Wtorek, 7.05.2024, Imieniny: Ludmila, Gizela, Benedykt
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Już jest

26.10.2006, 11:49:30 Rozmiar tekstu: A A A
Już jest

PESA 121N – oznaczenie to brzmi bardzo ciekawie, ale jeszcze dla niewielu elblążan cokolwiek mówi. Jednak na przełomie listopada i grudnia pierwsi pasażerowie będą mogli przejechać się nowymi niskopodłogowymi tramwajami i na stałe oznaczenie 121N dołączy do naszego taboru obok modernizowanych polskich 805Na, niemieckich GT6, czy leciwych i używanych na specjalne okazje eNek (5N, 5ND)

Jaki jest 121N? Nowoczesny, niskopodwoziowy, nietypowy... Elbląg jest pierwszym miastem, które otrzymało zamówione w Bydgoskiej spółce PESA tramwaje. Dziś na tory zjechał z platformy pierwszy z sześciu zielono-żółtych szynobusów. Na razie będzie on wykorzystywany tylko do testów i nauki. Prezes spółki Tramwaje Elbląskie nie zdradził jednak, kto poprowadzi nowy nabytek.

Wcześniejsze pogłoski o kolorystyce tramwaju potwierdziły się i mimo iż w plebiscycie na kolor 121N zwyciężyły barwy zielone do Elbląga przyjechał pojazd z żółtymi drzwiami, choć faktycznie pozostała część tramwaju jest zielona. Mamy jednak nadzieję, że mieszkańcom spodoba się taka kolorystyka, bo o komforcie jazdy nie ma co dyskutować. Będzie ciszej, przyjemniej, przestronniej, bezpieczniej... różnice dostrzegą szczególnie osoby, które pamiętają jeszcze czasy drewnianych krzesełek w eNkach.

Dane techniczne:

Najnowocześniejsze rozwiązania zastosowane w tym pojeździe zadowolą najbardziej wymagających użytkowników. W przedziale pasażerskim zastosowano wentylację wymuszoną, natomiast w kabinie motorniczego klimatyzację.

Rodzaj pojazdu: niskopodłogowy, wieloczłonowy, jednokierunkowy, jednoprzestrzenny
Długość całkowita bez sprzęgów: 20220 mm
Szerokość:
2350 mm
Wysokość: 3400 mm
Wysokość podłogi od poziomu główki szyny: 350 mm
Rozstaw osi na wózkach: 1800 mm
Nacisk na oś przy maksymalnym napełnieniu: 100 kN
Szerokość toru: 1435 mm /1000 mm
Rozstaw wózków: 11600 mm
Całkowita ilość miejsc: (siedzące+stojące; 5 os/m2) 41+81 =122
Maksymalna prędkość eksploatacyjna:
70 km/h
Moc (silniki trakcyjne asynchroniczne): 4 x l05 kW

Wkrótce szerszy opis i galeria zdjęć.

Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (15)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ anonim
    Czwartek, 26.10

    :)

  2. 2
    0
    ~ Króliczek playboya
    Piątek, 27.10

    No kurcze super wreście Elbląg miał czym się szczycić a nie tymi starymi śmierdzącymi tramwajami.....Super na mnie jest Git...na maxa pozdro dla Elblązanów

  3. 3
    0
    ~ anonim
    Piątek, 27.10

    "Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 70 km/h" Spoko, spoko, motorniczy na Grunwaldzkiej wyciśnie 120...

  4. 4
    0
    ~ oleandra
    Piątek, 27.10

    jeden 121N raczej nic nie zmieni:) co z tego skoro wiekszosc tramwaji jest w oplakanym stanie..:) no ale od czegos trzeba zaczac..

  5. 5
    0
    ~ ak
    Sobota, 28.10

    Do prowadzenia tych tramwaji,wyznaczonych jest juz 20 starych, doswiadczonych tramwajarzy :P

  6. 6
    0
    ~ Tomas
    Sobota, 28.10

    Będą próbowane w nocy dlaczego??Żeby nie było wstydu jak bede go cholować!Ale mysle ze bendzie dobrze!

  7. 7
    0
    ~ a
    Sobota, 28.10

    Tomas: jak nie masz pojecia po co testuje sie nowe pojazdy noca to nie dawaj glupich komentarzy ok?

  8. 8
    0
    ~ berger.m
    Niedziela, 29.10

    Szynobusów? Szanowna Redakcjo, przeczytajcie o pewnych pojęciach, zanim bierzecie się do napisania artykułu ;-)

  9. 9
    0
    ~ MW
    Poniedziałek, 30.10

    Poprawnie pownnno poprawna forma liczby mnogiej od słowa tramwaj brzmi tramwajów a nie jak piszecie tramwaji.Uprzejmię zaleca się poczytanie słownika ortograficznego.A co do Pesy,to tramwaj ten jest bardzo ciekawą i nowoczesną konstrukcją która dowodzi że jak polak chce to potrafi :)

  10. 10
    0
    ~ Piotr
    Wtorek, 19.12

    do Martyny, uprzejmie zaleca sie przejrzenie slownika zanim zacznie sie pouczac innych. Dopełniacz w liczbie mnogiej moze brzmieć zarówno tramwajów jak i tramwai. (Źródło SJP, PWN 1981)

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2305860519409