np. dla trzech pierwszych miejsc stypendia naukowe na okres studiów. Władze miasta otrzymałyby na pewno kilka pierwszorzędnych propozycji a studenci  uwierzyliby , że warto się uczyć, bo ktoś im ufa i  docenia ich kompetencje. Koszty byłyby niewielkie a efekty kolosalne. A tak wydano 150.000 złotych, bo nie chcemy powiedzieć, że wyrzucono je w błoto. Jednak wydaje się nam, że długo te flagi w Elblągu nie powiszą.

Jerzy Wilk, Przewodniczący Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwość Rady Miejskiej
Rafał Traks, Sekretarz Zarządu Okręgowego PiS w Elblągu
 

 

Oceń tekst:

Ocen: 6

%50.0 %50.0


Komentarze do artykułu (18)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +14
    ~ ft
    Czwartek, 05.04

    zamiast demokracji w Elblągu mamy autokratyzm

  2. 2
    --15
    ~ buka
    Czwartek, 05.04

    A ja sobie wypraszam mówienie w moim imieniu.Jako mieszkaniec Elblaga podkreślam,że fajne jest nowe logo i jestem za.

  3. 3
    +10
    ~ WQżony
    Czwartek, 05.04

    A co teraz na to powie mamusia Grzesia?.Chętnie bym posłuchał...

  4. 4
    +8
    ~ pięknesłońcezaszybą
    Czwartek, 05.04

    Nie cierpię PiSiorów. Dość już namieszali w polityce. Nie przepadam też za PO, bo zwyczajnie oszukuje obywateli. Nie omieszkam jednak odnieść się do tematu artykułu. Po drobnej modyfikacji przenoszę to, co napisałem na innym portalu. Pies trącał logo, a to nawet może osikać wysokiem łukiem, bo na tyle się nadaje. Nie jest ważne, jaką masz koszulę na sobie. Ważne jest, co ludzie zapamietają z tego, co zrobiłeś. Nie logo promuje miasto, ale wydarzenia, miejsca, z którymi miasto jest związane. Niestety, mamy uczniaków we władzach miasta. Chłopaki i dziewczyny dopiero się uczą, a przy okazji, kochając blichtr, chcą się dowartościować i pobawić, wymyślając gadżety typu, pożal się boże, nieprzystające do czegokolwiek, brzydkie i bez wyrazu, logo miasta. Kiedy do Elbląga dotrą profesjonaliści, by nim umiejętnie zarządzać ? Byłoby przykre, gdybym musiał czekać, aż młodzież, szalejąca w UM, dorośnie.

  5. 5
    +6
    ~ elblążanin
    Czwartek, 05.04

    Nowczyk oddaj pieniadze i ogłoś konkurs niech my mieszkancy wybierzemy logo to nasze pieniądze i przypominam że ty jestes dla nas a nie my dla ciebie nie marnuj naszych pieniędzy wydawaj swoje a najlepiej ustąp wstydu oszczędż i nasze podatki

  6. 6
    +8
    ~ Arczi
    Czwartek, 05.04

    Wywalenie pieniędzy w błoto i kompromitacja ekipy Nowaczyka. Elbląg promować można przede wszystkim przez nowe inwestycje, zarówno te prywatne jak i publiczne oraz przez rozbudowę infrastruktury. Na sam koniec,jak już to wszystko zostanie zrealizowane można zabierać się za reklamę i projektowanie logotypów. Przeciągające się roboty budowlane, bezrobocie, wycofywanie się inwestorów, nepotyzm w spółkach miejkich i jednostkach organizacyjnych UM a tutaj mamy flagi ze slimakiem za ... 150 000 złotych .

  7. 7
    +2
    ~ sks
    Czwartek, 05.04

    siedzą cicho nic nie proponują tylko negują to cały pis

  8. 8
    +4
    ~ lekko wk...y
    Czwartek, 05.04

    PiS przebudził się ze snu i... zaryczał. Trochę zbyt późno, prawda ? PO oszukuje wyborców. Jedni warci drugich. Dołączając do tej pary SLD, Ruch Palikota, PSL i inne partyjki mamy obraz tych, którzy rządzili, rządzą i będą rządzić. Obraz chory, namalowany przez naćpanego, na kacu, do tego pokojowego, malarza. Nie łudźmy się, że kogoś z nich obchodzi los elblążan. Dla nich biurka są ważne, karty kredytowe, fury, a w nich lodówki, darmowe przeloty i hotele. No i jeszcze byłoby super, gdyby obywatele kłaniali im się w pas, oddawali hołdy i rozwijali czerwone dywany. Nie dajmy się ogłupiać. Logo wraz z tymi szmatami, wiszącymi na masztach i latarniach w mieście, o których tak głośno ostatnio , a które nie są warte złamanego grosza, to jedynie czubek góry lodowej. To nie znaczy, że mieszkańcy mają odpuścić ten temat. Wręcz przeciwnie. Nie pozwólmy sobie wmawiać, że wydanie 150 000 złotych jest dobrą inwestycją. Wymuśmy, aby wreszcie ktoś, kto jest winien takiemu szastaniu pieniędzmi obywateli, wysupłał je z własnej kieszeni.

  9. 9
    +2
    ~ gorzka prawda
    Czwartek, 05.04

    i tak się tworzy sztuczne problemy i namiętne debaty wokół nich. Mówię wam ludziska że ta cała hołota polityczna, to złodziejscy chamscy kastraci bez krzyny przyzwoitości. Do takich ludzi przemówi tylko argument brukowca. Ja rozumiem że chcemy wszyscy tego uniknąć, ale im dłużej będziemy czekać tym trudniej będzie i więcej krzywdy ludzkiej.

  10. 10
    +3
    ~ Tusk reformuje
    Czwartek, 05.04

    Grzegorz Rogiński - pisze Jan Machała w portalu "Natemat.pl" - od lat był fotografem Tuska. Ma doświadczenie. Jest laureatem "World Press Photo". No i ma 60 lat. A Kancelaria Premiera zlikwidowała właśnie jego stanowisko. Czyli co, redukcja etatów? Tanie państwo? E, bez przesady. Machała cytuje "reporterkę polityczną jednej z telewizji informacyjnych": - Przyjęli jakiegoś mega młodego chłopaka. A konkretnie, młodszego o połowę fotografa, który zajmował się wcześniej m. in. robieniem zdjęć sportowych. Jak pisze Machała, nie ma etatu. Kancelaria rozlicza się z jego firmą. I podobno dostaje więcej, niż trzy tysiące, które miał pan Rogiński. Według "Natemat.pl" mówi się, że jest dobrym znajomym bliskiego współpracownika premiera - Igora Ostachowicza. Może będzie miał lepszą rękę do zdjęć Tuska na boisku. To idzie młodość, wiadomo. No i co spec of zdjęć sportowych to spec od zdjęć sportowych. Tylko jakoś szkoda pana Grzegorza, któremu do emerytury zostało pięć lat. A gdyby objęła go reforma - zostałoby mu siedem. I tak to się praktyka z teorią mija. Jak zawsze.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0679318904877