Piątek, 29.03.2024, Imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii PRASÓWKA

Nowych dyskontów będzie wciąż przybywać, ale w wolniejszym tempie

17.12.2015, 13:30:05 Rozmiar tekstu: A A A
Nowych dyskontów będzie wciąż przybywać, ale w wolniejszym tempie
fot. biedronka.pl
REKLAMA

Sieci dyskontowe deklarowały, że otworzą w tym roku od 150 do 160 sklepów, czyli o połowę mniej niż jeszcze rok temu. Powodem tak znacznego spadku jest deflacja. Przyszły rok może upłynąć pod znakiem jeszcze większej rywalizacji między dyskontami - czytamy na łamach serwisu gazetaprawna.pl

Obecnie w Polsce funkcjonuje ok. 3,7 tys. dyskontów. Sieci miały ambitne zamierzenia, by do 2020 r. w kraju działało około 5-6 tys. placówek. Plany te pokrzyżowała jednak deflacja.

– Sieci zaczynają mieć problem z nasycaniem się rynku. W największym stopniu dotyczy to Biedronki, której coraz trudniej znaleźć pod nowy sklep lokalizację niemającą wpływu na istniejące już placówki tej sieci – komentuje na łamach serwisu gazetaprawna.pl Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego w firmie PMR.

Wobec zaistniałej sytuacji Biedronka zmieniła plany swojej ekspansji. Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, Grupa Jeronimo Martins deklaruje, że w latach 2015–2017 przeznaczy na inwestycje 700–800 mln euro, z czego 40% wyda na istniejące sklepy, między innymi na ich modernizację. Nowa strategia już przynosi efekty. Po notowanych od 2014 r. spadkach sprzedaży, w trzecim kwartale tego roku odnotowano wzrost o 2,9%.

Z kolei najgroźniejszy konkurent Biedronki - sieć Lidl, zamierza utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju. Niemiecka sieć planuje otwierać co roku kilkadziesiąt nowych marketów, spoglądając bardziej na małe miasta powyżej 8 tys. mieszkańców oraz centra większych miast.

Źródło: gazetaprawna.pl
 

oprac.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (0)

Dodaj nowy komentarz

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.99180483818054