Sobota, 20.04.2024, Imieniny: Agnieszka, Teodor, Czeslaw
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLITYKA

23 stanowiska znikną ze struktury Urzędu Miasta. "Zapowiadam, że to nie jest koniec"

09.03.2015, 20:38:24 Rozmiar tekstu: A A A
23 stanowiska znikną ze struktury Urzędu Miasta. "Zapowiadam, że to nie jest koniec"
Fot. Adrian Sajko

Ideą jest sprawna i efektywna realizacja zadań jako narzędzie wzrostu gospodarczego i poziomu życia mieszkańców. Urząd Miejski jako nowoczesna organizacja, to profesjonalna, sprawna i tańsza instytucja – stwierdził Prezydent Witold Wróblewski podczas  konferencji prasowej, która odbyła się dzisiaj, 9 marca, w siedzibie Urzędu Miasta. Ta wypowiedź była wstępem do listy oszczędności jaką Prezydent przygotował w ramach restrukturyzacji Urzędu, której wynikiem mają być zmniejszone koszty utrzymania.

Choć zmiany zajdą od 1 kwietnia, nie będzie to prima aprilisowy żart. Aż 23 stanowiska znikną ze struktury Urzędu Miasta. Prezydent  rezygnuje m.in. ze wszystkich zastępców departamentów. Wszystkie zmiany mają przynieść ponad milionowe oszczędności.

 

Wielokrotnie mówiłem o sytuacji finansowej miasta, stąd też optymalizacja wydatków bieżących i bardziej efektywne wykorzystanie Urzędu Miejskiego. Myślę tu o nadmiernie rozbudowanej kadrze, strukturze komórek organizacyjnych, braku stanowisk do spraw strategii miasta, dublowanie zadań przez pracowników departamentów i jednostek organizacyjnych, usytuowanie stanowisk kontrolnych  i monitorujących w różnych komórkach

- wymieniał Prezydent Elbląga.

Od przyszłego miesiąca w Urzędzie Miasta będzie znajdowało się 14 departamentów (Organizacyjny, Skarbnika Miasta, Edukacji, Sportu i Turystyki, Spraw Obywatelskich, Innowacji i Informatyki, Urbanistyki i Architektury, Strategii i Rozwoju, Gospodarki Nieruchomościami  i Geodezji, Inwestycji, Świadczeń Rodzinnych, Promocji i Kultury, Kontroli i Monitoringu, Zarządu Dróg), 5 referatów (Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Zamówień Publicznych, Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Zdrowia) oraz 4 biura (Prezydenta Miasta, Wsparcia Przedsiębiorczości, Rady Miejskiej w Elblągu, Kancelarii Niejawnej). Oznacza to, że w ostatecznym rozrachunku będzie mniej o 2 departamenty, zniknie 5 referatów i biur oraz 7 komórek organizacyjnych. Zmiany te oznaczają, że przed urzędnikami ruchy kadrowe.

Zmiany kadrowe w liczbach, to  11 dyrektorów  z 16, którzy byli dotychczas, natomiast z  15 zastępców dyrektorów   nie pozostanie ani jeden. W nowej strukturze będzie też mniej kierowników referatów i biur – pozostanie 41 z  44, a z 9 pełnomocników pozostanie 8.  Prezydent Wróblewski zrezygnował również z powołania asystentów i doradców, natomiast  wiceprezydentom  przydzielił nowe zadania.

- Wiceprezydent, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta nadzorują bezpośrednio trzy Departamenty bez dodatkowego uposażenia – zapewnia Prezydent. – Wiceprezydent Boruszka, bez stanowiska dyrektora,  będzie bezpośrednio nadzorował Departament Innowacji i Informatyki. Poza tym Sekretarz Miasta będzie nadzorował Departament Organizacyjny.  

Wiceprezydentowi Januszowi Nowakowi przypadnie w udziale nadzorowanie dwóch nowych Departamentów: Zarządu Dróg i Inwestycji, a także Departamentu Gospodarki Komunalnej, który zostanie podzielony na Referat Gospodarki Komunalnej i Referat Ochrony Środowiska.

Z  Departamentu Organizacji i Nadzoru wyodrębniony zostanie samodzielny Referat Zamówień Publicznych oraz Departament Kontroli i Monitoringu, jako wzmocnienie funkcji nadzoru i kontroli. 
 

