Czwartek, 28.03.2024, Imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLECANE

Moda nie jest wyspą

14.09.2018, 14:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Moda nie jest wyspą

„Moda odpowiada na trendy, na sztukę, muzykę, a nawet na politykę” – Ana Pelicana, stylistka Centrum Handlowego Ogrody, opowiada o modowych postępach Polaków, o odwadze i o must have tego sezonu.

Komu innemu powierzyć opiekę nad naszą szafą, jeśli nie profesjonalnej stylistce? Ana Pelicana w ramach akcji „Pogotowie Modowe” w Centrum Handlowym Ogrody w Elblągu, w każdą ostatnią niedzielę miesiąca, pomaga klientom odmienić ich styl, dobierając ubrania w taki sposób, aby jednocześnie podkreślić atuty i ukryć niedoskonałości. To właśnie zakupy ze stylistką są nagrodą w konkursie „Reanimacja stylu”, który 5 września został ogłoszony na Facebooku centrum. Wystarczy, że napiszecie, co i dlaczego chcecie w sobie zmienić, a odpowiedź wyślecie do 23 września na adres: konkurs.ogrody@mediadem.pl, dołączając do zgłoszenia zdjęcie swojej sylwetki. Dla laureatów konkursu przewidziane są dodatkowo karty podarunkowe o wartości 500 zł na zakupy w Ogrodach.

Co oznacza dla Ciebie bycie dobrze ubranym?

Ana Pelicana: – Odpowiedź na tak zadane pytanie to mój odwieczny dylemat. Niemniej jednak na myśl od razu przychodzą mi słowa Amandy Hallay, która prowadziła wspaniałe wykłady na swoim kanale na YouTubie. Otóż powtarza ona jak mantrę, że moda nie jest wyspą, nie istnieje w oderwaniu od otoczenia. Przeciwnie. Reaguje na nie. Odpowiada na trendy, na sztukę, muzykę, a nawet na politykę. Wystarczy przytoczyć nieśmiertelny wizerunek Chanel. Kiedy zaczynała swoją karierę uchodziła za ubraną nieodpowiednio. Trzeba pamiętać, że były to czasy emancypacji kobiet i zrzucenie z siebie niezliczonych warstw tiulów i szyfonów, noszonych tak naprawdę w imię dobrych obyczajów, było wtedy bardzo wyczekiwane. Kobietom w tych strojach było po prostu gorąco i niewygodnie. Nadeszła jednak Gabriel z prostym krojem spódnic i garsonek, z wygodnym, elastycznym jerseyem – i nagle to, co uchodziło za nieodpowiednie, stało się szykowne. Stało się takie, ponieważ było odbiciem obecnej sytuacji otaczającego ją świata. Najtrafniej na to pytanie odpowiedział jednak Lucas Ossendrijver, dyrektor kreatywny męskiej linii Lanvin, który definiuje elegancję jako przeciwieństwo traktowania siebie z powagą i przesadnym wysiłkiem. I chyba jest to prawda, kiedy pomyślimy o nonszalanckim stylu francuskich kobiet. Elegancja bez wysiłku.

Jako stylistka Pogotowia Modowego w Ogrodach z pewnością wiesz, jakie są największe modowe choroby Polaków.

– (śmiech) Tak, mamy swoje słabe strony. Pomijając już (nie)sławne połączenie skarpetek i sandałów, to mamy problem z traktowaniem siebie z dystansem. Odniosę się trochę do tego, o czym mówiłam wcześniej. Im bardziej się staramy i im więcej na siebie nakładamy, tym trudniej zrozumieć taką stylizację. Polskie kobiety? Tu na pewno pojawiają się cekiny z samego rana, mocny, wręcz plastikowy makijaż i torebka Louis Vuitton w kompletnie przypadkowych zestawieniach… Mężczyźni? Monotonia ciemnych barw lub koszula i krawat bez marynarki. Panowie! Jeśli już ściągamy marynarkę, to podwijamy rękawy koszuli i rozpinamy kołnierzyk. Nie ma nic złego w wygodzie i prostocie. Najlepszym tego przykładem jest redaktor naczelna amerykańskiego „Vogue’a”, Anna Wintour. Jej look to niemal zawsze jednoczęściowa kolorowa sukienka – prosta, wygodna i szykowna. Wpadki Polaków, jeśli się zdarzają, to wynikają z łamania tych zasad. Chociaż jeśli już widzę ciekawe i luźne, a nawet sportowe stylizacje, to muszę przyznać, że są one naprawdę godne uwagi i wypadają dużo lepiej na tle innych krajów. Street style to coś, co Polacy opanowali zaskakująco dobrze.

Mówi się, że dodatki potrafią odmienić całą stylizację. Na jakie warto postawić w tym roku? Gdzie ich szukać?

