Czwartek, 24.09.2020, Imieniny: Dora, Gerard, Teodor
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Kto powiezie elblążan? ZKM szuka przewoźnika do obsługi linii autobusowych

23.05.2020, 18:15:00 Rozmiar tekstu: A A A
Kto powiezie elblążan? ZKM szuka przewoźnika do obsługi linii autobusowych

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu szuka przewoźników autobusowych, którzy przez najbliższe siedem lat będą wozili elblążan. Na oferty chętnych czeka do 28 maja.

Umowy z dotychczasowymi przewoźnikami kończą się w tym roku. Przetarg na obsługę elbląskich linii autobusowych ZKM ogłosił w marcu, teraz do 28 maja wydłużono okres przyjmowania ofert. Zamówienie podzielone jest na dwa pakiety. Pierwszy z pakietów dotyczy ok. miliona wozokilometrów rocznie, czyli w sumie 7 mln wozokilometrów. Drugi z pakietów jest nieco większy i opiewa na 1,2 mln wozokilometrów rocznie, czyli w sumie 8,4 mln wozokilometrów. Każdy oferent, który wyrazi zainteresowanie przetargiem, może przedstawić swoją propozycję tylko na jeden pakiet.

W obu częściach zamówienia od oferentów wymaga się doświadczenia w postaci wykonania w ciągu ostatnich pięciu lat usług przewozowych o łącznej wielkości minimum 2 mln wozokilometrów. Przynajmniej jedna z tych usług powinna zawierać obsługę minimum 3 linii autobusowych. W pierwszej części zamówienia oferent musi wykazać się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na sumę 11,5 mln zł, w drugiej (choć jest nieco większa) wystarczy 9 mln zł.

Umowa z nowymi przewoźnikami miałaby obowiązywać siedem lat od stycznia przyszłego roku do grudnia 2027r.

Przypomnijmy. Obecnie elbląskie linie autobusowe obsługują: Arriva, PKS Elbląg i PKA Elbląg. W ubiegłym roku w grupie tej znajdował się również Warbus. Jednak przewoźnik ten przez problemy finansowe wypadł z rynku i z dnia na dzień zostawił elbląskie linie bez obsługi. ZKM podpisał wtedy "awaryjne" kontrakty z innymi przewoźnikami.

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 1

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (19)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +12
    ~ Jokasta
    Sobota, 23.05

    Proponuję wiceprezydentów i dyrektorów z UM. Jest ich mnóstwo i nudzą się jak senatorowie.

  2. 2
    +10
    ~ abc
    Sobota, 23.05

    Kupcie ludziom hulajnogi zaoszczedzicie setki milionów pasazerom nerwów

  3. 3
    +18
    ~ Dość prywatnych spółek
    Sobota, 23.05

    Jedna miejska firna MPK, jednemu łatwiej sięgnąć po fundusze unijne. Prywacuazim tylko zysk się liczy aby koła się kręciły na byle czym.. Likwidacja bezproduktywnego ZKM generujący tylko koszty utrzymania urzędników. Do sprawdzonych miejskich spółek wróciły niemal wszystkie myasta w Polsce, tylko u nas szkaradek w postaci ZKM, spadku po "refoemue" śp towarzysza Słoniny. Komunikacja miejska jest wizytówka miasta. Co na to mądrala Górecki?

  4. 4
    +6
    ~ Obserwator
    Niedziela, 24.05

    Może w końcu kupi miasto żarówki do lewych kierunkowskazów w autobusach arrivy bo wszystkie wyjeżdżające z zatoczki ich nie mają z początku myślałem, że to incydent lecz z czasem zauważyłem, że wszystkie tak mają bo nie widać kierunkowskazu a on pcha się jak waciak w pi.....de

  5. 5
    +7
    ~ Cdn
    Niedziela, 24.05

    Władza i ZKM. Powiozą nas niedługo.

  6. 6
    +6
    ~ Świadek
    Niedziela, 24.05

    W przetargu powinna być wymagana pełna kabina dla kierowcy.

  7. 7
    --3
    ~ Tramwaj zwany pożądaniem.
    Niedziela, 24.05

    Czy komentujący żyją wciąż w PRL. Co to znaczy, że nie można dopuszczać prywatnych firm przewozowych. A niby dlaczego nie. Tworzenie spółek miejskich nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż generuje to olbrzymie koszty, które w obecnej sytuacji prawnej i finansowej samorządów przekraczają ich możliwości. W zasadzie w Polsce jest to aktualnie najlepsze rozwiązanie, stosowane przez wszystkie jednostki i nie ma potrzeby zmieniania tego rozwiązania w systemie organizacji transportu miejskiego. Poza tym proponuję wszystkim, aby zapoznali się z prawem o przetargach, bo gdyby je znali to nie pisaliby tylu głupot.

  8. 8
    +10
    ~ wicia
    Niedziela, 24.05

    Jeżeli w mieście trasy obsługują "obce" firmy przewozowe, to ZKM jako pośrednik jest zbyteczny. UM a więc mieszkańcy nie ponosili by kosztów utrzymania zbędnych osoboetatów.

  9. 9
    +10
    ~ polidf
    Niedziela, 24.05

    Przetarg trzeba robić, a koncpecji żadnej Panie Nowak na komunikację nie ma. Jedynie Panie Wróblewski i Panie Nowak tworzycie pseudo węzły, które z węzłem mało co mają wspólnego.

  10. 10
    +9
    ~ Bo się zepsuje
    Niedziela, 24.05

    Nowak, a lustra jak nie ma tak nie ma w wiadomym miejscu na skrzyżowaniu, nie? Jakoś znaków drogowych nikt nie powyrywał to i lustra nikt nie zepsuje, Ty bojaźliwy ty nieudaczniku na urzędzie. Koszt i montaż takiego lustra ułatwiającego widoczność to 500 zł, za Ch... nie można z tej kwoty nic skręcić dla siebie by do kieszeni dla vice wpadło :)

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2020 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.