 

Utworzony został Departamentu Edukacji, Sportu i Turystyki, co oznacza, że do Departamentu Edukacji zostaną przeniesione sprawy związane ze sportem. W edukację wejdą żłobki, które dotychczas były w Departamencie Społecznym. Departament będzie zajmował się dziećmi od żłobka do matury


- wyjaśniał Prezydent Wróblewski.

Obok likwidowanych komórek powstaną również nowe. Wśród nich Pełnomocnik Prezydenta ds. Kombatantów  i Współpracy z Wojskiem . – Będzie on prowadził jednocześnie sprawy związane z informacjami niejawnymi – uściślił zakres obowiązków pełnomocnika Prezydent.

Zlikwidowane zostaje stanowisko Pełnomocnika Oficera Rowerowego. Jego zadania przejmie m.in. Zarząd Dróg.
 

W sumie, po restrukturyzacji, stan zatrudnienia spadnie o 23 osoby. Zatrudnienie spadnie z 473 osób, do 450. Zmniejszenie wydatków bieżących związanych ze zmianami organizacyjnymi, licząc wszystkie zmiany, które nastąpią, to w skali rocznej jest o 1.014.986 zł mniej niż było to przy obecnej strukturę

– podsumował Witold Wróblewski.


Według zapewnień Prezydenta kwota oszczędności obejmuje również nabory na wakujące stanowiska i zawiera także zmianę uposażenia na stanowiskach, które podlegają restrukturyzacji. Urząd kontynuować będzie program dobrowolnych odejść na emeryturę. Właśnie wśród odchodzących z likwidowanych stanowisk dużą część stanowią emeryci.
 
- Jest to temat trudny –przyznaje Prezydent. – Rozmawiałem z zainteresowanymi, przedstawiłem sprawę kierownictwu Urzędu. Zmiany będą obowiązywały od 1 kwietnia.

Czy zwolnienia i restrukturyzacja są potrzebne? Czemu mają służyć?
 

W następnym roku wchodzą nam duże spłaty,  jeśli chodzi o zobowiązania i musimy pozyskiwać środki na projekty z Unii Europejskiej, na wkład własny, dlatego jest optymalizacja i racjonalizacja wydatków bieżących. Nie wyobrażam sobie, że Miasto, w rozpoczynającej się perspektywie finansowej, nie skorzysta z pieniędzy unijnych

- zaznaczył Witold Wróblewski.
 
Przedstawione przez Prezydenta oszczędności to dopiero początek zmian zmierzających do zmniejszenia wydatków. Kolejnego zmniejszenia kosztów Urząd szukał będzie w podległych placówkach.

 

Zapowiadam, że to nie jest koniec. Będą objęte również racjonalizacją wszystkie pozostałe instytucje z gospodarki miejskiej

– zapewnia Witold Wróblewski.


Choć  Sekretarz Miasta, Artur  Zieliński, w uzasadnieniu informuje, że „wprowadzenie zarządzania nie rodzi skutków finansowych”, nie obędzie się jednak bez choć niewielkich kosztów. Wszak nowe Departamenty i nowi urzędnicy  to konieczność chociażby umieszczenia nowych tabliczek na drzwiach gabinetów czy wyrobienia pieczątek, bez których nie istnieje żaden urząd.
 

Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 16

%43.8 %56.2


Komentarze do artykułu (72)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +1
    ~ nigdy więcej
    Poniedziałek, 09.03

    Czysta demagogia. Reorganizacja ma służyć tylko temu, by zgodnie z prawem pozbyć się dobrych, ,nieswoich" pracowników a w ich miejsce zatrudnić innych dziękując Platformie za poparcie. Co to za oszczędność jak zwalniam dyrektora a na jego miejsce zatrudniam kierownika itp. Reasumując dzisiaj nasz nowo wybrany prezydent pocałował PO prosto w dupę. Mam nadzieję, że panowie i panie umyli swoje pupy;)

  2. 2
    --2
    ~ Mieszkaniec
    Poniedziałek, 09.03

    Może tego po lewej trzeba zwolnić . Zarabia tyle co trzech dobrych, porządnych i pracowitych pracownikow jeszcze wywalić nowaka i 8 lub 9 ludzi ma prace i pracuje ni sciemia

  3. 3
    --5
    ~ i tak trzymać
    Poniedziałek, 09.03

    zlikwidowac dopłaty do Modrzewiny i tej hali i już mamy z 4 melony w kieszeni, panie Witku ja wiem, że pana pomysły, ale kazdy się kiedys mylił, trzeba umiec sie przyznac do pomyłek i likwidowac, ciąć i zwalniać, to samo w spółkach, po co prezesom z pensjkami z kosmosu zastepcy, ciąc i wywalac, jak stalin,

  4. 4
    +21
    ~ Podatnik Jan
    Poniedziałek, 09.03

    Bardzo dobrze, zawsze coś. Po co emeryci blokują miejsca młodym, zdolnym i wykształconym? Czekam na następne zwolnienia darmozjadów.

