Czwartek, 24.09.2020, Imieniny: Dora, Gerard, Teodor
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

"Chcemy stworzyć sieć powiązań pomiędzy portami"

20.03.2019, 12:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
"Chcemy stworzyć sieć powiązań pomiędzy portami"
Fot. Ryszard Biel
Dziś, 20 marca, odbyła się konferencja prasowa, podczas której omówiono projekt pt. „South Baltic Transport Loops”. Partnerami projektu, oprócz elbląskiego portu, są porty w Niemczech (Mukran), Szwecji (Karlshamn), Danii (Roenne, Bornholm) oraz instytucje takie jak Instytut Morski w Gdańsku, Uniwersytet w Rostocku i Centrum Badań Żeglugi w Kłajpedzie.
 
Głównym celem projektu jest poprawa jakości i proekologicznych usług transportowych w Regionie Morza Bałtyckiego. - Wczoraj i dziś odbywa się w Elblągu konferencja zespołu roboczego grupy projektu unijnego. Chcemy stworzyć sieć powiązań pomiędzy portami średnimi południowego Bałtyku z małymi portami – opowiadał Arkadiusz Zgliński, dyrektor elbląskiego portu. - Pierwszym etapem tego projektu jest zbadanie potencjału logistycznego, towarowego i turystycznego, jak również analiza wzajemnych powiązań.
 
Dr Olaf Zeike reprezentujący koordynatora technicznego projektu, przyznał, że elbląski port odgrywa dużą rolę w kontekście stworzenia nowej drogi wodnej.
 
To rozsądna decyzja, aby stworzyć niezależną drogę wodną na otwarte morze, co pomoże rozwijać mniejsze porty, szczególnie ten w Elblągu. Podczas naszej wczorajszej wizyty zobaczyliśmy, że także jest silna chęć w regionie, aby powstał Kanał. Wierzymy, że pragnienie wśród mieszkańców jest, by powstała nowa droga wodna
 
– podkreślił.
 
Projekt „South Baltic Transport Loops” będzie realizowany przez trzy lata, do 2021 r. Jego wartość to ponad 1,3 mln euro. - Mamy 85 proc. dofinansowania. Elbląski port w tym projekcie pozyska ok. 160 tys. euro. Pieniądze są przeznaczone przede wszystkim na aktualizację strategii elbląskiego portu. Część tych środków będzie przeznaczona na opracowania związane z nowymi rozwiązaniami logistycznymi i siecią powiązań, ale również część z tych środków przeznaczamy na działania marketingowe i działania opracowania koncepcji np. budowy obrotnicy dla statków w elbląskim porcie – wymieniał Arkadiusz Zgliński.
 
To czwarte spotkanie zespołu. - Nasza współpraca przy projekcie zakończy się tuż przez zapowiadaną datą otwarcia Kanału. (…) Jednym z założeń tego projektu jest wymiana wiedzy, pomysłów, które przyczynia się do rozwoju biznesowej współpracy w przyszłości. Współpraca jest oparta także na wymianie międzyludzkiej. Znamy się od kilku lat, niektórzy dłużej. Jestem pewien, że te znajomości przetrwają na długo po zakończeniu projektu – dodał dr Olaf Zeike.
 
 
Elbląg przyłączył się do tego projektu w związku z realizowaną strategicznej inwestycji Państwa Polskiego, czyli budową drogi wodnej łączącą Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. W tym celu Elbląg jako partner projektu przekazuje innym portom bałtyckim oczekiwania w zakresie współpracy, znalezienia nowych powiązań w zakresie żeglugi turystycznej, ale również towarowej
 
– podkreślił dyrektor elbląskiego portu.
 
Kolejne spotkanie zaplanowane jest na czerwiec. Odbędzie się w Kłajpedzie.

 

Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 4

%25.0 %75.0


Komentarze do artykułu (13)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --2
    ~ kolo
    Środa, 20.03

    panie dyrektorze portu, powiedz elblążanom ile to pieniędzy poszło z budżetu miasta / czyli od mieszkańców / na pana 9 letnie utrzymanie? Warto by było ogłosić konkurs na dyrektora portu, ale czy obecny włodarz podważył by decyzję o zatrudnieniu tegoż pana w 2010 roku przez ówczesnego prezydenta, kiedy to wiceprezydentem był pan Wróblewski?

  2. 2
    +14
    ~ Dariusz Babojć
    Środa, 20.03

    Szanowna Redakcjo tu cytuję "...Wierzę w to, że porty z Niemiec, Danii czy Szwecji będą zainteresowane współpracą z elbląskim portem po wybudowaniu kanału. ..." proszę wiec zapytać się dyrektora dlaczego po Referendum 2013 roku za prezydentury Jerzego Wilka "Zarząd Portu Morskiego" zrezygnował z uczestnictwa w Organizacji Portów Bałtyckich, która zrzesza porty z 9 państw nadbałtyckich (ponad 40 najważniejszych portów regionu) https://www.info.elblag.pl/19,27490,Port-w-Elblagu-wyplywa-na-szerokie-wody.html

  3. 3
    +6
    ~ jan-49
    Środa, 20.03

    najpierw wybudujcie ten port a nie juz dzielcie skore na niedzwiedziu kolejna grupa cwaniakow pt. jak doic kase z czegos czego jeszcze nie ma

  4. 4
    +4
    ~ kazik
    Środa, 20.03

    Panie derektorze , droga wodna do Gdańska istnieje od 100 lat , przez Szkarpawę i ostatnio zarasta...., a port bez kolei , szczególnie chodzi o terminal na Radomskiej , to jakieś nieporozumienie..., i teraz mamią czymś czego nie ma .Stocznia była i już jej nie będzie, gdyż inwestor z trójmiasta ma inne plany .

  5. 5
    +6
    ~ novak
    Środa, 20.03

    szkoda że Elbląg nie posiada nabrzeża dla statków pasażerskich i że Elbląg nie skorzystał z prawa pierwokupu terenu i budynku po Żegludze Gdańskiej

  6. 6
    +3
    ~ kazik
    Środa, 20.03

    Teraz będą mamić ilością przeładunku , BO FIRMA Z ELBLĄGA BĘDZIE WOZIĆ ZIĘMIĘ , PIACH , NA WAŁY PRZECIWPOWODZIOWE DO KRYNICY MORSKIEJ , kto będzie tirami przywoził towar do Elbląga , jak jest 60 km dalej Gdańsk z gotowym zapleczem....., bez inwestycji...

  7. 7
    --1
    Robert Koliński
    Środa, 20.03

    Brawo, bardzo słuszny kierunek - współpraca z małymi i średnimi portami bałtyckimi to kopalnia wiedzy i doświadczeń dla rozwoju elbląskiego portu, tak trzymać!:)

  8. 8
    +9
    ~ Stefan Rembelski
    Środa, 20.03

    Powstanie kolejny półkownik (opracowanie na półkę) z około 700 tysięcy złotych - kolesie i zaprzyjaźnione firmy po serfują w internecie i gotowe, Tak się robi kasę w białych kołnierzykach - dobra szkoła EPEC-owska. A wszystko pod czujnym okiem prezydenta .

  9. 9
    +5
    ~ Czaru czaru
    Środa, 20.03

    Najpierw pod nic nie zrobili tetaz następcy czaruja. Ludzie czas skonczyc te farse wymiana dyrekcji może ten port będzie portem nie kochałem z PRL u.

  10. 10
    +3
    ~ Referendum 2019
    Środa, 20.03

    Czy towarzysz Zglinski zarobil chociaz na swoja pensje? Czy port mial przynajmniej taki zysk ?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2020 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.