Zgodnie z zapowiedziami elbląski samorząd rozpoczyna prace związane z rozwojem portu morskiego w Elblągu. Pierwszym etapem jest opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej budowy terminala portowego T2 przy ul. Żytniej oraz rozbudowy i przebudowy terminala portowego przy ul. Radomskiej. Dziś prezydent ogłosił postępowanie w trybie konkursowym w tej sprawie. Celem konkursu jest pokazanie twórczych pomysłów na rozwój portu wraz ze wstępnym określeniem kosztów dalszych prac projektowych oraz kosztów realizacji zadania.
W konkursie mogą wziąć udział projektanci z odpowiednimi uprawnieniami oraz doświadczeniem. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie upływa 22 lipca br. o godz. 09:30. Dopuszczeni do udziału w konkursie projektanci będą mieli 3 miesiące na opracowanie prac konkursowych.
Oceną zgłoszonych prac zajmie się powołany w kwietniu przez prezydenta Sąd Konkursowy, w skład którego wchodzą osoby posiadające odpowiednią wiedzę i doświadczenie, pozwalające na ocenę złożonych przez uczestników prac.
Trzy najlepsze koncepcje otrzymają nagrody pieniężne
1 miejsce - 150 000 zł brutto
2 miejsce - 85 000,00 zł brutto
3 miejsce - 50 000,00 zł brutto
Z autorami trzech nagrodzonych miejsc zostanie podpisana umowa o przekazaniu praw do opracowanych koncepcji. Dodatkowo zwycięzca otrzyma zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie na podstawie pracy konkursowej oraz wytycznych Sądu Konkursowego dokumentacji projektowokosztorysowej dla Etapu 1 budowy terminala portowego T2 przy ul. Żytniej oraz rozbudowy i przebudowy terminala portowego przy ul. Radomskiej w Elblągu, w ramach zadania pn. „Rozwój portu morskiego w Elblągu”.
Szczegółowe informacje na temat konkursu dostępne są na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1117399
Urząd Miejski w Elblągu
Pijar , pijar i to wszystko.
W naszym mieście coraz mniej zakładów przemysłowych. Rynek naszego północnego sąsiada na dzień dzisiejszy całkowicie odizolowany. Kto z kim będzie wymieniał towary w tym naszym porcie ?
Tu czarno na białym widać ze nieroby i nieudacznicy z PO nie zamierzaja tego portu zbudowac. Zreszta KO sie juz wypowiedzialo dawno w tym temacie ze temat budowy portu w Elblagu to dla nich sprawa trzeciorzedna. Jakieś koncepcje, konferencje a portu jak nie było tak nie ma. A mógł byc bo chciał go zbudowac PIS ale na zlosc PIS kilku szkodnikow z PO,PSL,Lewica blokowało jego budowe, jedyne co zrobili to POstawili sobie obelisk. Komu sluzyli haulcowi? Mozna sie tylko domyslac albowiem za komuny powstal projekt przekopu ktory negowali i krzywo na niego patrzyli towarzysze ze zwiazku radzieckiego i ich slugusy z władzy ludowej. Dzis ich PObratyncami sa wlasnie ci z PO,PSL,Lewica.
Skonczyc z gadaniem rzadzacy budujcie port,pogłębiajcie tor wodny i obrotnice. Widać że PIS zbudowało a PO,PSL i SLD bajki,bajki.
Quźwa, a to Witek, Matołófka, Suszyząb nie opracowywali już takiego "planu"? Jak oczadziali walczyli o "port" i mieli jego strategiczną , światową, wizję. Już jest sukces - "zarząd portu" dostał zabytek i remontuje go (nowo wzniesiony budynek) za miejską kasę w kwocie przekraczającej roczny przychód "portu" z traktorem i prezesem. Panie Nakrętka, najpierw badanie rynku, strategia, budowa.Dla kogo będą budowane obiekty "portu" skoro dzisiaj służy jako parking? . Jest kasa, trzeba ją wydać i nadal nic nie robić. Masakra! Wybrany powinien się zawstydzić że elektorat o takim poziomie go wybrał. Zapewne ta "aktywność" wynika z wycieczki z kobietą towarzyszącą do potęgi morskiej, Mołdawii. Icek by zapytał "kto,do jasnej cholery, administruje miastem"?Gdzie są plany Wróblewskiego dotyczące portu?
Pitu pitu tak bedą działać do wyborów zdrajcy Polski od Tuska.
robisz na akord pisowski dupowłazie?
Tacy fachowcy jak od komunikacji hahaha kasa wydana z trzech Lini zrobili jedna dodali 10 . Mistrzostwo świata...
Przecież port miał pełnić rolę wsparcia dla Gdyni. Mniejsze statki miały wpływać do Elbląga, by zmniejszyć kolejki w porcie gdyńskim. Gdynia jest bardzo blisko, więc to się kalkuluje. A znaczenie turystyczne to tylko dodatek do w/w. Gdynia za poprzedniego rządu była zatkanym portem, który nie wyrabiał się. Tylu mieli klientów. Co do przemysłu, za poprzednich rządów Tuska zamknięto polskie stocznie w czasie, gdy Niemcy musieli wprowadzać dodatkowe zmiany i zatrudniali zwalnianych w Polsce (dzięki Tuskowi) inżynierów. Mówią, że nawet nie wymagali języka. Port w Elblągu jest jak najbardziej potrzebny i dlatego niemieccy namiestnicy zrobili wszystko by zatopić tę inwestycję. Sytuacja prawie jak z CPK, chociaż CPK jest jeszcze ważniejsze od portu w Elblągu...
Przekop otwarty od kilku lat. Sama budowa od ok. 2019 r. Taka koncepcja powinna już być gotowa wtedy. Tak się kończy zarządzanie miastem przez władze tercetu PO-PSL-SLD...