Niedziela, 19.05.2024, Imieniny: Mikolaj, Piotr, Urban
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii SPOŁECZNE

Wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Elbląga

25.09.2012, 10:10:48 Rozmiar tekstu: A A A

Już jutro zaczynamy wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Elbląga w 2012 r. Mamy zgłoszenia od 55 kandydatów, którzy powalczą o 23 mandaty młodzieżowych radnych. W sumie w głosowaniach udział weźmie 13 szkół, ale 3 z nich przekazały zgłoszenia 1 kandydata, co powoduje sytuacje, że drugi mandat radnego z tej szkoły zostanie nieobsadzony.

A wiec zamiast 26, będzie 23 radnych. Tymi szkołami są I LO, III LO oraz SOSW nr 1, głosowania w tych szkołach będą plebiscytami. Natomiast pozostałe 10 szkół przystąpi do standardowych głosowań większościowych. Najwięcej kandydatów dopuszczono do wyborów w Zespole Szkół Inżynierii Środowiska i Usług, bo aż 13.

Uprzejmie informuję, że wybory do Młodzieżowej Rady Miasta Elbląga odbędą się w dn. 25 - 26 września 2012 r. w godzinach 11:00 - 13:00, w następującym porządku:

Data głosowania

1. I LO Głosowanie 25.09    
2. II LO Głosowanie 26.09
3. III LO Głosowanie 25.09
4. IV LO Głosowanie 26.09
5. ZSE Głosowanie 26.09
6. ZST Głosowanie 26.09
7. ZSTI Głosowanie 25.09
8. SOSWnr1 Głosowanie 26.09
9. ZSG Głosowanie 26.09
10. ZSM Głosowanie 25.09
11. ZSTH Głosowanie 25.09
12. ZSIŚiU Głosowanie 26.09
13. ZSZ nr  1 Głosowanie 26.09

2. Całość procedur wyborczych rozpocznie się już 17 września 2012 r.  Tego dnia do wszystkich szkół zgłosi się przedstawiciel Miejskiej Komisji Wyborczej i przywiezie ze sobą komplet dokumentów: druki zgłoszeniowe dla kandydatów na Radnych, obwieszczenie i ogłoszenia wyborcze Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Miasta I. kadencji.

3. Kandydatury na Radnych przez wypełnienie druków zgłoszeniowych, które są dostępne w sekretariacie, można składać do godziny 12:00 w piątek 21 września w sekretariatach szkół.

4. 21 września, w godzinach 13:00 - 15:00, do sekretariatów wszystkich szkół zgłosi się kurier Miejskiej Komisji Wyborczej, który, za pokwitowaniem, odbierze druki zgłoszeniowe kandydatów na Radnych.

5. 24-25 września - szkoły wybiorą przedstawiciela Samorządu Uczniowskiego oraz dowolnie wybranego ucznia do Szkolnej Komisji Wyborczej oraz wydrukują imiona i nazwiska uczniów wszystkich klas oddziałów ponadgimnazjalnych, czyli WYKAZ WYBORCÓW w szkole - okręgu wyborczym w wyborach do MRME.

6. 25 września o godzinie 9:30 do szkół zgłoszą się przeszkoleni członkowie Miejskiej Komisji Wyborczej, wraz z kompletami dokumentów, którzy rozpoczną procedurę otwarcia głosowania w szkole.
a) Do godziny 10:00 muszą ukonstytuować się SZKOLNE KOMISJE WYBORCZE. W ich skład, jako przewodniczący, wejdzie przedstawiciel Miejskiej Komisji Wyborczej, jako sekretarz, wejdzie przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego, a jako członek, dowolnie wybrany uczeń szkoły.
b) Do godziny 10:30 Miejska Komisja Wyborcza musi utworzyć SZKOLNY LOKAL WYBORCZY. Lokal wyborczy musi spełniać następujące wytyczne:
- Na drzwiach wejściowych umieszczono napis: „Szkolna Komisja Wyborcza - głosowanie w godzinach 11:00 - 13:00”, „Głosowanie tylko po okazaniu legitymacji szkolnej lub dowodu osobistego!”.
- Wewnątrz lokalu zamieszczono:
- Napis: „Cisza! Trwa głosowanie!”
- Napis: „Głosowanie w godzinach 11:00 - 13:00".
- Obwieszczenie Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej.
- Wykaz kandydatów w danej szkole - okręgu wyborczym.
- Wewnątrz lokalu znajdują się:
- Jedna urna do głosowania.
- Pięć stanowisk do głosowania z kilkoma długopisami.
- Stolik dla sekretarza komisji z WYKAZEM WYBORCÓW.
c) Do godziny 10:50 pracownik szkoły lub przedstawiciel samorządu musi przystawić na wszystkich kartach do głosowania pieczęć szkoły, sekretariatu lub samorządu uczniowskiego.
d) Do godziny 11:00 Miejska Komisja Wyborcza musi otrzymać zgłoszenie gotowości do rozpoczęcia głosowania. Jeżeli zgłoszenie nie nastąpi w terminie do szkoły niezwłocznie przybędzie kontroler Miejskiej Komisji Wyborczej.
e) Najlepiej, aby do lokalu wyborczego zgłaszały się całe klasy wraz z nauczycielami przez cały czas głosowania! Pozwoli to je usprawnić, nie marnować czasu Miejskiej Komisji Wyborczej oraz zapewni wyborom odpowiednią frekwencję.
f) Od godziny 11:00 uczniowie będą wpuszczani do lokalu przez członka Szkolnej Komisji Wyborczej w liczbie nie utrudniającej pracy lokalu. Następnie zarejestrują się u sekretarza Komisji, składając podpis przy swoim nazwisku i odbierając kartę do głosowania. Potem przejdą do stolika, gdzie zaznaczą jedno nazwisko na karcie do głosowania i wrzucą kartę do urny oraz opuszczą lokal wyborczy.
g) Nikogo nie wolno zmuszać do głosowania! Należy uszanować decyzję uczniów odmawiających udziału w wyborach.
h) Do godziny 13:00 głosowanie powinno być zakończone, jednak jeśli przed lokalem nadal będzie kolejka dopuszcza się przedłużenie głosowania po uprzednim zgłoszeniu tego faktu Miejskiej Komisji Wyborczej oraz zapisaniu w protokole.
i) Po zakończeniu głosowania karty w urnie wyborczej zostaną policzone, a protokoły uzupełnione nowymi danymi. Następnie karty i protokoły zostaną spakowane do koperty, która następnie zostanie zaklejona. Do koperty należy przystawić pieczęć szkoły i przechowywać w sekretariacie do czasu przyjazdu kuriera Miejskiej Komisji Wyborczej.
j) Głosy nie będą liczone w szkole! Wynika to z konieczności utajnienia wyników wyborów do momentu zliczenia głosów ze wszystkich szkół i ich wspólnego opublikowania.

7. Otwieranie kopert oraz liczenie głosów będzie nagrywane i rozpocznie się w czwartek 27 września o godzinie 9:00 w biurze Miejskiej Komisji Wyborczej w Ratuszu Staromiejskim przy ulicy Stary Rynek 25 w Elblągu 82-300.

8. Oficjalne ogłoszenie wyników wyborów odbędzie się dn. 28 września o godzinie 17:00 na gali podsumowującej I. kadencję w Ratuszu Staromiejskim przy ulicy Stary Rynek 25 na Starym Mieście w Elblągu.

 

Miejska Komisja Wyborcza

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (0)

Dodaj nowy komentarz

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1410570144653