Czwartek, 28.05.2020, Imieniny: Augustyn, Jaromir, Wilhelm
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLECANE

Przesyłka kurierska - czego oczekują klienci?

19.05.2020, 10:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Przesyłka kurierska - czego oczekują klienci?

Jak co roku, Gemius przeprowadził na zlecenie e-commerce Polska w 2019 roku badania opinii internautów dokonujących zakupów w sieci (a stanowią oni aż 62% ogółu użytkowników internetu w Polsce). Podobnie jak w latach ubiegłych, przesyłka kurierska jest najczęściej wybieraną formą dostawy zakupów z e-sklepów.

Korzystanie z tej usługi zadeklarowało 58% respondentów, podczas gdy aż 71% wskazało, że dostępność dostawy przesyłką kurierską jest czynnikiem, który motywuje ich do dokonywania zakupów. Warto też zauważyć, że osobną kategorią w badaniu była “darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu”, którą wybrało 59% respondentów, a usługę tego typu bardzo często również świadczy kurier. Skoro już mowa o zwrotach, to warto zauważyć, że ponad połowa (53%) z kupujących online wybrała możliwość darmowego odesłania produktu przesyłką kurierską w systemie door-to-door jako tą formę zwrotu, która najbardziej motywuje ich do dokonywania zakupów w sieci. Ta forma zwrotu towaru jest też najczęściej wykorzystywana w praktyce - wskazało na nią 18% respondentów.

Przesyłka kurierska dobra i niedroga

Zdecydowana większość respondentów (w sumie 74% odpowiedzi) zgadza się z twierdzeniem, że kupowanie w internecie jest tańsze i szybsze niż w sklepach stacjonarnych. Uważają także, że jest wygodne (83%). Należy więc przypuszczać, że niska cena i szybka dostawa są też tym czego oczekują od przesyłki kurierskiej. Jednocześnie długie oczekiwanie na dostawę produktów (34% odpowiedzi) i wysokie koszty dostawy (33% wskazań) są problemami najczęściej napotykanymi przez kupujących on-line. Potwierdza to, że przesyłka kurierska powinna być dostarczana szybko i za rozsądną cenę.

Niski koszt dostawy to także jeden z najważniejszych czynników decydujących o wyborze sklepu internetowego (znalazł się na drugim miejscu z 37% wskazań). Znalazł się też na pierwszym miejscu wśród czynników, które skłoniłyby respondentów do częstszych zakupów on-line (55% odpowiedzi). Widać wyraźnie, że jedną z rzeczy, których klienci e-handlu oczekują od dostawy ze sklepu on-line jest, że przesyłka kurierska z tą dostawą będzie miała przystępną cenę. Tania przesyłka kurierska jest przy tym wyraźnie ważniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn (60% vs 49%) oraz dla najmłodszych (15-24 lat) i najstarszych (50+ lat) respondentów.

Ankietowani wskazywali też na szybszy czas dostawy jako na jeden z czynników, który skłoniłby ich do częstszych zakupów. W odpowiedzi na pytanie o preferowany czas dostawy najczęściej wybierali odpowiedź “w ciągu 8 godzin”. Jednocześnie jednak tylko 21% respondentów wskazało na możliwość zamówienia dostawy tego samego dnia jako na coś co motywuje ich do robienia zakupów. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że te 8 godzin to bardziej przejaw myślenia życzeniowego niż faktycznej preferencji. To samo dotyczy zapewne deklarowanych preferencji względem kosztów dostawy. Oczywiście, że klienci chcieliby otrzymać dostawę za 1 zł (najczęściej wybierana odpowiedź), ale ilość odpowiedzi twierdzących wyraźnie spada dopiero w kategorii powyżej 10 zł.

Sugeruje to, że przesyłka kurierska w cenie nie przekraczającej tej kwoty byłaby zachęcająca dla klientów. Jest to informacja istotna dla sprzedających on-line: ponieważ standardowa cena przesyłki kurierskiej wynosi zwykle kilkanaście złotych, warto rozejrzeć się za ofertą dla firm, w której cena będzie niższa, a nawet dołożyć parę złotych od siebie przy większych zamówieniach, żeby zbić cenę dostawy poniżej granicy 10 zł.
 

Przesyłka kurierska - oczekiwania różne

Większość respondentów (72% wskazań) chciałaby żeby zamówione towary zostały wniesione do domu przez kuriera. Kobiety wyrażają taką preferencję nieco częściej (74% wskazań), podobnie jak osoby starsze (76%). Nie jest to jednak znacząca różnica. 

Jeżeli chodzi o godziny, w których klienci najchętniej otrzymaliby przesyłkę kurierską przypadają między 7:30 a 10:00 i po 15:00, a najlepiej około godziny 20:00. Terminy te wypadają przed wyjściem do pracy/szkoły lub po powrocie z niej, ale niestety raczej poza godzinami pracy kuriera. Należy też zauważyć, że odpowiedzi na to pytanie były bardzo rozrzucone (np. dużo osób wybrało 7:30 a bardzo mało 7:15).

Około połowy respondentów (47% odpowiedzi) wskazało, że możliwość płacenia gotówką za przesyłkę kurierską podczas dostawy zachęca ich do dokonywania zakupów on-line. Warto przy tym zauważyć, że osoby lepiej wykształcone wskazują na tą formę płatności wyraźnie rzadziej (tylko 38% odpowiedzi). Może to wynikać z tego, że osoby takie mają częściej dostęp do innych metod płatności, takich jak bankowość internetowa czy karty kredytowe. Co więcej, 34% respondentów wskazało na tą opcję jako na czynnik decydujący o pozytywnej ocenie nowo odwiedzonego sklepu. Dając klientom wybór różnych form dostawy warto więc zadbać o dostępność przesyłki kurierskiej za pobraniem.


..........................Materiał promocyjny ..........................

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2020 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.