  5. 5
    --1
    ~ Antypolityk
    Poniedziałek, 09.03

    Sprawna i efektywna realizacja... jako narzędzie wzrostu gospodarczego? To ten wzrost gospodarczy to urzad wypracowuje? Jak? Panie Prezydencie, jakie ma do tego instrumenty? Taka gadka była w gospodarce sterowanej centralnie a teraz jest wolny rynek, czyli ceny na nim ustalane są na podstawie praw popytu i podaży. MSP pracują nad wzrostem gospodarczym, który jest odpowiedzialny za poziom inwestycji i w końcu za PKB! Czy naprawdę tak trudno zrozumieć ekonomie? Tak to jest jak politycy biorą sie za rządzenie miastem. Ani ładu ani składu. Ehhhhhhh, szkoda tylko tego miasta i ludzi, którzy już wyjechali albo sie właśnie pakują!

  6. 6
    +3
    ~ mieszkaniec 2
    Poniedziałek, 09.03

    Ha ha dobre zatrudnił 3 vice i sekretarza od niczego a teraz szuka oszczędności i zwalnia innych.Co pan opowiadasz?Na miejsce zwalnianych dyrektorów i ich zastępców przyjdą sami swoi tylko będą się inaczej nazywać.Zmienią się tylko pieczątki i tabliczki na drzwiach.Idzie wiosna a nasz nowy prezio jeszcze nic konkretnego dla miasta nie zrobił.Po co w ogóle takie stanowisko w mieście.Może w następnych wyborach wybierzmy sołtysa.On też da radę pozyskać środki unijne!!!

  7. 7
    --9
    ~ pseudo rządy
    Wtorek, 10.03

    Po co ten zioelińki temu Prezydentowi! Żądne oszczędności robi Wróblewski z Zielińskim! Wstyd Panowie! Nie tak sobie wyobrażałem Wasze rządy! Ciecia nie w tym kierunku! po za tym niszczycie wielu ludzi i ich rodziny. Elblążanie nie zapomną tego.Jeszcze będziecie płakać i to niebawem! Referendum wkrótce!

  8. 8
    --9
    ~ Szefo
    Wtorek, 10.03

    Oj Panie prezydencie zawiódł mnie Pan w tej zmianie nie widzę żadnego racjonalnego posunięcia, nie jest prawdą, że ma ona na celu oszczędności gdyż dokładna analiza struktury prowadzi do wniosku, że stanowisk kierowniczych wcale nie ubędzie i jest to jedynie zabieg mający na celu umożliwienie obsadzenia stanowisk nowymi ludźmi. Poza tym przez krótki czas Pana rządów doszło do znacznego zwiększenia kosztów poprzez powołanie, aż 3 wiceprezydentów i sekretarza, którzy mało nie kosztują... Więc gdzie te oszczędności?

  9. 9
    +10
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Wtorek, 10.03

    23 etaty? Dobry początek ale to za mało. A spółki miejskie i ich słynne juz zarobki rad nadzorczych, prezesów i zarządów? A inne wydatki osobowe w utrzytmywanej przez miasto kulturze, oświacie, organizacjach dotowanych? A wreszcie własne i zastępców zarobki? Dla przykładu mógłby prezydent obciąc wszystkim zarobki o 3-5%, a tym co zarabiają powyżej średniej krajowej czyli np sobie - 8%. Wiele by nie stracili a miasto zyskałoby sporo

  10. 10
    +7
    ~ sssseeee
    Wtorek, 10.03

    do pseudo rządy - a ty lepiej weź się nierobie do pracy, a nie stukasz już w klawiaturę. Sam nie potrafisz rządzić pewnie nawet swoim domem, ale oceniać pierwszy. Wstyd!!!!!!!!!!

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.5451850891113