Studenci AMiSNS będą uczyć się niesienia pomocy pacjentom w warunkach niemal identycznych z tymi, które spotkają w prawdziwej pracy – w karetce, na izbie przyjęć czy podczas dyżuru w szpitalu. Uczelnia zakupiła najnowocześniejszy sprzęt dydaktyczny wart ponad 12 mln zł.
Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu zakupiła wart ponad 12,4 mln zł nowoczesny sprzęt, który będzie wykorzystywany w kształceniu studentów kierunków medycznych. Centrum Symulacji Medycznej uczelni wzbogaciło się m.in. o różnego rodzaju manekiny odwzorowujące rozmaite stany kliniczne, zaawansowane symulatory zabiegowe i diagnostyczne, a także symulator robota chirurgicznego Da Vinci.
Zyskaliśmy bardzo dużą liczbę sprzętu — 88 manekinów, symulatorów oraz trenażerów. Są to zaawansowane manekiny wysokiej wierności, pozwalające na symulowanie objawów klinicznych dokładnie takich, jakie występują u pacjentów. Umożliwiają prowadzenie zabiegów ratujących życie, monitorowanie parametrów, wykonywanie diagnostyki obrazowej, w tym USG. Możemy także symulować opiekę przedszpitalną i wczesnoszpitalną. Zakupiliśmy również symulator karetki, który pozwoli nam przenieść zajęcia w realia pracy zespołów ratownictwa medycznego. Dzięki temu przechodzimy w stronę coraz wierniejszego odwzorowania rzeczywistości już na etapie dydaktycznym. Zrobiło się tu naprawdę profesjonalnie i bogato
— mówi Przemysław Wołoszyn, adiunkt na Wydziale Nauk o Zdrowiu i Wydziale Lekarskim.
AMiSNS w Elblągu kształci obecnie blisko tysiąc studentów na kierunkach medycznych, w tym około 400 przyszłych lekarzy. Nowy sprzęt pozwoli uczelni znacząco podnieść poziom praktycznego nauczania i przygotować studentów do pracy w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do tych, jakie spotkają w kontakcie z prawdziwym pacjentem.
Studenci nie muszą już niczego sobie wyobrażać. Przebudowujemy również sposób prowadzenia zajęć, aby tworzyć rzeczywistość jak najbliższą tej, w której będą później funkcjonować zawodowo. Do realizacji tego celu potrzebowaliśmy zarówno odpowiednio wyposażonego budynku, jak i kompetentnej kadry, która nada pracy z symulatorami właściwy kierunek. Różnorodność sprzętu pozwoli nam symulować większą liczbę zdarzeń klinicznych, w tym sytuacje z wieloma poszkodowanymi, a także pracę w typowym dniu dyżurowym w szpitalu
— podkreśla Przemysław Wołoszyn.
Nowe możliwości doceniają również studenci. — Jestem zachwycony, jak można zobaczyć to wszystko w praktyce, a nie tylko na wykładach czy prezentacjach. Takie prawdziwe doświadczenie daje naprawdę dużo — mówi Mateusz.
Wykładowcy są świetni, tłumaczą i pokazują każdą czynność, działanie każdego urządzenia, np. worka Ambu czy AED. Możliwość praktycznego treningu bardzo pomaga. Teoria jest potrzebna, ale to praktyka stanowi najważniejszy element zajęć z pierwszej pomocy
— dodaje student pierwszego roku.
Nowe urządzenia zostały zakupione w ramach projektu „Zakup Urządzeń Dydaktycznych dla Kształcenia Praktycznego Kadr Medycznych w Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych”, współfinansowanego ze środków Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021–2027 oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jego łączna wartość to 12 423 872 zł, z czego dofinansowanie 10 246 736 zł.
Zakup sprzętu zrealizowano w ramach projektu „Zakup Urządzeń Dydaktycznych dla Kształcenia Praktycznego Kadr Medycznych w Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych”, współfinansowanego ze środków Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021–2027 oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Łączna wartość projektu to 12 423 872 zł, z czego dofinansowanie wyniosło 10 246 736 zł.













































