Dostawca nowych tramwajów został wybrany. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Bozankaya Rayli Sistemaler A.S.
Bozankaya swoje usługi wyceniła na 94 906 800.00 zł (brutto), podczas gdy drugi oferent, firma Pesa, zaproponował cenę o ponad 35,5 mln zł wyższą, tj. 130 499 306.31 zł (brutto). Drugim kryterium branym pod uwagę był okres gwarancji na kompletny tramwaj bez limitu km, który w przypadku Bozankayi wynosi 72 miesiące, a Pesy – 36 miesięcy. Wybrana oferta przedstawia zatem najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny.
Przypomnijmy, że zakres zamówienia obejmuje:
1) Dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych wieloczłonowych, jednokierunkowych, niskopodłogowych albo częściowo niskopodłogowych tramwajów, z kabiną motorniczego w przedniej części oraz stanowiskiem sterowniczym z tyłu tramwaju.
2) Dostawę specjalistycznego wyposażenia obsługowego niezbędnego do wykonywania przeglądów i napraw tramwajów.
3) Dostawę pakietu części zamiennych do napraw tramwajów (pakietu naprawczego).
4) Dostawę dokumentacji technicznej wraz z oprogramowaniem i licencjami.
5) Usługę obejmującą szkolenie pracowników.
Inwestycja jest częścią wartego niemal 200 mln zł projektu, który poza zakupem wagonów tramwajowych obejmuje również przebudowę sześciu odcinków trakcji tramwajowej. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie torowisko na skrzyżowaniu ul. Płk. Dąbka i Piłsudskiego, następnie torowiska w Al. Grunwaldzkiej w Elblągu od rozjazdu na wysokości ul. Jana Amosa Komeńskiego do peronów przystanków tramwajowych przy pętli tramwajowej na ul. Druskiej, a także od ul. 3 Maja do ul. Polnej, w ul. 1 Maja w Elblągu od. ul. Pl. Słowiańskiego do Pl. Konstytucji, w ul. 3 Maja w Elblągu od Pl. Konstytucji do Pl. Grunwaldzkiego. W ramach projektu zostaną zbudowane tory odstawcze wraz z siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej.
Zespół Prasowy
Biuro Prezydenta Miasta
Przedłużyć linię tramwajową nr 2 do Bażantarni .
Tramwaj dla zawady
Zamiast dać zarobić Polskiemu kapitałowi to nie A gdzie będzie serwis gwarancyjny , nie wiadomo czy nie będą awaryjne , tu miasto się nie popisało, Pesa jest sprawdzona i pewna a te nic nie wiadomo
Dzięki Michaś. Nie muszę gnać do Stambułu by się po turecku przejechać. Cała Europa będzie pakować do Elbląga na tureckie przejażdżki. Podstawowe pytanie na które Michasiowcy i on sam nie odpowiadają, to : KIEDY? Lud `47 w Elblągu wybierze Czaskoskiego, więc może konkrety zamiast bajerów z odgrzewanym bezterminowym kotletem?
Już obiecali i co Portu nie ma,drogi wodnej nie ma pogłębionej. A obrotnicy też nie ma. Teraz tramwaje obiecują nie już tylko kiedyś tam. Torowiska w rozsypce tramwaje nie jada tylko podskakują i bujają sie na boki. Jednym słowem tzw bajeczki tylko dla kogo. Wymienić wszystkie te niby tramwaje co są .Teren zajezdni do zabudowy nową dużą halą miejsce jest tuż za płotem pusty plac.
A czemu nie z Bangladeszu, w końcu wymiana obustronna-:)))
ty to byś wolał takie "swojskie"tzn od kacapów,wujków Łukaszenki ew.Orbana
Podobnie jak u Trzaskowskiego to teraz jeszcze drzewa z Niemiec sprowadźmy po wyrznieciu naszych. Polskie produkty smierdzom POwcom.
Brawo Michaś ,poszedłeś w ślady Rafauła ,tak trzymaj !!!!
Szanowni KRYTYKANCI, ilu z Was ma PIERDZIAKI kołowe np. BMW-chy, VW-y, AUDI-ki, TOYOT-y i temu podobne? Zaś ilu z Was jest posiadaczem PIERDZIAKÓW polskiej produkcji? Może niezależnie od jakości rodzimej motoryzacji trzeba było właśnie swoje pieniądze lokować TU i tyko TU, może wtedy ta krajowa motoryzacja by przetrwała? Ale nie, Wy woleliście wyżej wymienione, prawda? Kupując BMW-chy, VW-y, AUDI-ki, TOYOT-y i temu podobne wspieraliście latami ich fundusze emerytalne, ich gospodarkę, ich przemysł. No, ale jako „prawi chrześcijanie” tego nie widzicie. No nie, jak tak można Wam to wypominać? A teraz CZEPIACIE SIĘ TRAMWAJÓW i w związku z tym wszystko jest w jak najlepszym porządku w katolickim pojmowaniu świata.