– Dodatki naprawdę potrafią dać naszym ubraniom sprzed paru sezonów drugie życie. Na przykład na wiosnę pojawiły się długie czerwone kozaki rodem z musicalu „Kinky Boots”. Są one tak charakterystyczne, że nie pozostawiają miejsca na więcej ekstrawagancji. To one grają główną rolę w stylizacji. Widziałam je na przykład w Mango. Na lato pojawiły się natomiast zarówno duże lustrzane okulary, jak i te o bardzo małych soczewkach. Możemy udać się po nie do Orsay, Mohito czy Sinsay. Poza tym pojawiły się buty na wysokich platformach, które idealnie komponują się z dresami z kontrastującym lampasem. Trampki w tym stylu dostaniecie w House albo Sizeer. Jednak ponad wszystko swoje pięć minut mają długie aż do samych ramion kolczyki w rozmaitych kolorach i materiałach. Drogie panie! Wybierajmy te z materiału lub tworzyw sztucznych, bo są lekkie. Całkiem niedawno ciekawą biżuterię widziałam w Reserved. A! I jeszcze małe okrągłe torebki na krótkich paskach, jak na przykład te z Camaieu.

Twój ulubiony tegoroczny trend to…?

– Printy. Ostatnio coraz częściej pojawiają się dominujące napisy, które wcale nie muszą być wielkie i ostentacyjne. Potrafią dominować niewielkim, prostym fontem, ale zestawione z bluzą czy koszulką na zasadzie dużego kontrastu lub – przeciwnie – jedynie obszyte nicią o tej samej barwie co materiał. Jedne z najlepszych propozycji ma tutaj H&M, który w tym zakresie zdobył bardzo duże uznanie. Hasła tej marki są niekiedy na tyle przypadkowe, że wprowadzają w konsternację, a niekiedy balansują na granicy i potrafią być kontrowersyjne.

Czy twoim zdaniem we współczesnej modzie są trendy, które sprawiają, że wyglądamy gorzej?

– Trudno winić trendy za to, że wyglądamy gorzej. Trend to trend. Po prostu nadchodzi, a my możemy go przyjąć i spróbować zinterpretować na swój sposób i dopasować. Problem pojawia się wtedy, kiedy usiłujemy coś założyć, ale nie czujemy się w tym dobrze. Ja na przykład nie znoszę białych butów. Do przyjęcia są dla mnie jedynie białe trampki lub buty sportowe. Czy wyglądałabym dobrze w białych espadrylach czy sandałach? Pewnie nie, ale to dlatego, że czułabym się w nich po prostu koszmarnie.

Porozmawiajmy teraz o poradach stylizacyjnych. Czego nie może zabraknąć w szafie każdej kobiety w 2018 roku? Większość z nas nie ma przecież osobistej stylistki.

– Kwiaty! Sukienki, t-shirty, a nawet spodnie. Duże, drobne, kolorowe, monochromatyczne – kwiaty w tym sezonie są naprawdę wyzwolone, a projektanci nie bali się powtarzać ich motywów w całej kolekcji. Z pewnością ciekawe są wzory w rośliny zielone, gdzie chociaż kolor na całej powierzchni pozostaje ten sam, to pojawia się zabawa kształtem samych liści. Poza tym warto sięgnąć po chociaż jedną nieco oldschoolową sukienkę dżinsową lub tę wiązaną w podłużne biało-niebieskie prążki. Do takich stylizacji świetnie pasuje mała okrągła torebka, o której już wspomniałam.

Czy jako stylistka „Pogotowia modowego” masz jakieś recepty stylistyczne, które sprawdzają się zawsze, bez względu na to, co jest obecnie w modzie?

– Choć do każdej klientki podchodzę indywidualnie, to często moja praca zaczyna się od jej ośmielenia, przekonania do barw i niesztampowych krojów. Szczupłe dziewczyny mogą z powodzeniem zwrócić uwagę na kopertowe sukienki lub inne, które mogą przewiązać. Panie o krągłych kształtach mogą pozwolić sobie na odważne podkreślanie linii bioder, zakładając wzorzyste spodnie lub, odwrotnie, podnosić tę linię sprytnym zabiegiem noszenia luźnych sukienek jednoczęściowych lub z wysokim stanem. Musimy jednak pamiętać, że każde spotkanie z kobietą, która chce zmienić swój styl, to zawsze nowa i zupełnie inna historia. Mamy nie tylko dobrze wyglądać, ale również dobrze się czuć, a przecież, jak już wspomniałam, nie każda musi lubić białe buty…
 

CH Ogrody

Centrum Handlowe Ogrody to pierwszy, powstały w 2002 roku, kompleks handlowo-usługowy w Elblągu, którego rozbudowa zakończyła się w 2015 roku. Obecnie Ogrody to największa i najbardziej nowoczesna galeria handlowa w regionie, o powierzchni użytkowej 42 tys. mkw, ze 110 lokalami handlowo-usługowymi i restauracjami na dwóch poziomach, kompleksem kinowym, nowoczesnym konceptem fitness oraz trzypoziomowym parkingiem. Wśród najemców Centrum znajdują się między innymi: Carrefour, Multikino, Just GYM, H&M, KFC, McDonald’s, Media Markt, TK MAXX, Euro RTV AGD, Mango, Empik, CCC, Go Sport, Douglas, Smyk, Hebe, Rossmann. Inwestorem obiektu jest CPI Property Group Poland. Galerią zarządza Cushman & Wakefield.

 


.......................... Materiał promocyjny ..........................

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.15701603889465