Środa, 24.04.2024, Imieniny: Aleks, Grzegorz, Aleksander
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

PUP, MOPS, ZUS, Policja... Czy dadzą się polubić?

01.10.2013, 14:54:43 Rozmiar tekstu: A A A
PUP, MOPS, ZUS, Policja... Czy dadzą się polubić?

Facebook, Twitter, Youtube... Mało jest osób, które nie znalazły tu jeszcze swojego miejsca. Ale kanały te to nie tylko źródło wymiany doświadczeń, spostrzeżeń, czy wirtualnych spotkań ze znajomymi. W Polsce rośnie rola serwisów społecznościowych w życiu klientów i konsumentów, którzy spędzają w nich coraz więcej czasu, traktując je jako źródło informacji o produktach i usługach. Tym samym stają się one jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji firm, ale coraz częściej i jednostek terytorialnych polskich samorządów ze swoimi odbiorcami. Dla tych ostatnich: szpitali, przychodni, urzędów, komisariatów policji, lub innych formacji miejskich, to także niewyczerpane źródło wiedzy o swoich odbiorcach i lepsza z nimi interakcja. Czy także elbląskie jednostki miejskie pokuszą się niedługo o swoje własne fanpage na popularnych portalach społecznościowych?

Media społecznościowe (ang. social media) na dobre zadomowiły się w naszym życiu i biznesie, wykształcając bardziej poinformowanych konsumentów i klientów oraz otworzyły nowe możliwości zaangażowania ich w relację z marką. Być może dlatego coraz więcej podmiotów - także i tych działających w szeroko pojętej administracji państwowej - obecnych jest w internecie. Fanpage ma kancelaria premiera RP, czy Sejm, nie odstają od tego czołowi polscy politycy. Codziennie "ćwierkają", linkują i wymieniają informacje ze swoimi odbiorcami.

My postanowiliśmy sprawdzić, jak się sprawa ma z naszymi lokalnymi jednostkami terenowymi, m.in. Powiatowym Urzędem Pracy, Komendą Miejską Policji, elbląskimi szpitalami, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej. Czy chcą one wejść w większą interakcję ze swoimi użytkownikami? Okazuje się, że chyba nie bardzo, gdyż większość z nich zachowuje się tak, jakby media, a w szczególności social media, nie istniały, jednocześnie nie bardzo wierząc w to, że są one jednym z bardziej wartościowych narzędzi do budowania wizerunku danej placówki.

Zalajkujesz czy nie?

Dużo problemów w tej kwestii mieliśmy z uzyskaniem odpowiedzi od elbląskiej Policji. Ta bowiem jest jednostką zhierarchizowaną, a jej miejski oddział nie mógł nam wskazać, czy fanpage KMP w Elblągu ma szansę powstać. Informacji udzielił nam dopiero oficer prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie - Myślę, że taka decyzja o powstaniu fanpage'a waszej elbląskiej policji leży raczej w gestii tamtejszych funkcjonariuszy - tłumaczył nam sierż. Daniel Bruski. - I na tę chwilę nie dostaliśmy  informacji, by nasi koledzy z Elbląga chcieli taki profil założyć. Również KWP w Olsztynie nie ma tego w planach - mówi - Na razie pracujemy nad nowym, przejrzystym wizerunkiem naszej strony internetowej, która służy nam do wymiany informacji z naszymi odbiorcami. Być może kiedyś doczekamy się swojego fanpage'a, ale wiadomo - to będzie wymagało odpowiedniej pracy moderatora, który kompleksowo sią nią zajmie - kończy sierż. Bruski.

Skumulowanych i w pigułce informacji nie doczekamy się także w ZUS-ie - Oddział w Elblągu nie planuje uruchomienia fanpage'a na Facebooku, ani kanale Youtube - informuje Agnieszka Cybulska. Na zamieszczanie ofert pracy, informacji o firmach znajdujących się na naszym rynku pracy, stażach, spotkaniach czy kursach, na swoim fanpage'u, nie planuje umieszczać także Powiatowy Urząd Pracy - Wszystkie dostępne informacje są zawarte na naszej stronie internetowej - informuje Marzena Rogacka z PUP w Elblągu. Szkoda, bo te dwie z chyba najbardziej ostatnio obleganych jednostek w Elblągu, zdają się zapominać, że użytkownicy mogą już nie chcieć liczyć na zamieszczanie na stronie internetowej placówek jedynie informacji tekstowych i danych kontaktowych. Chcą za to przejrzystej i pełnej oferty wraz ze wskazaniem do kogo konkretnie mają się udać po pomoc. Liczą także na wymianę doświadczeń - a to mogłoby ułatwić dodawanie komentarzy, jak ma to miejsce na portalach społecznościowych.

Także Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej długi czas nie mógł nam udzielić informacji w powyższej sprawie. Dwa tygodnie czekaliśmy na odpowiedź w sprawie fanpage'a elbląskiego MOPS-u, by na końcu Kierownik Świadczeń i Nadzoru mogła poinformować nas, że decyzją dyrekcji taka strona nie powstanie.

Czy Elbląg w tej kwestii odstaje od innych miast?


Powyższe może chyba niejako mówić samo za siebie. Ale są też miejskie jednostki: Zarząd Komunikacji Miejskiej, Urząd Miejski, a także organizacje pozarządowe, które rozumieją że sensem fanpage'ów jest interakcja z obywatelami, gdyż komunikację jednostronną można prowadzić na tradycyjnej stronie www. Publikują więc informacje dotyczące różnych sfer życia i zapewniają mieszkańcom Elbląga dostęp do kompleksowej informacji o ofercie rozwojowej i kulturalnej naszego miasta. Już niedługo dołączy do nich Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu - Na chwilę obecną jest w przygotowaniu fanpage na Facebooku oraz kanał na Youtube naszego szpitala - informuje Małgorzata Twardowska, rzeczniczka prasowa WSZ w Elblągu. - W najbliższym czasie planujemy ich uruchomienie.

Bo w powyższym, czy to w przypadku pacjenta, czy innego użytkownika ważne jest budowanie obustronnych relacji, a także polecenia i opinie, które jako odbiorcy możemy rozpowszechniać dalej, wśród swoich znajomych. To właśnie umożliwiają portale społecznościowe, a fanpage wyrastające dziś jak grzyby po deszczu to najlepsza - i najtańsza reklama. Wymagają tylko kreatywności osoby administrującej portal - a tego chyba elbląskim jednostkom brak najbardziej.
 

Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 11

%81.8 %18.2


Komentarze do artykułu (6)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +2
    ~ obcy
    Wtorek, 01.10

    3RP zasługuje na najwyższe uwielbienie, a jej opresyjne macki wymienione w tytule całkowicie bezwładne lub działające w sposób całkowicie sprzeczny z interesem narodu i obywateli, przysparzają nam wielu ekscytujących i ekstremalnych pieszczot i przyjemności. Nic tak nie dodaję splendoru jak strona dla fanów, niecierpliwie czekam kiedy będę mógł kliknąć "lubię to"

  2. 2
    +3
    ~ aaa
    Wtorek, 01.10

    No tak, bez reklamy to ja do MOPSu nie pójdę ani do PUP. A tym bardziej po emeryturę do ZUSu. A w ogóle to kto będzie lajkował te skazane to porażkę i narzekania instytucje? I po co stwarzać kolejne stanowisko pracy dla kreatywnego informatyka

  3. 3
    0
    ~ ori
    Wtorek, 01.10

    Szkoda, że mało kto wie ile osób i kto rzeczywiście korzysta z fejsbooka.

  4. 4
    +1
    ~ jak kto korzysta
    Wtorek, 01.10

    służby specjalne USA i ich korporacyjni klienci

  5. 5
    --2
    ~ aga
    Wtorek, 01.10

    smierdzielstwo zlodzieje buraki nikt ich nielubi

  6. 6
    0
    ~ FanOli
    Wtorek, 01.10

    brawo Ola, bardzo fajny artek :)

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.3953380584717